Atoopikko ja talvivaatteet
Millaiset talvihanskat on parhaimmat atooppiselle iholle? Meillä on pahin ongelma ranteet, jotka tahtovat oireilla näin talvisin. Villahaalarin hihansuut osuvat myös ranteisiin. Mikä olisi välipukuna paras haalarin alla?
Kommentit (5)
mutta tuota haalariasiaa pitää aina joka vuosi miettiä. Itseäni kun villa kutittaa, niin olen kovasti ennakkoluuloinen sitä kohtaan. Enimmäkseen lapsilla on ollut fleece-haalareita ja pukuja, ja ihan hyvin ovat pärjänneet niilläkin. Niistä kannataa etsiä sopivan ohuita, paksut hiostavat herkästi. Varsinkin pojalla, joka ei ole kovin atooppinen, olen kyllä käyttänyt villavaatteitakin, enimmäkseen merinovillaa. Mutta jos villavaatteita laitan, niin puen tarkasti puuvillakerroksen alle niin, ettei villa tule iholle. Päiväkotiin olen laittanut yleensä ne fleecet, koska siellä ei varmaan kukaan asettele vaatteita kovin huolellisesti. Käyttäähän ne vaeltajat ja urheilijatkin nykyisin fleeceä eikä villaa talviolosuhteissa, miksei sitten lapset?
Kaivoin juuri kaapista ihanan mummin neuloman villatakin, joka nyt sopisi tytölle (jolla on nyt vähän ihottumaa), ja arvelin ommella kaulukseen ja hihansuihin vuoren vanhoista puuvillatrikoista, niin ettei villa tule ihoa vasten. Ainakin kypärähatuissa on puuvillavuori ollut riittävä suoja, vaikka minua pistelee karkea villa jopa urheilusukkien läpi.
meillä päiväkodissa molemilla itse tekemät 2-osaiset fleesevälipuvut, se etu 2-osaisessa, voi pukea vaan housut tai paidan kelistä ja muusta sen hetkisestä vaatetuksesta riippuen.
Kotona tytöllä 5 v on 2 osainen itsetekemä fleeceväliasu ja pojalle 2v ostin viime kevään alesta reiman koiranpuvun elikkä luullakseni ne kuviot on karhuntassuja tms. mutta lapset sanoo koirantassuiksi ja tosi hyvä on se.
Tiettty isommalle jo voi hankkia rukan tms. teknisiä asuja välipuvuiksi ja kerrastojahan myös niitä löytyy.....itse olen vielä ihan nuossa tavallisissa fleecejutuissa pitäytynyt...
ruskovillan villainen kypärämyssy atoopikolla ja on ollut ok eli aiheuta ihoreaktiota.
Muuten käytän puuvillaa alla ja villasekoiteneuleita sitten päälle.
Ruskovillalla on silkkikypärä ja silkkivillaisia asuja, joita kannattaa kokeilla, jos villa pelottaa.
...niin aiheesta on keskustelua=)