Raastava ikävä lasta joka työpäivä
Lapsi aloitti päivähoidon pari kuukautta sitten. Sitä ennen oltiin 2,5 vuotta kotona. Kaipaan ihan järkyttävästi noita aikoja. Siis niin kovaa etten välillä edes halua miettiä niitä, kun tulee nykytilanteesta niin huono fiilis. Aina kun näen työmatkalla jonkun äidin työntämässä vaunuja koen suurta ikävää menneisiin aikoihin ja ikävöin lastani ihan kamalasti. Aluksi itkin ekat viikot töissä tämän tästä ja tarhaan viennin jälkeen, ruoka ei maistunut ja laihduin. Lapsikin oireili tosi kovasti päivähoidon alkamiseen vaikka en koskaan näyttänyt omaa pahaa fiilistä hänelle. Nyt pahin on jo takana, lapsi on alkanut omaksua uutta arkirutiinia ja minä myös. Kaipaan kuitenkin lasta ihan hirveästi joka päivä kun olen hänestä erossa. Helpottaako tämä joskus? Ei edes jäätävä uhmaikä helpota, ikävöin silti ja kovaa. Aion anoa lyhennettyä työaikaa heti kun mahdollista, jotta saisin viettää enemmän aikaa lapsen kanssa.
Kommentit (3)
Helpottaa kun tottuu asiaan, puolen vuoden päästä kaikki on jo normaalia.
Kuuntele itseäsi ja tee vaikka lyhennettyä työviikkoa, jos mahdollista.
Itse tein aikoinaan päätöksen jäädä kotiin hoitamaan kaksosiani moneksi vuodeksi. Se oli elämäni parasta aikaa, olla kotiäiti.
Kuuntele sydäntäsi. Lapsi on pieni vain kerran. Vähennä töitä jos onnistuu.