Miten viikonloppujuomisesta voi päästä eroon?
Olen jonkinnäköinen viikonloppujuoppo, tulee ryypättyä joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina. En vaan keksi mitään muuta tekemistä kuin ryyppääminen enkä pysty olla ilman.
Arkena sitten alkoholi ei käy mielessäkään, mutta alkuviikosta olen aina karmean väsynyt.
Kommentit (44)
Millä tavalla parin viikon ränni lopettaa viikonloppujuopottelun? Lomalla juon joka päivä eikä se silti viikonlopputissuttelua poista harmi vaan. Ehkä tulee juotua vähän vähemmän seuraavana viikonloppuna mutta kokonaisuutena kuitenkin enemmän.
Vaihtaisin mieluusti huumetta ganjaan tai vaikka kokkeliin tai LSD/psykedeelisiin sieniin ellei ne olisi laittomia.
Sama täällä! En koe olevani lähelläkään alkoholistia, eikä alkoholi ole mikään pakkomielle, mutta se on nykyiseen elämäntyyliin kuuluva tapa, josta en oikeastaan edes halua päästä eroon. Joskus pohdin pitäisikö. Aina perjantaisin ruokaostosten yhteydessä haetaan roseviini tai skumppapullo Alkosta, mies ostaa pari olutta ja punaviiniä, jota itse mieluummim juo. Tehdään hyvää ruokaa ja ruualle avataan viinit.
Siinä ateriasta nautiskellessa parhaimmillaan menee puoli pulloa viiniä per nuppi.
Kaapista saatetaan kaivaa ruuan jälkeen giniä tai whiskyä, tehdään ehkä drinkit tai Irish coffeet ja katsellaan telkkaria. Lauantaina sama toistuu, paitsi voidaan lisäksi ainakin kesäisin mökillä aloittaa aperitiiveilla.
Harvoin keskenämme juodaan mahdottomia määriä, mutta kun se on säännöllistä. Kavereiden kanssa isommissa juhlissa muutaman kerran vuodessa sitten skumppa saattaa virrata vähän runsaammin ja kaupunkimatkoilla aterioilla aina viiniä, kun ulkona syödään. Urheillaan paljon ja ollaan muuten aktiivisia eikä arkisin alkoholi tule edes mieleen. Kuulostaako tällainen pahalta? Ollaan jo eläkeikäisiä.
Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti
Ap
Jos ongelmana on tosiaan viikonloppujuopottelu, olisin suositellut parin viikon ränniä, mutta jos kerran ei arkena maistu, niin ei sitten.