Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
241/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todella paljon siitä mitä 15.11 soitettavat koetulokset terveydestä kertovat

Vierailija
242/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika köyhä ja lahjaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jälleen yksi joulu yksin kotona istuessa. Koneen äärellä siis aivan kuin nyt. Ostan jotain jouluruokaa itselleni ja varmaan ne on vielä juhannuksena koskematta jääkaapissa. Olisin jouluihminen jos vain olisi joku jonka kanssa sitä viettää.

Meinaan vastata, tai ei, no jos kuitenkin, koska en usko ihan tuohon noin itsesääli juttuihin?

Tai sitten en ymmärrä noin yksinäisyyttä, koska olen itsekin yksinäinen, mutta on minulla 2 koiraa, joille laitan joulua ihan iloisin mielin.  Laita lemmikki ja hoida sitä ja paijaa, niin et ole yksinäinen. 

Olen eri, mutta minusta tämä on huono neuvo. Itse olen siis eläinrakas, mutta olisi kohtuutonta laittaa eläimen niskaan sellainen vastuu että se olisi jokin terapeutti tai pelkkä yksinäisyydenpoistaja. Eläimiä on ollut yli 30 vuotta, mielenterveysongelmia kai jopa pidempään (eläimiä on syystä, että pidän niistä). Ja eivät ne yksinäisyyttä poista, ihan niinkuin minä en korvaa niille lajikumppania.

Vierailija
244/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu osuu viikonlopulle, joten eipä tuossa arkirutiinit ehdi itsellä juurikaan muuttua. Perinteisiin kuuluu käydä viemässä hautakynttilät omaisten haudalle mutta muuten ei ole ohjelmoitua aikataulua. Rennosti collareissa. Jos sää sallii niin paljon ulkoilua. Ostan aina jouluksi itselleni kirjan, joulukukan ja suklaarasian.

En tykkää jouluruoista joten kalalla varmaan mennään tai hyvin muhineella lihapadalla. Tuoretta leipää leipomosta ennen pyhiä. Leffamaratooneja ja lepoa.

Vierailija
245/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Huonolla tuurilla olen iltavuorossa jouluaattona. Toivottavasti edes mies on vapaalla tai pitää viedä lapset mummolaan aatoksi.

Vierailija
246/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 - vuotiaana vietin elämäni parhaimman joulun - 1. kertaa yksin jouluna. 

Olin muuttanut toiselle paikkakunnalle Yohon ja tulin mutsin kämpille viettämään joulua.  Heitin autolla hänet ja ystävättärensä lentokentälle -joku Kanaria kai . 

Sain olla 2 viikkoa yksin asunnossa, jossa oli videot -ja auto käytössä.

Kävin hautausmaalla ja paikallisessa pubissa juomassa pullon olutta. Onnettoman näköisiä miehiä täynnä. 

Tein 2 pitsaa, ostin irtokarkkeja ja katsoin 7 elokuvaa kahden päivän sisään. 

Silloin tiesin, että tapaan parin päivän päästä ystäväni, muuttopaikkakunnalle oli jo kertynyt kaveriporukka ja suhde, joten tämä oli hyvä loma ja irtiotto.

Nyt olen 51 - v. mies, joka on eronnut, jäänyt todennäköisesti lapsettomaksi ja kaikki sukulaiset kuolleet. 

Olen erkaantunut etätyön myötä entistä enemmän työtovereista ja muutenkin kavereista.

En ole lainkaan jouluihminen, mutta hivenen melankolinen olo tulee jouluisin. Yritän välttää markkinointia, mutta katson tv:tä, kuuntelen radiota ja seuraan mediaa, joten joulua on vaikea välttää.

Uskon tämän eron fiiliksissä johtuvan mahdollisuuksista ja valinnan vapaudesta.

Nykytila ei ole varsinaisesti oma valinta. Enkä halua lähteä kalliille sesonkimatkalle joulua pakoon.  Siihenkään ei itseasiassa ole varaa. 

Päädyn kuitenkin aina ostamaan yhden lanntulaatikon/porkkanalaatikon eineksenä  ja harmittelemaan, miksi en tehnyt tätä itse, tai tehnyt jotain soijafärssiä ja salaattia oheen.

90% todennäköisyydellä näin käy myös tänä jouluna. 

Maksimillaan juon kännit yksin aatonaattona, koska joulu ei kiinnosta ja sitten makaan sohvalla teeveetä  katsellen morkkiksessa ja krapulassa.  Valitan ääneen lineaarisesta teeveestä, koska en jaksa läppäriltä katsoa suoratoistoja.  

Siis - minähän olen ihan kamala vanhapoikajäärä ja itsekäs kusipää.   Itse toki kuvailen itseäni hyvännäköiseksi pikkutakkirokkari - vasemmistoälyköksi.  

247/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyvää ruokaa perheen kanssa ja tietysti lahjoja. Aamusauna ja hautausmaalla käynti. Siis kuten aina ennenkin.

Vierailija
248/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainenkuin kaikki joulut on ollu aikuisiässä. Lapsena  oli mitä odottaa. Joulupukkia mutta mitä enää keskiikäisenä odottaa.

Sitä voi odottaa esim.sitä joulurauhan tunnelmaa, kun on siivonnut, laittanut joulukynttilät ja hyvää ruokaa pöytään, taustalle kaunista musiikkia. Kutsuu jonkun ystävän pöydän ääreen, jos ei ole omaa perhettä.

Vierailija
249/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa vietetään perinteistä joulua, riisipuuroa aamusta, joulupukin kuumalinja taustalla, syödään hyvin ja nautitaan yhdessä olosta. Pelataan lautapelejä illalla ja jos ilma on hyvä, käydään ihastelemassa naapuroston jouluvaloja ja pihalyhtyjä.

Vierailija
250/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa suomalaiset kuvailevat kuinka viettävät vuoden suurinta juhlaansa :D

Niin, mitä sitten?

Vierailija
251/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 - vuotiaana vietin elämäni parhaimman joulun - 1. kertaa yksin jouluna. 

Olin muuttanut toiselle paikkakunnalle Yohon ja tulin mutsin kämpille viettämään joulua.  Heitin autolla hänet ja ystävättärensä lentokentälle -joku Kanaria kai . 

Sain olla 2 viikkoa yksin asunnossa, jossa oli videot -ja auto käytössä.

Kävin hautausmaalla ja paikallisessa pubissa juomassa pullon olutta. Onnettoman näköisiä miehiä täynnä. 

Tein 2 pitsaa, ostin irtokarkkeja ja katsoin 7 elokuvaa kahden päivän sisään. 

Silloin tiesin, että tapaan parin päivän päästä ystäväni, muuttopaikkakunnalle oli jo kertynyt kaveriporukka ja suhde, joten tämä oli hyvä loma ja irtiotto.

Nyt olen 51 - v. mies, joka on eronnut, jäänyt todennäköisesti lapsettomaksi ja kaikki sukulaiset kuolleet. 

Olen erkaantunut etätyön myötä entistä enemmän työtovereista ja muutenkin kavereista.

En ole lainkaan jouluihminen, mutta hivenen melankolinen olo tulee jouluisin. Yritän välttää markkinointia, mutta katson tv:tä, kuuntelen radiota ja seuraan mediaa, joten joulua on vaikea välttää.

Uskon tämän eron fiiliksissä johtuvan mahdollisuuksista ja valinnan vapaudesta.

Nykytila ei ole varsinaisesti oma valinta. Enkä halua lähteä kalliille sesonkimatkalle joulua pakoon.  Siihenkään ei itseasiassa ole varaa. 

Päädyn kuitenkin aina ostamaan yhden lanntulaatikon/porkkanalaatikon eineksenä  ja harmittelemaan, miksi en tehnyt tätä itse, tai tehnyt jotain soijafärssiä ja salaattia oheen.

90% todennäköisyydellä näin käy myös tänä jouluna. 

Maksimillaan juon kännit yksin aatonaattona, koska joulu ei kiinnosta ja sitten makaan sohvalla teeveetä  katsellen morkkiksessa ja krapulassa.  Valitan ääneen lineaarisesta teeveestä, koska en jaksa läppäriltä katsoa suoratoistoja.  

Siis - minähän olen ihan kamala vanhapoikajäärä ja itsekäs kusipää.   Itse toki kuvailen itseäni hyvännäköiseksi pikkutakkirokkari - vasemmistoälyköksi.  

No mut teepä tästä joulusta itsellesi erilainen haluamallasi tavalla. 51- vuotias ei ole mikään ikäloppu, koskaan et tiedä mitä kulman takana oottaa. Sinne kulman taakse vaan pitää mennä katsomaan 😎 t. N50+

Vierailija
252/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pienimmän mahdollisen lantun. Nuolaisen sitä varovasti aattona ja tulen tänne palstalle paheksumaan muiden tekoiloista kulutuskeskeistä kerskajoulua. Laitan lantun pakastimeen odottamaan seuraavaa vuotta. 

Vierailija
253/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samanlainen kuin pari edellistäkin joulua. Isä, sisko perheineen sekä ex tulevat meille jouluaterialle. Myöhemmin saunaan ja lahjojen avaamista teinien kanssa. Miesystävä kai tulee meille illalla tai minä menen hänen luokseen.

Vierailija
254/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla syödään itse tehtyä joulupuuroa mantelilla ja luumukeitolla ja fiilistelyä (ja lumiukko). Edellisenä iltana tehty laatikot ja yöllä kinkku jos sähköä riittää. Joulusauna ja jouluolut, tunnemallista musiikkia ja takka. Hautuumaalla käynti, terveiset rakkaille mullan alle. Sitten juhlavaatteet päälle ja lähellä asuvien vanhempien luokse, johon kokoontuu n. 20 rakasta 1-70 vuotiasta läheistä. Mukana tietenkin omat lähes täysi-ikäiset lapset. Juodaan glögiä ja syödään pitkän kaavan mukaan. Nautitaan lasten ilosta ja joulun tunnelmasta. Pelataan ehkä seurapelejä tai vain höpötellään. Kun tähän saisi mukaan vielä itselle kumppanin niin rakkaus olisi täydellistä lempijuhlassani juhannuksen lisäksi.

Vierailija
255/605 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, riippuu miten työt menee mutta eiköhän sitä kuusi laiteta ja vähän lahjoja. Viedään haudalle kynttilä. Nautitaan perheen kesken hyvästä ruoasta ja juomasta.

Vierailija
256/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinä 😂

Vierailija
257/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään en käy. Itsekin riskiryhmää enkä riskeeraa varsinkaan muita. Ei siis muutosta muista päivistä.

Kiitosta vain eduskunta, hallitus, thl. Tahalleen pidätte yllä kulkutautia vaikka laki määrää toisin. Mitäs ne niistä laeista välittäisitte kun valtaa on.

Vierailija
258/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinä 😂

Onneksi ei kuitenkaan v***umainen kuten sinä 🤣🤣🤣

Vierailija
259/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen, pimeä. Perheenjäsen huonossa kunnossa, katsotaan kestääkö jouluun :( muutenkin perheessä ollut todella paljon sairautta ja murhetta viimeaikoina. Yritän silti pysyä positiivisena, kaikki järjestyy jotenkin on järjestyttävä. Muutenkin pimeä ja masentava vuodenaika.

Vierailija
260/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinäinen. Olen juuri eroamassa (en omasta tahdostani) ja lapset viettää puolet joulusta exän luona. Muuta perhettä minulla ei juurikaan enää ole. Ei ole kiva käsitellä eroon liittyvää tuskaa juuri joulun alla, etenkin kun jään itse yhteiseen kotiin asumaan kaikkien muistojen keskelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi