Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
101/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Tämä kuulostaa ihan taivaalliseslta joululta <3.

Muuten ihan ookoolta kuulostaa, mutta eniten ihmettelen tuota Yle Areenasta hyviä sarjoja?

Mitä sellaista Yleltä näkyy, ei tietääkseni yhtäkään.

Ja kun lapset nukkuvat, niin kyllä mä tiedän muutamankin paremman tavan viettää aikaa, kuin telkkaria katsomalla. ;)

Toki nykyään on paljon pariskuntia, joilla yhteiselo on tylsää ja harmaata.

Vierailija
102/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjat jäävät kauppoihin.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänä jouluna töissä. Ekaa kertaa elämässäni, eikä edes harmita. Sen takia ei nyt oikein voi ottaa jouluvieraita kylään, eikä lähteä sukulaisiin, eikä pitää yllä sitä normihässäkkää. Lapset on joiden verran isoja että ymmärtävät, ja vietän aamulla ja illalla heidän kanssaan laatuaikaa.

Tulen olemaan toimistolla ainut työntekijä. Hiljaisessa rakennuksessa aion kuunnella joululauluja, syödä hyviä namupaloja, rentoutua ja ehkäpä jopa juoda lasin Baileys:iä.

Perheenäidin unelmajoulu siis, ja ennenkuin kukaan motkottaa että olen epäluonnollinen äiti ja tunteeton vaimo, päinvastoin. Mutta olen jo 20 vuotta pyörittänyt perhejouluja, ja mulle itse asiassa riitti 🙂

Vierailija
104/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vietä joulua.

Vierailija
105/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Tämä kuulostaa ihan taivaalliseslta joululta <3.

Niin kuulostaa, ellei kiinnitä ensimmäiseen lauseeseen liikaa huomiota. Pienten lastemme kanssa. :D Useampi vieras, ruokatarjoilu ja vielä pipareiden leipominenkin jätetty jouluun niin on siinä show. Lapset käy ylikierroksilla ja yleensä kun on noin kovat odotukset ladattu niin alkavat oksentaa tai joku muu kiva sairaus. Sarjojen katsominen ja lepääminen, kun lapset nukkuvat on yleensä sitä, että lapset ei nuku, koska vieras paikka ja kaikki muu jännitys. Mutta joo, vähän sarkastisesti tämä. Toivottavasti joulunne menee just noin, kun kuvasit, tai edes lähelle.

Mulla kolme lasta joista nuorinkin jo 13v. Ja silti, jotta meillä toteutuisi rento yhdessä olo, lepääminen ja sarjojen katselu niin piparit ja kaikki muukin leivotaan etukäteen ja yhtään vierasta ei tule.

Vierailija
106/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, Espanjassa juhlii koko suku.

Vierailija
107/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paska joulu tulee olemaan. Joudun leikkaukseen juuri ennen joulua ja pääsen kotiin perjantaina aatonaattona. Kipeänä siis sängyn pohjalla menee koko joulu.

Vierailija
108/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti monisairaat vanhempani jaksavat vielä muutaman joulua. Mutta tämä vuosi ei ole mitenkään ihmeellinen. Menen heidän ja kissansa luokse. Annamme lahjoja (kissalle yleensä leluja ja ruokarahaa tuleville kuukausille). Minä annan lahjakortin ja sukkia, saan jonkun silitysraudan tai sähköhammasharjan ja villasukkia.

Kuusi ja ruokaa.

Vierailija
109/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin erilainen joulu kuin ikinä tähän mennessä. Pian edessä syöpäleikkaus, joten jouluna sytostaattihoidot täysillä päällä. Ei taida jouluruuat maistua. Tämän vuoksi lapset ja lapsenlapset eivät tule meille, kuten perinteisesti ovat tulleet, joulunviettoon 500 km:n päästä.

Mun syöpähoidot alkoi aikoinaan joulun jälkeen. Uudenvuodenjuhlissa hiuksista irtosi puolet😁

Vierailija
110/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on samanlainen kuin aina. Yksin vietän joulua

Vierailija
111/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V***u kun ei ole ennustajan lahjoja, mistä sen voi tietää 2 kk aikaisemmin?

Vierailija
112/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan joulun tänä vuonna lähes kokonaan. Se sattuu muutenkin viikonlopuksi, niin siinä ei ole mitään sen suurempaa lomajaksoakaan. Yleensä olen pitänyt talviloman joulun ja uuden vuoden välillä, mutta jätän senkin tänä vuonna pitämättä, koska säästän loman kevään matkaa varten. Joulun kulutushysterian säästän sen myös matkan rahoituksen säästöön. 

Varmaan jotain pientä järjestelen itselleni, mutta kun ei tarvitse muita kuin itseäni ja kissoja huomioida, niin pääsen helpolla.

Vierailija
113/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kerrostalossa, tai sitten sähköttömällä mettäkämpällä, niinkuin kaikki joulut. ei sen niin väliä. 

Vierailija
114/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tavallinen päivä, jonka vietän äitini kanssa. Yritetään jotain leipoa ja koristeita laittaa. Muuten ei eroa tavallisesta päivästä. Mietimme johonkin hotelliin tai mökille menoa. Ovat liian kalliita. Hotelleissa ärsytti myös se, kun ruokailut ja ohjelma on aikataulutettu (toki ymmärrän sen). Joulusta on tullut vähän ikinä juttu itselleni. Mieliala huono. Suren sitä, ettei ole läheisiä ja olen yksinäinen. Samalla kaipaan jotain lapsuuden jouluja tietäen, etten varmaan koskaan pääse siihen tunnelmaan enää.

Vierailija
115/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloinen veronmaksaja kuusenalta kirjoitti:

Kylmässä valottomassa mökissä jäätynyttä HKn blöötä järsiessä kunnellessa patteri radiosta kuinka läpsyttelijät taas lähtee kotimaihin lomaileen täältä vääräuskoisten maasta ja joku suojatyö virkamies kenokaula aukoo turpaansa Turun  kirkonmäellä julistaen joulurauhaa  sekä hyväämieltä mennessään veronmaksajien maksamaan joulupötään ahmimaan. Ja sulattelemaan eduskunnan Joulutauolla sitä, sekä jauho-Sanna vetää viimeiset joulu bileet pääministerinä.

Näin on,. Terveisin autolla työmaalle jolkuttava ja sähkö lämmiteisessä   mökissä asuva toinen iloinen veronmaksaja. ps meillä syödään jäätynyttä vettä kukka lautaselta jouluna ja lapset  antaa toisilleen käpylehmiä.

Vierailija
116/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu uudessa kodissa eli jotain uutta. Mutta itse joulu varmaan menee kuten ennenkin. Kunhan ollaan ja syödään hyvin. Kahdestaan ollaan, tuskin mennään mihinkään.

Vierailija
117/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luen tätä ketjua niin monelle näyttää tulevan joku unelmien joulu. En ole kateellinen, mutta jotenkin surullinen jos mietin itseäni ja elämääni. Joskus toivon, että moni asia olisi toisin. Samalla mietin etten saa toivoa liikaa. Parempi vaan asennoitua jouluun neutraalisti. Se sitten menee miten menee, mutta jos koen edes jotain iloa tuovaa ja on ok olo niin se riittää. Olkoon sekin jo jotain hyvää. Minua, kun surettaa melkein enemmän se, että odotan liikaa jotain ja se ei toteudu. Jos ei edes odota mitään ihmeellistä niin on parempi tyytyä siihen mitä on.

Vierailija
118/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorossa töissä jouluaattona eli melko perseestä.

Vierailija
119/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta tulee rauhallinen, tunnelmaa jouluvaloilla ja kynttilöillä, kuusi, pipareita ja torttuja ja riisipuuroa kanelilla, kotona oloa. Jumalanpalvelukseen lähdetään jossakin välissä.

Vierailija
120/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen, rauhallinen joulu. Selkeästi pienempi budjetti kuin aikaisemmin. Ei haittaa.