Miten te ette katkeroidu sen takia, että rahaa ei jää mihinkään laskujen ja ruokaostosten jälkeen?
Vaikka käytte töissä ja painatte pitkiä päiviä. Eikö se saa ihmistä katkeraksi, että kaikki mitä tienaat menee laskuihin ja ruokaan etkä itse voi "nauttia" palkastasi, esim käymällä ihan, vaikkapa ravintolassa syömässä, teatterissa, reissussa tms? Miten jaksat sitä?
Ja kyllä, etsin vertaistukea..
Kommentit (551)
Vielä vähemmän sitä rahaa sais jos olisin työtön. Tyydyn siis pskaduuniin josta tienaan siis täyspäiväisellä duunilla 1800 e/kk netto. Saan sentään tehtyä tuolla pari-kolme ulkomaanmatkaa/vuosi mihin ei tosiaan työttömänä olisi varaa. Elän noita matkoja varten. Ei mua kiinnosta elämässä mikään muu.
Ei se katkeroitumalla parane. Sitten olen vain rahaton ja onneton.
Nyt vähän jännittää saako joulukuussa edes vuokraa maksettua, mutta menen sellaisella herran haltuun asenteella. Yleensä nää asiat on kuitenkin tavalla tai toisella järjestynyt.
Vituttaa kyllä maksaa yli tonni veroja. Haaveena muuttaa täältä jonnekkin muualle, missä isommat palkat ja vähemmän veroja.
Katkeruus syö sisältä päin.
Se ei jostain syystä ajattelimalleihini mitenkään vahvana.
Saisin olla monesta asiasta katkera. En ole.
On tärkeämpiä asioita. Koetan löytää asioista sen hyvän. Enimmäkseen.
Jos mun rahat ei riittäisi ruokaan, niin menisin leipäjonoon ja olisin siitä kiitollinen, että sellainen mahdollisuus on.
Hesarissa vasta kirjoitettiin maalämpökaivojen lämmön ehtymisestä.
Lämmin koti, puhtaat vaatteet, sisävessa, suihkusta tulee lämmintä vettä, työpaikka, rahaa ruokaan, huonekalut. Kaikki tuo löytyy. Rahaa ei jää säästöön, mutta pärjää. Kaikki nuo asiat oli luksusta silloin kun lähiörakentamisbuumi alkoi 1960 luvulla.
en todellakaan ole katkera.2 vuotta olen yksin selvinnyt laskuista. olen käynyt risteilyillä, teatterissa.Lainasin just tarvitsevalle. Ei dse katkeroituminen mitään auta.Pakko selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kampaamot/kosmetologit ym. ns. "turhat" tulevat selviytymään, jos ihmiset alkavat kaikesta ylimääräisestä säästämään? Pakkohan näitäkin palveluja on käyttää ellei haluta isoja työttöömyyslukuja..
Tämä on suuri kysymys. Olen luonteeltani sellainen, et mietin asioita muittenkin yrittäjien puolesta. Korona ja Ukrainan sota, tms ovat saaneet, energian hinnat tms , kaikki nousuun.
Moni ammatinharjoittaja siirtyy varmaan kellarivarasto yrittäjäksi.
Siltikin tarvii olla asiakaskuntaa.
Kädestä suuhun mennään lukuisilla toimialoilla.
Toisaalta, somessa, tms myymällä myymälässä, netissä tms lisätuotteita, voi varmaan parantaa ansiotasoa.
Syksyllä kerää hurjasti mustikkaa ja luonnontuotteita.
Ottaa alivuokralaisia liiketilan ja kotiinsa.
Karsii kulut minimiin. Ostaa punalaputettuja.
Auto vaihtuu sähköpyörään.
Mulla vei verottaja kaiken eikä riitäkään. Mutta onneksi 20 eurolla elää kuulemma koko kuukauden. Ehkä ambomaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa kyllä maksaa yli tonni veroja. Haaveena muuttaa täältä jonnekkin muualle, missä isommat palkat ja vähemmän veroja.
Muista sitten että Suomen verottaja vainoaa vielä monta vuotta muuttopäiväsi jälkeen. Saat maksaa itsesi kipeäksi moneen maahan, ja ehkä saat jotain joskus takaisin jos olet vielä hengissä.
Mulla rahaa ei myöskään jää yli, kaikki menee pakollisiin kuluihin. Olen kuitenkin tyytyväinen, sillä elämänsisältöni tulee muualta kuin rahasta ja muusta omaisuudesta. Nautin perhe-elämästä, luonnosta ja kaikenlaisesta kotona puuhastelusta, johon ei rahaa juurikaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytti kaupassa olevan aika monella miehellä kaljaa kunnolla kassajonossa. Miten niillä on rahaa?
Osa näyttää raahaavan kaljalaatikon kotiin joka viikonloppu eli alkoholisteja, siihen vähän tupakkaa lisäksi niin voi sanoa, että kun palkka ei riitä. Miten se naapurin työtön osti sen 10 euron alepaidan.
Työtön osti 10 euron alepaidan ja minä 40 euron kaljalaatikon.
Miten työttömällä on uutteen paitaan rahaa 🤔, pitää nyt oikein miettiä.
Mulla ei palkka riitä uuteen paitaan, mutta ostin taas 40 euron kaljalaatikon ja tupakkaa vielä lisäksi 😂
Joka viikko 40 euron kaljalaatikko tekee 160 euroa kuukaudessa, siihen tupakat 200 ja työlounaat 200, sellanen 560 euroa kuukaudessa.
Miten hemmetissä naapurin naisella on rahaa ostaa 100 euron takki? 🤔😂
Kaljalaatikko on 25 euroa.
Toisaalta, jos juo vain 6 kaljaa viikossa, riittää 4 viikon ajaksi.
Tupakkaa ei tarvi, mullakin savukeaski kestää vuoden.
Ja tämä määrä riittää.
Senkin ajan käyttää liikuntaan.
Jos kävisin töissä ei olisi varaa asua näin hyvässä kodissa. Kela maksaa kulut ja käteen jää vuokran jälkeen 500e. Kk.
Muista sitten että Suomen verottaja vainoaa vielä monta vuotta muuttopäiväsi jälkeen. Saat maksaa itsesi kipeäksi moneen maahan, ja ehkä saat jotain joskus takaisin jos olet vielä hengissä.
Suomi taitaa olla eniten itsemurhaan päätöksillään kannustavia maita. Mitä hullummaksi päätöksillään kaikkea tekevät koko ajan enempi tuntuu sadismilta itseään kohtaa elämän jatkaminen. Täältä kun lähtee niin jää verot ja muut muiden murheiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletteeko joku tämän tilanteen laukeavan sillä, että nyt vain vähän kiristetään vyötä ja maksetaan kiltisti näitä kohonneita maksuja? Että esim Kesko keväällä hyvää hyvyyttään laskisi hintoja, kun on tehnyt ennätysvoitot tänä vuonna? Ei todellakaan. Sähköfirmoille ja ruokakaupoille tämäm vuoden voitot lasketaan uudeksi perustasoksi, ja ensi vuonna pitäisi saada taas enemmän voittoa. Jokainen voi sitten miettiä mitä se käytännössä tarkoittaa.
Se tarkoittaa sitä, että S ja K - ryhmällä on yhteenlaskettuna määräävä markkinaosuus.
Lidl sitten korottaa hintoja perässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa olla eniten itsemurhaan päätöksillään kannustavia maita. Mitä hullummaksi päätöksillään kaikkea tekevät koko ajan enempi tuntuu sadismilta itseään kohtaa elämän jatkaminen. Täältä kun lähtee niin jää verot ja muut muiden murheiksi.
Osuit naulan kantaan !
Tämä on vaeittu ja aikamme suurin kansallinen tabu !
Suomesta pitäisi ehdottomasti tehdä puolueeton tutkimus, minkä verran korkea veroaste korreloi itsemurhakuolleisuuden kanssa.
Jos katsoo konkurssilistoja, verottaja on noin 80%:ssa hakijana.
Suomen julkinen sektori ei kykene tuommoista tutkimusta tekemään objektiivisesti, kyllä tosin kykenee hankaloittamaan tutkimusrahoituksen saamista hankkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vei verottaja kaiken eikä riitäkään. Mutta onneksi 20 eurolla elää kuulemma koko kuukauden. Ehkä ambomaassa.
Tämä on väärin, etkä ole ainut Suomessa.
Verottaja on saanut Suomeen huonon yritys- ja työilmapiirin.
Tällä on kauaskantoisia seurauksia nuorten työllistymiseen. Eniten olisin huolissani nuorista.
Kun yritysedellytykset laskevat Suomessa, lisää tämä paljon nuorten mielenterveys kustannuksia.
Käsissä onkin kansanterveydellinen pommi.
Yhdellä kädellä valtio vie elämisen edellytykset yrityksiltä, milloin työllistäminen jää pois.
Toisaalta verorahaa joudutaan käyttämään näiden mielenterveyden lääkitykseen, ketkä tippuvat homman takia markkinoilta pois.
Mielenterveyskriisi, mikä johtuu korkeasta veroasteesta, on todellinen uhka.
Korkea veroaste aiheuttaa myös sen, että perheiden perustaminen ja lastenhankinta vaikeutuu.
Kun lopettaa tupakoinnin, kaljan ja muun alkoholin juomisen, kaikenlaisen pelaamisen ja arpojen oston ja ylihintaisten luonnonlääkkeiden (=humpuukin) käytön, saattaa kummasti jäädä rahaa
Vierailija kirjoitti:
Kun lopettaa tupakoinnin, kaljan ja muun alkoholin juomisen, kaikenlaisen pelaamisen ja arpojen oston ja ylihintaisten luonnonlääkkeiden (=humpuukin) käytön, saattaa kummasti jäädä rahaa
Kyllä näin on.
Kävikö edes pienessä etuoikeutetussa mielessäsi, että tää alotus ei ehkä ollut sua varten, vaan jo otsikossa puhuteltiin ihan eri ihmisiä kuin sua?