Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sulla ei ole Facebook-tiliä?

Vierailija
23.10.2022 |

Mitä mieltä ihmisestä, joka ei ole Facebookissa?
Miksi joku ei ole Facebookissa ? Onko jotain salattavaa vai miksi?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook pilaa ihmissuhteet lopullisesti.

Vierailija
22/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole kavereita ja sukulaisten kanssa en ole yhteyksissä. Minunkaltaisen syrjäytyneen ei ole järkeä olla sosiaalisessa mediassa.

T: tuntematon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuvat vielä katsoisin, mutta en niitä valittavia päivityksiä. Fb poistettu 5 vuotta sitten. Koen ig positiivisemmaksi. Kavereiden lomakuvia on kiva katsella.

Vierailija
24/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään ilman mainoksiakin.

Vierailija
25/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt syytä olla siellä. En halua pitää yhteyttä puolituttuihin ja kavereihin olen yhteydessä muutenkin.

Vierailija
26/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistinenmedia on hel.vetistä.

Vierailija
27/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face on niin hanurista. Alun perin amerikkalaisten yliopistopoikien keksintö, jossa kampuksen tyttöjen naamat oli laitettu tiedostoon ja selvitys siitä irtooko ja jos irtoo, niin mitä kaikkee kivaa saa...

Vierailija
28/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnostanut ollenkaan jakaa asioita omasta elämästäni isolle joukolle ihmisiä. Eikä lueskella kiillotettua kuvaa muiden elämästä. Mutta mieleni muuttui kun kaveri näytti mitä kaikkia ryhmiä facessa on. Esim eri harrastuksiin liittyviä. Joten nyt olen facessa juuri noiden ryhmien takia.

Vierailija
29/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnostanut ollenkaan jakaa asioita omasta elämästäni isolle joukolle ihmisiä. Eikä lueskella kiillotettua kuvaa muiden elämästä. Mutta mieleni muuttui kun kaveri näytti mitä kaikkia ryhmiä facessa on. Esim eri harrastuksiin liittyviä. Joten nyt olen facessa juuri noiden ryhmien takia.

Eikö harrastaa voi ilman Facebook ryhmää? Vai Facebook ryhmässä tapahtuu se harrastus?

Vierailija
30/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö harrastaa voi ilman Facebook ryhmää? Vai Facebook ryhmässä tapahtuu se harrastus?

No, jos nyt haluaisit keskustella vaikka erilaisista palapeleistä, niin tuskin muualta kuin facesta löytäisit palstaa niin tehdä. En itsekään ole facessa, mutta jos olisi sellainen harrastus jossa ei olisi isoa joukkoa tubettaja tai striimaajia, niin varmaan liittyisin.

Vierailija
31/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai harrastan itsekseni. Harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita on ollut lapsuudesta lähtien. Mutta esim. erilaisiin käsityö- ja tuunausharrastuksiin saa uusia vinkkejä ryhmistä. Kuten myös vastauksia kysymyksiin. Ja kaupunki- tai kaupunginosaryhmistä saa tietoa paikan historiasta, palveluista ja tapahtumista.

Vierailija
32/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt ihmeessä mihin sitä tarvitsee? Minulle riittää hakukoneet joista löytää tarvittavan tiedon, pankkiyhteys niiden asioiden hoitoon ja siinä se sitten onkin mitä netistä tarvii, plus tietenkin vauva.fi. Ystävien kanssa tapaan säännöllisesti ihan luonnossa, tänäkin vuonna juuri eilen näin heitä.

Vierailija
33/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fb eikä ole instaa, missä esitellä omaa lärviä vähän väliä 😳 ketä varten sitä tekisin?

Vierailija
34/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule en ymmärrä että kerrotaan henkilö kohtaiset asiat tutuille ja tuntemattomille

Vierailija
35/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook (tai nykyään Meta) on läpimätä korporaatio, joka on jatkuvaan oikeudenkäynneissä markkina-asemansa ja liiketoimintansa ongelmien takia. Yksityisyyteen liittyviä skandaaleja paljastuu usein. Esimerkiksi loppiaisen 2021 kongressitalon valtausta, äärioikeiston toimintaa ja Myanmarin rohingyojen kansanmurhaa masinoitiin Facebookissa ja muilla Metan alustoilla. Tähän päälle vielä ihmeellinen hype ja pöhinä rahaa imevästä kuopasta, jota myös metaversumiksi kutsutaan. Miksi tukisin mitään tällaista?

Poistin Facebook-tilini, koska koin saavani kaiken siellä olevan muualta. Olen aiemmin poistanut myös WhatsApp-tilini. Käytän Discordia, Telegramia, Signalia, Matrixia sekä Fediversea (Lemmy ja Mastodon), ne ajavat samat asiat tarpeeksi hyvin. Erityisesti Fediversen uskon olevan hajautettuna somealustana se iso juttu, Facebookin kaltaisten isojen keskitettyjen alustojen kulta-aika alkaa olla väistymään päin.

Mitä mieltä ihmisestä, joka ei ole Facebookissa?

Järkevä, yksityisyydestään välittävä ihminen.

Onko jotain salattavaa vai miksi?

Kerros nyt meille salasanasi ja keiden kanssa viimeksi viestittelit. Ai et kerro? Onko sinulla jotain salattavaa?

Vierailija
36/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siellä oli niin tylsää.

Vierailija
37/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tilin vain koska monet yhteisöt/yritykset ovat korvanneet omat verkkosivunsa facebookilla. Sosiaalinen media ei kiinnosta itsessään. Suljettu internet on syvältä.

Vierailija
38/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on heille, jotka haluavat uhrata henkilökohtaiset tietonsa mainonnan hyväksi ja luopua näin yksityisyydestään sekä oikeuksistaan esimerkiksi kuviinsa. Myös heille, joita kiinnostaa turhanpäiväinen pöhinä ja muiden ihmisten asiat enemmän kuin omansa. Ja heille, jotka kuvittelevat omien asioidensa olevan ihan sairaan jännää ja tärkeetä.

Vierailija
39/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kenenkään kenellekään perustella oli tai ei.

Vierailija
40/54 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa jos ei voi muuten pitää yhteyttä kun facebookilla.