Koiranulkoiluttajat!!
Opetelkaas miten se koira otetaan VIERELLE kun toinen ihminen tulee vastaan.
Kyllästynyt teihin jotka tuutte pyörätiellä vastaan niin leveästi ettei ohi edes pääse , sitte hymyilette ja hymähtelette kun koiranne hyökkäilee tai hyppii vieraan päälle. Seuraavaksi potkasen. Ja huom, tykkään koirista.
Kommentit (27)
Mun koiraa ei kannata potkaista, koska sen jälkeen olisi saksalainen purukalusto sun reidessä.
Mutta se kulkeekin lyhyessä hihnassa vierellä aina, jos joku tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun koiraa ei kannata potkaista, koska sen jälkeen olisi saksalainen purukalusto sun reidessä.
Omistajaa, ei koiraa ;) hyvä !
Jos oikeasti tykkäät koirista, et potki niitä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan koiraa potkaise, vaan isäntää/emäntää.
Tuo on ihan käsittämätöntä käytöstä. Miten joku voi kuvitella, että on ok viedä 90% tien leveydestä, niin että vastaantulija hädin tuskin mahtuu ohi? Sitten vielä hymyillään tyhmästi eikä tajuta miksi se vastaantulija on kiukkuinen. Oikeasti tuntuu siltä, että suurin osa ihmisistä on jotenkin yksinkertaisia.
En päästä rakkiani hyppimään ihmisiä vasten, mutta jos se kääntyy kohti ohikulkijaa ja nuuskii hänen suuntaansa, en pidä sitä kovinkaan suurena ongelmana.
Joidenkin mielestä koirien pitäisi kulkea suunnilleen silmät kiinni ja suoraa viivaa. Ei taida olla kovinkaan luonnollista millekään eläimelle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lopputulos voi olla sama, vaikka potkaiseekin omistajaa -> hampaat reidessä.
Mun koirat on koulutettu tulemaan vierelle vihjeestä, ja otan ne aina siihen jos tulee ihmisiä vastaan. Olisi kiva kuitenkin, jos ne takaa tulevat pyöräilijät ja juoksijat antaisi jonkun merkin itsestään.
Suurimman osan ajasta koiranomistajana menenkin näin ja koira vielä pientareen puolella. Joskus saatetaan mennä keskemmällä kun koira menee hajujen perässä, mutta silloin kannattaa soittaa sitä pyöränkelloa niin siirrytään nopeasti pois tieltä, ei ole tarkoituksellista.
Vierailija kirjoitti:
Mun koirat on koulutettu tulemaan vierelle vihjeestä, ja otan ne aina siihen jos tulee ihmisiä vastaan. Olisi kiva kuitenkin, jos ne takaa tulevat pyöräilijät ja juoksijat antaisi jonkun merkin itsestään.
Tämä. Pää pyörii aina lenkillä kuin helmipöllöllä mutta välillä se pyörä on nopeasti siinä takana eikä takaraivossa silmiä. Silloin voi pyöräilijä soittaa kelloa tai avata suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, just näin. Olisi helpompaa tehdä tietä, jos tietäisi, että joku on tulossa takaa ohi. Sukkahousukiitäjät, sähköpotkulautailijat ja juoksijat voivat tulla aika vauhdilla ja hyvin hiljaa. Monissa menopeleissähän on ihan kellot tätä varten.
Ihan sairaan ärsyttävää on myös se, kun oma koira kulkee vierelle käskettynä ja vastaantuleva koiranomistaja antaa liekaa sille elukalleen joka tulee sieltä fleksi ujeltaen ja kamala RÄKY RÄKY RÄKY.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että otat koirat vierellesi.
Itse olen valitettavasti törmännyt tapauksiin jossa edestä lähestyttäessä ei anneta tilaa vaika aivan varmasti nähdään lähestyvä kulkija.
Kaupungissa kun on paljon ihmisiä niin olisi turvallisinta aina kulkea (kevyiden väylien oikeassa) reunassa eikä leveillä missään tilanteissa. Pyöräilijät ja juoksijat ovat tosiaan nopeita ja hiljaisia joten reaktioajat ovat lyhyitä. Eli otetaan kaikki kulkijat huomioon ja pysytään siellä reunassa eikä tehdä äkkiliikkeitä väylän keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lopputulos voi olla sama, vaikka potkaiseekin omistajaa -> hampaat reidessä.
Puukko tai pistooli on vielä vaihtoehtona
Onneksi täällä on jaettu pyörätie ja kävelytie. Oma piski kulkee viheriöllä melkein aina.
Kaikki koirat pitäisi hävittää kaupunkialueilta
Tämä on muuten outoa, ett' miten saksassa näkee paljon vapaana olevia koiria. Muistan kun joskus asuin Hampurissakin niin lähes kaikki koirat olivat vapaana.
Lana, 14, ei ole koskaan ollut hihnassa – katso videokirjeestä, miksi Berliinin koirat osaavat odottaa vapaana kaupan edessä (yle.fi)
Tämä 🤣 ärsyttää iltalenkeillä.