Eskaritehtävä;: Kirjoita sata kertaa oma nimi
Ei kait siinä, mutta kun lapsi on osannut kirjoittaa jo pari vuotta. En haluaisi että hänestä tulee joku alisuoriutuja.
Opettaja vakuuttaa ettei lapsi ole ollenkaan turhautunut mutta lapsi itse tuntuu olevan vähän toista mieltä.
miten muilla eriytetään eskarihommaa ? onhan lapsilla kovin erilaiset taidot nykyään
Kommentit (16)
mikä peruste opela on tuohon tehtävään? eiköhän kaikki eskari ikäiset jo osaa oman nimen kirjoittaa. taitaa olla mielikuvituksen puutetta! ja eskarihan on vapaa ehtoinen, kuten tehtävätkin!
"sopii mennä kotiin jos ei tehtävät miellytä ? "vai mitä ?
"olen tilannut xylitol pastillit/purukumit lapsille ja perin jokaiselta 4 euroa, rahan voi tuoda heti T:xxxxx"
Ei mitään etukäteen kysymistä että haluatteko lapsellenne tilattavan niitä.
eihän tuo summa paljon ole ja kyllä maksan sen mutta tuo sanamuoto ja ihan tuntuu kuin vaadittais jotakin.
Hyvähän se on että lapset saavat ruokailun jälkeen xylitolia.
Mitä läksyihin tulee meillä ei tullut eskarista lapsille koskaan läksyä.
Ei tuossa tehtävässä ole mitään järkeä. Kuulostaa enemmän rangaistukselta.
Kolmen äiti
meidänkin lapsen reissarissa oli samantapainen viesti xylitoleista ja hintakin on sama, mutta xylitolien käyttöönotosta sovittiin eilen vanhempainillassa yhdessä.
t:6
Pitääkö tosiaan kirjoittaa SATA kertaa nimensä ? Älytön tehtävä. Tuskin on totta.
Meillä pitää itse viedä omat purkat eskariin.
kaikkia, kun ei oo opetettu. Älä oleta. Varmaan myös käsialassa on hiomista. On kyllä minunkin mielestä tyhmä tehtävä. Jakais edes niin, että 10x10 päivänajan.
No ei ole. Ja miksi ihmeessä tuo yhtälö?
hui kauheeta, jso lapsellani samanlainen tehtävä12 merkkiä-100=120 merkkiä pelkästään etunimestä
ja se on muuten 1200
pitääkö lapsen kans osata laskea sataan? Ja laskea sitten koko ajan?
Ja pitääkö vanhemman tarkastaa ja laskea että nimi tehty varmasti sata kertaa, ettei lapsi vaikka seonnut laskuissa ja nimiä onkin vaan 98?
Ja ope sit laskee joka vihkon et on sata nimee ? :D
Outoo muuten et eskarista tulee läksyjä, ei meidän lapsilla oo ikin ätullut.
opettaja lienee aika vanha?
Älytön tehtävä, jolla ei ole pedagogisia perusteita ja joka parhaassa tapauksessa tappaa lapsen intoa oppimiseen.
t. ope
meidän vanhempainillat:) siellä ei puhuttu mitään xylitoleista. T:5
meidänkin lapsen reissarissa oli samantapainen viesti xylitoleista ja hintakin on sama, mutta xylitolien käyttöönotosta sovittiin eilen vanhempainillassa yhdessä.
t:6
"Eskari on ilmainen - en maksaisi purukumeista" -mutsit. Kenelle eskari on mielestäsi ilmainen? Mietipä joskus, että paljonko ne sinunkin kolmen kullanmurusi eskarivuodet tulevat kunnalle maksamaan.
Ja eiköhän noista purkisa kannattaisi se neljä euroa maksaa. Muuten voit vaikka joskus joutua maksamaan hammaslääkärin kakaroillesi. Vai maksaako sossu sulle ja perheellesi sen?
Mitä läksyihin tulee meillä ei tullut eskarista lapsille koskaan läksyä.
Ei tuossa tehtävässä ole mitään järkeä. Kuulostaa enemmän rangaistukselta.
Kolmen äiti
Mun mielestä aika paljon, käy melkoisen puuduttavaksi. Ja voi olla Jannina-Anniinaa hieman kypsyttää, jos tekee eskariläksyjä Tian kanssa.