Yks kaveri tulossa kylään mut kämppäni näyttää tyhjältä ku en omista huonekaluja!
Miten voisin saada siitä nopeasti "täydemmän" näköisen? Nolottaa kun olen asunu täällä jo 2 vuotta ja kämppä on melko tyhjä ja kolkko.
Kommentit (30)
Jos sulla ei ole autoa kuskaamiseen, niin moni huonekalukauppa tuo maksusta tavarat kotiin. Ja uutta sohvaa et välttämättä heti saa kotiin, jos se tilataan tehtaalta, mutta jonkun poistomyynnin sohvan saisi heti kotiin.
Muista kuitenkin valita kivat huonekalut, koska sun tyyppinen katsoo niitä seuraavat 20 vuotta.
Ei se kaveri sinun kämppää tule katsomaan vaan sinua!Jos olet työtn tai pieni palkkainen? Vara aika paikakuntasi,kaupungin osasi sosiaali virasto. Saat sietä perustarpeet kotiisi. Tuovat ne sinulle.1 vuode ,patja,peitto tyyny,jne. 2 tuolia,pieni pöytä.Verhot, kun pyydät. Katiloita, lautasia, laseja 2kpl,jne,
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat vieraan vastaan kotiisi jos kerran nolottaa? Olisitte tavanneet Hesessä.
Sinulla on selvästi se kuuluisa kotihäpeä! Vaikka se olisi miten tiptop, se sama tunne tulisi vain.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kaveri sinun kämppää tule katsomaan vaan sinua!Jos olet työtn tai pieni palkkainen? Vara aika paikakuntasi,kaupungin osasi sosiaali virasto. Saat sietä perustarpeet kotiisi. Tuovat ne sinulle.1 vuode ,patja,peitto tyyny,jne. 2 tuolia,pieni pöytä.Verhot, kun pyydät. Katiloita, lautasia, laseja 2kpl,jne,
Taitaa olla, että tuollainen palvelu pelaa vain tiettyjen ihmisryhmien kohdalla :( .
Ja ei pitäisi toimiakaan, melkosta avuttomuutta, jos aikuinen ihminen ei pysty noita asioita kotiinsa hommaamaan. Ihmisiä pitää kannustaa omatoimisuuteen, ei odottelemaan kaikkea valmiina.
Minä en huolehtisi huonekalujen määrästä vaan siitä muusta tavarasta. Onko kaapit survottu täyteen niin, että ovet longottaa, työtasot ja ikkunalaudat täynnä ja nurkissa Ikeakassien perusteille kasattuja vaatekasoja ja lavuaarin reunat täynnä purkkeja? Jos ei ole tällaista, niin olet vaan ihaltava siisti minimalisti.
Mutta verhot kyllä paljastaa elintason. Verhot oltava ripustettu kunnolla ja aseteltu ikkunaan siististi. Eripariverhot liian pitkillä nipsuväleillä ja ehkä reunat irtiroikkuen on vaan tosi kamalaa.
Tämä yhdistää koteja, joissa olen päivystävänä sossuna hälyreissulla käynyt.
Mulla varmaan näyttäisi asutulta tuohon aikaan mennessä.
Hätätilanteessa iso kasvi paremmassa kukkaruukussa johonkin nurkkaan.
Voitko edes vuokrata tauluja? Ainakin Hämeenlinnassa on tauluvuokraamo.
Osta vaikka kuinka halvalla pari mattoa lattialle ja pari tablettia ruokapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en huolehtisi huonekalujen määrästä vaan siitä muusta tavarasta. Onko kaapit survottu täyteen niin, että ovet longottaa, työtasot ja ikkunalaudat täynnä ja nurkissa Ikeakassien perusteille kasattuja vaatekasoja ja lavuaarin reunat täynnä purkkeja? Jos ei ole tällaista, niin olet vaan ihaltava siisti minimalisti.
Mutta verhot kyllä paljastaa elintason. Verhot oltava ripustettu kunnolla ja aseteltu ikkunaan siististi. Eripariverhot liian pitkillä nipsuväleillä ja ehkä reunat irtiroikkuen on vaan tosi kamalaa.
Tämä yhdistää koteja, joissa olen päivystävänä sossuna hälyreissulla käynyt.
Olet oikeassa. Itsekin huomaan verhojen ripustamisen. Toinen juttu on vessan harjan kupin likaisuus tai rapun lakaisu.
Yhteen aikaan oli muotia verhottomuus. Ei välttämättä laitettu edes verhotankoja.
Jos sulla on ruokapöydän tuoleja, osan vois siirtää toiseen paikkaan tyhjään tilaan ja laittaa tyyny tuolille tai joku viltti.
Eikä siinäkään ole mitään pahaa, jos kokeilee minimalismia.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti tuodaan? Siis omassa elämässäni on aina itse pitänyt ostaa ja järjestää kuljetus tuloista riippumatta. En ole koskaan ajatellutkaan, että joku toisi minulle huonekaluja ilmaiseksi kotiin.
Sano että juuri nyt käynnissä huonekalujen vaihto.Vein kierrätykseen osan ja nyt odotan uusia .