Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan todella väsynyt perheen äiti :(

Vierailija
24.10.2022 |

Pakko avautua johonkin :(

Olen todella väsynyt. En saa öisin nukuttua, kaikki asiat vain pyörii mielessä. Perheessä on minä, mies, 8v ja 7v lapset.

En jaksa tehdä kotona kaikkea yksin. Siivota ja pitää kotia siistinä, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä ja huolehtia, että kaikilla on puhtaat vaatteet, kaikki ehtii kouluun ajoissa. Toisella lapsella myös laajoja allergioita, joten vähän katsoa perään, mitä syö vaikka melko hyvin osaa jo itsekin asiasta huolehtia. Töissä käyn jo 50% työaikaa oman jaksamisen vuoksi.

Tuntuu, etten jaksa enää olla äiti. En jaksa huolehtia kaikesta. Allergisella lapsella myös paljon iho-ongelmia, johon tarvitsee iltaisin rasvausapuja. Ei saa iltaisin unta ja olo on levotonta. Ei mitään kovin suurta, mutta levotonta kuitenkin.

Mies sanoo, että auttaa, mutta ei se auta. En koe saavani mieheltä apua, päinvastoin. Syyllistämistä siitä, "mikset tee näin tai näin".

Haaveilen viikko-viikko systeemistä. Haluaisin olla "Matilda", en perheen äiti tai aviovaimo. Haluisin nukkua rauhassa, herätä rauhassa ja syödä aamupalaa kaikessa hiljaisuudessa. Hoitaa vain itseni työpaikalle ja päivän jälkeen tulla siistiin kotiin (kukaan ei olisi sotkemassa tai vaatimassa ylipäätään mitään).

Ensimmäistä kertaa tunnen näin.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vanha, mutta:

Tekeväthän lapset osansa?  Vievät itse likaiset astiat koneeseen, lajittelevat omat pyykkinsä koreihin (meillä on elfan korisysteemi, joissa koreissa kuvallinen lappu, mihin värilliset, valkoiset, tummat, neuleet jne, jo pienikin lapsi osaa lajitella omat pyykkinsä), vievät roskia jne.

Siivooja ja/tai robotti-imuri. Auttaa oikeasti tosi paljon.  Toki täytyy vähän kerätä kamoja siivoojaa ennen, mutta silti. Ja lapsetkin järjestelevät kyllä omat tavaransa. 

Vierailija
82/82 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei saa öisin nukuttua niin eihän sitä jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla