Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä Turussa asuisitte jos saisitte valita?

Vierailija
25.10.2022 |

Ei omakotitaloa, kaikki palvelut yms. lyhyen kävelymatkan päässä, jokin asemakin mieluusti.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varissuolla on rauhallista. Tiedän kokemuksesta.

Kansainvälinen ja värikäs ilmapiiri kuuleman mukaan.

Kannattaa varautua, varsinkin psyykkisesti, värikäs ilmapiiri on pian kaikkien nautittavissa. Jopa Kauniainen on saanut jo oman maistiaisensa.

Itse asun Vaalassa, eikä ole minkäänlaista ongelmaa silti ollut, vaikka Lauste on kansainvälinen. Halvalla saatiin kiva rivari, ja on kuin jossain korvessa asuisi, tosi hiljaista, mitä nyt linnut laulaa.

Toivepaikka asua ois Martti tai Portsa, ja puutalo, missä tulisijat ja leveät ikkunalaudat, tunnelmaa täynnä.

Ja jos vielä ois enemmän rahaa, niin jokirantaan.

Vierailija
42/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varautua, varsinkin psyykkisesti, värikäs ilmapiiri on pian kaikkien nautittavissa. Jopa Kauniainen on saanut jo oman maistiaisensa.

Itse asun Vaalassa, eikä ole minkäänlaista ongelmaa silti ollut, vaikka Lauste on kansainvälinen. Halvalla saatiin kiva rivari, ja on kuin jossain korvessa asuisi, tosi hiljaista, mitä nyt linnut laulaa.

Toivepaikka asua ois Martti tai Portsa, ja puutalo, missä tulisijat ja leveät ikkunalaudat, tunnelmaa täynnä.

Jokirannassa on välillä rauhatonta ja meluisaa.

Ei ole muuten puutaloissa leveitä ikkunalautoja, itseasiassa ainakaan mulla ei Portsassa ollut ikkunalautoja lainkaan. :) Ne on vähän hankalat ainakin siinä missä tuuletetaan, kun ei ole erillisiä pikkuisia tuuletusikkunoita vaan puolikas alaikkuna avataan. Portsa on viihtyisä, mutta ylihinnoilteltu. Suora sähkölämmitys, monesti tulisijat poistettu. Hankala pohjakaava, huono äänieristys, paljon portaita. Harvoin paljoa omaa pihaa. Ikävä sinne on kuitenkin. Tunnelma oli ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokirannassa on välillä rauhatonta ja meluisaa.

Ei ole muuten puutaloissa leveitä ikkunalautoja, itseasiassa ainakaan mulla ei Portsassa ollut ikkunalautoja lainkaan. :) Ne on vähän hankalat ainakin siinä missä tuuletetaan, kun ei ole erillisiä pikkuisia tuuletusikkunoita vaan puolikas alaikkuna avataan. Portsa on viihtyisä, mutta ylihinnoilteltu. Suora sähkölämmitys, monesti tulisijat poistettu. Hankala pohjakaava, huono äänieristys, paljon portaita. Harvoin paljoa omaa pihaa. Ikävä sinne on kuitenkin. Tunnelma oli ihana.

Olen jokirannassa aikoinaan asunut, vuokralla. Ja toive oliskin joku arvotalo, missä valvonta, ylin kerros, minne ei mekkalat kuulu, iso kattoterassi. On kivoja paikkoja ja sitten niitä ei niin kivoja.

Portsa on kyllä ylihinnoiteltu, kysyntä ylittää tarjonnan. Eiköhän sieltä kuitenkin sopivakin löytyisi. Myynnissä ainakin on joskus ollut makuni mukainen, missä tulisijoja, kuten keittiön vanha puu-uuni. Ja olen ikkunalautojakin nähnyt. Rempalla usein kans saa haluamansa.

Lämmitysmuotoa tai vastaavia seikkoja en ottanut tällä kertaa huomioon, vaan ajattelin siltä kannalta, missä ois kiva asua. Esim. autopaikka ihan välttämätön, mutta Portsassa ei kai pistokepaikkojakaan, vaan kadun varsilla hinkkaavat pakkasilla jäisiä autojaan. Eivät tietenkään kaikki.

Vierailija
44/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun linnassa tietysti. Remontoisin asumiskäyttöön nykymukavuuksin

Vierailija
45/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun linnassa tietysti. Remontoisin asumiskäyttöön nykymukavuuksin

Ainakin joskus ennen vahtimestari asui siellä. Asuntoa esiteltiin Turun Sanomissa. No toki ei koko linna ollut käytössä. Olishan siinä imurointia ja ikkunanpesua.

Vierailija
46/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisenä en tunne Turkua mutta kivs kaupunkihan se on. Voisin asua keskustassa jossain siinä mäen päällä. Tietty Ruissalon villat on kaikille ruotsinlaivalta tuttuja mutta vsrmaan vähän työläitä.

Vierailija
47/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä asema? Eihän täällä ole kuin pari juna-asemaa.

Älä nyt linja-autoasemaa unohda, sinne pääsee taas jopa sisälle.

Tosin yhdessä vaiheessa kaikki bussipysäkit olivat metroasemia fölissä.

Vierailija
48/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa on palvelut lähellä. Länsipuolella varsinkin, ja asemia löytyy mm. rautatieasema, linja-autoasema, poliisiasema ja pääpaloasema. Itäpuolella on Kupittaan rautatieasema ja useampikin bensa-asema. Siellä on pitempi matka palveluihin, mutta väljempää kuim länsipuolella.

Jos on leikki-ikäisiä lapsia tai haluaa oman isomman rauhallisen rivaripihan, niin helpompi löytää vähän kauempaa. Ei keskustaan yleensä ole pitkä matka (muutamin poikkeuksin).

Vierailija
49/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutalo Martista tai Portsasta kakluunilla ja puuhellalla ja omalla pistorasia-autopaikalla!

Vierailija
50/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.turku.fi/uutinen/2021-02-24_lapsuudenkotina-turun-linna

Ei sitten näköjään enää ole mahdollista asua Turun linnassa.

Vierailija
51/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itäinen keskusta on kiva. Aikoinaan asuimme Sirkkalankadulla, ja olen miettinyt, että eläkeläisenä voisin muuttaa takaisin sille suunnalle. Nyt asun Naantalissa, mikä on kyllä ihan ykköspaikka koko Suomessa.

Miksi se on itäinen keskusta? Katselin just sieltä yhtä ihanaa asuntoa.

ap

No kun siellä on Itäinen Pitkäkatu ja Itäinen Rantakatu ja se sijaitsee kartalla idässä.

Itäinen puoli on se "täl pual jokke".

Siellä on sivistyslaitokset ja kirkollinen keskus.

Paitsi että "Piruntorjuntapatteri" on länsipuolella, mutta likimain Tuomiokirkkoa vastapäätä.

Lähinnä siis ihmettelin sitä wttä miksi siellä on keskusta ja itäinen keskusta.

On keskusta ja sen läpi menee joki. Täll pual jokkee on keskustan itäpuoli, toispual jokkee on keskustan länsipuoli. Entinen keskipiste oli tuomiokirkko ja Vanha Suurtori joen itärannalla, nykyinen keskipiste on lähellä joen länsirantaa kauppatorin kohdalle kaivettu valtava parkkiluola. Turku myös tarkoittaa toria, joten Suomen Turku on oikeastaan se kauppatori.

Vierailija
52/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan Turussa. 🥱

Vierailija
53/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma läpsyttelijä kirjoitti:

Vähintään 200 kilometrin päässä keskuststa.

Eli Tukholmassa (so. Ruotsin Turussa). 🥱

Vierailija
54/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinkeskustassa.

Siellä pyöriin ne ulkkisjengit, eikä ole turvallinen esim lapsille.

Vierailija
55/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunu 32v putkeen pansiossa lumikonkadulla ja hyvin on mennyt, pois en ole muuttamassa.

Vierailija
56/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi kertoa lisää speksejä tilanteestaan. Kupittaa on kiva, mutta siellähän on joen itärannan koulupiirissä vain 1-2 luokat lähikouluna, ja luokat 3-6 ovat Martissa, minne on lapsella varsin vaikea mennä koko keskusta-alueen läpi monta kilometriä. Tämän takia itse muutimme Tuomiokirkon liepeiltä muualle, länsipuolelle kaupunkia.

Jos ap on sinkku, niin Martti ja Portsa täynnä kivoja pikku asuntoja hyvällä sijainnilla, Kupittaalla se himoittu juna-asema on lähellä!

Vierailija
57/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen Turussa.

Joo, tätä olin tulossa sanomaan. En edes tiennyt että Turkuja on muuallakin!

Se on se paikka jonka torilla julistetaan jouluaattona joulurauha.

Vierailija
58/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos

Vierailija kirjoitti:

Ydinkeskustassa.

Siellä pyöriin ne ulkkisjengit, eikä ole turvallinen esim lapsille.

Olen lukenut lehdistä. Itsellä tai kellään tutulla ei havaintoja. Samoin luin lehdistä 90-luvilla, että kotikadultani löytyi ruumis ja että Mannerheiminpuistossa oli tehty murha. Noitten molempien paikkojen läpi kuljin päivittäin, kovin oli rauhallista. Vaikea arvioida omia riskejä. Väittäisin kumminkin, ettei Turku nyt ihan vaarallisimpia kaupunkeja ole.

Vierailija
59/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paattisilla voisi olla mukava maalaismeininki.

Vierailija
60/89 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paattisilla voisi olla mukava maalaismeininki.

Sielläkin on vanha paloasema ja terveysasema.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme