Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostalginen elokuva minkä haluaisit nähdä mutta ei löydy mistään?

Vierailija
23.10.2022 |

Itse muistan lapsuudesta Humisevan harjun. Ei löydy mistään.

Kommentit (250)

Vierailija
101/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon naimisiin - Muriel's wedding. Erilainen Abban musiikkia sisältänyt komedia vuodelta 1994. Oli joskus videolla mutta sittemmin katosi. 

Vierailija
102/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin nähdä the basketball diaries ja sarjoista hulluna sinuun ja teho- osaston loppukaudet, löytyi muistaakseni vain kuudenteen kauteen saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaahh… mulle ainoa oikea humiseva harju on se, jossa on Juliette Binoche ja Ralph Fiennes 😍

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
104/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

-Käsi joka kehtoa keinuttaa

-Face-off

-Kuolema pukee häntä

Ysärihelmiä <3

Eivät ole Netflixissä  enkä aio liittyä  huutonettiin. Kirppiksiä kierrellessä pidän silmät auki, mutta vielä ei ole tärpännyt.

Kuolema pukee häntä tuli muistaakseni viime talvena telkkarista. Ei nyt auta tähän, mutta näin sivuhuomautuksena. 

Vierailija
105/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei löydy mistään? Vain kiellettyjä, sensuroituja yms. elokuvia ei löydy mistään.

Esim. "Humiseva harju" löytyy kyllä esim. Youtubesta eri versioina. Ja kirjastoistakin sen voi lainata kirjana tai elokuvana. YouTubesta se löytyy esim. nimellä Wuthering Heights 2009 (Emily Bronte) ja mustavalkoversiona nimellä Wuthering Heights (1958) | Full Movie.

Itse olen toivonut Yleltä, että he näyttäisivät telkkarista uusintana Angelika-sarjan, mutta eivät ole. Kirjastosta löytyy kuitenkin kirjat ja DVD. Ja YouTubestakin.

Vierailija
106/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
107/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea tätä ketjua. 🤩 Monta nostalgista elokuvaa, jotka olisi kiva nähdä näin aikuisena, kun olen katsonut noita joskus teininä tai nuorempanakin.

Itselleni tulee mieleen (sellaisia, joita ei vielä ole mainittu) Stand by Me - Viimeinen kesä. Olin ihan lapsi tuon nähdessäni, mutta elokuvan haikea, surullinen ja vähän jännitäväkin tunnelma on jäänyt johonkin takaraivoon. Elokuvan biisin muistan vieläkin jostain kummallisesta syystä ja sitä joskus hyräilen yli 30 vuotta myöhemmin.

Sitten olisi hienoa nähdä vanhat mustavalkoiset Tarzanit! Samoin Dracula.

Sitten sellainen pelottavana mieleen jäänyt nuortenelokuva kuin Operaatio maapähkinävoi.

Ja ennen kuin tuo yksi kauhean tosissaan tämän keskustelun ottava ehtii, niin en, en ole edes yrityänyt etsiä näitä mistään. 😄 Ne vain tuli nyt mieleen. 

108/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

1492 - paratiisin valloitus, en löydä mistään.

Tämä onnuoea elokuva! Michael Wincott ja Vangeliksen musiikki. Aah 😍

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
109/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin ei löydy mistään? Vain kiellettyjä, sensuroituja yms. elokuvia ei löydy mistään.

Esim. "Humiseva harju" löytyy kyllä esim. Youtubesta eri versioina. Ja kirjastoistakin sen voi lainata kirjana tai elokuvana. YouTubesta se löytyy esim. nimellä Wuthering Heights 2009 (Emily Bronte) ja mustavalkoversiona nimellä Wuthering Heights (1958) | Full Movie.

Itse olen toivonut Yleltä, että he näyttäisivät telkkarista uusintana Angelika-sarjan, mutta eivät ole. Kirjastosta löytyy kuitenkin kirjat ja DVD. Ja YouTubestakin.

Tuota remakea ei taidettu koskaan julkaista Skandinaviassa, vaan joutui tilaamaan levyn Britti Amazonista.

Vierailija
110/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elokuva, mutta sarjana haluaisin nähdä Winds of War ja War and Remembrance. Joskus kasarilla taisi tulla televisiosta.

Vierailija
111/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut vihreät tomaatit, en ole löytänyt!

Vierailija
112/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei elokuva, mutta sarjana haluaisin nähdä Winds of War ja War and Remembrance. Joskus kasarilla taisi tulla televisiosta.

Tädillä on Winds of War dvd boxi, taitaa olla ilmeisen harvinaisuus.

Vierailija
113/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zombie ja kummitusjuna. Helposti samaistuttavakin kun itsekin olen epäyhteensopiva kaiken kanssa - paitsi melankolian.

Vierailija
114/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En muista elokuvan nimeä mutta se punainen piru siinä on jäänyt mieleen! Ja olen aika varma muuten että se on Tim Curry siellä sarvien alla tai sitten sotken Pennywisen kanssa. 

Tenacioius D -Pick of destiny?

115/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siesta (1987). Ihana Miles Davisin musiikki.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
116/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten näin elokuvan, jossa mies osti antiikkiliikkeestä piirongin. Hän löysi siitä salalokeron, jossa oli naisen kirjoittama kirje sadan vuoden takaa. Mies kiinnostui kirjeen kirjoittajasta ja hetken mielijohteesta kirjoitti vastauksen ja laittoi sen salalokeroon. Yllättäen lokeroon ilmestyi vastaus naiselta, ja he ryhtyivät kirjeenvaihtoon ja rakastuivat, vaikka elivät aivan eri aikakaudella.

Jossain vaiheessa kirjeiden tulo lakkasi. Mies etsi sitten naisen haudan ja vei kukkia. Hautausmaalle tuli joku nuori nainen koirineen joka oli aivan kuolleen naisen näköinen (valokuvat oli vaihdettu kirjeissä). Hän pyysi tyttöä kahville, tyttö suostui ja elokuva loppui.

En muista leffan nimeä enkä näyttelijöiden nimiä, mutta olisi kiva nähdä se uudelleen. Oli niin ihanan romanttinen.

Vierailija
117/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen viikinki. Pohjoismainen 4 osainen minisarja.

Vierailija
118/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Paistetut vihreät tomaatit, en ole löytänyt!

Apple tv:ssä vuokrattavissa hintaan 3,99e!

Vierailija
119/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olipas mukava lukea tätä ketjua. 🤩 Monta nostalgista elokuvaa, jotka olisi kiva nähdä näin aikuisena, kun olen katsonut noita joskus teininä tai nuorempanakin.

Itselleni tulee mieleen (sellaisia, joita ei vielä ole mainittu) Stand by Me - Viimeinen kesä. Olin ihan lapsi tuon nähdessäni, mutta elokuvan haikea, surullinen ja vähän jännitäväkin tunnelma on jäänyt johonkin takaraivoon. Elokuvan biisin muistan vieläkin jostain kummallisesta syystä ja sitä joskus hyräilen yli 30 vuotta myöhemmin.

Sitten olisi hienoa nähdä vanhat mustavalkoiset Tarzanit! Samoin Dracula.

Sitten sellainen pelottavana mieleen jäänyt nuortenelokuva kuin Operaatio maapähkinävoi.

Ja ennen kuin tuo yksi kauhean tosissaan tämän keskustelun ottava ehtii, niin en, en ole edes yrityänyt etsiä näitä mistään. 😄 Ne vain tuli nyt mieleen. 

Stand by me on Viaplayssa.

Vierailija
120/250 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sitten on myös oletettavasti suomalainen elokuva homoteinistä, joka lähtee kesäksi jonnekin pienelle paikkakunnalle maaseudulle ja löytää sieltä rakkauden. Homous sinällään ei ole ongelma kenellekään, mutta tuon homoteinin vanhemmilla on paljon ongelmia ja tuo homoteini lähetetään kesäksi tavallaan pois jaloista. Eräänlainen kasvukertomus tämä kai on ja tuskinpa tuo asiaa mitään uuttakaan. Muistan lukeneeni elokuvan arvostelun Nyt-liittestä joskus 2010-luvun alkupuolella ja sitä on siis esitetty ihan elokuvateatterissakin. Olen yrittänyt etsiä tätä elokuvaa ja siis nimikin on hukassa.

Tarkoitatko Pihalla -elokuvaa vuodelta 2017? Tai  A Moment in the Reeds vuodelta 2018?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi