Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on joulusi tänä vuonna?

Vierailija
22.10.2022 |

Onko samanlainen kuin yleensä?

Kommentit (605)

Vierailija
281/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin aina. Jouluksi anoppilaan, uusi vuosi mun kotipuolessa. Molemmat on sen verran kaukana, ettei siellä alvariinsa laukata, joten mieluummin käytetään nämä keskitalven vapaat sukulointiin kuin hissutteluun omassa kodissa. Sekin on vain plussaa, ettei tarvitse omaa kotia varustaa jouluun, ja että muutenkin joulu tehdään yhteisvoimin eikä yksin puurtaen. Tämä kuvio on passannut meille koko yhteiselomme ajan ja passaa edelleen. Vaikka olen muuten hyvinkin yksin viihtyvää tyyppiä, niin mulle joulu on aina merkinnyt ensisijaisesti yhteen kokoontumista ja jaettuja muistoja.

282/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mutsinki kanssa Kunnonpaikka -nimiseen kylpylään kahdeksi yöksi valmiiden joulupöytien ääreen. Olen aika usein viettänyt kylpyläjoulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona menen varmaan äidilleni syömään ja sitten joulupäivänä sama uudestaan kun lapset tulevat minulle yhdeksi yöksi joulunviettoon. 

Vierailija
284/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kuin yleensä, miehen ja pojan kanssa. Saunotaan (saatan kyllä käydä avantopaikassa joulusaunassa), syödään ja käydään haudoilla. Tänä vuonna poikkeuksellisesti jätän laatikot tekemättä, ei niistä kukaan muu välitä enkä oikeastaan enää itsekään. Keskitytään kalaan, mätiin ja salaatteihin. Karjalanpiirakoita kyllä leivon, samoin pasteijoita.

Joulufriikkinä (entisenä?) tuntuu oudolta, että pikkuisen tympäisee koko joulu. 

Vierailija
285/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joukoristeita-valoja tai kuusta, jotain jouluruokia, kaikki valmiina. Olutta ja punaviiniä. Ei lahjoja, eikä mitään jouluun viittavas kuin ruuat

Vierailija
286/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvi-idyllin keskellä mökillä pienten lastemme kanssa. Nautitaan hyvästä ruoasta, leivotaan pipareita ja torttuja. Haetaan kuusi omasta metsästä. Luetaan kirjoja ja syödään hyvin. Saunotaan. Käydään kylän kauniissa joulukirkossa. Saadaan useampia jouluvieraita. Lasketaan mäkeä. Samoillaan metsissä. Juodaan glögiä ja syödään suklaata. Katsotaan YLE Areenasta hyviä sarjoja kun lapset nukkuvat. Levätään 🥰

Niin teoriassa tietysti näin. Todellisuus on se stressaava, raastava hermoilu ja kitinä.

Ikävää, jos teillä on näin.

Meillä on kyllä oikein rentouttavaa ja mukavaa.

- eri

Vierailija
287/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen joulu: Haen muovikuusen varastosta jos jaksan, siinä on pikku jouluvalot, jotka ei vie paljon virtaa, joten varmaan jonkunverran saatan pitää niitä päällä, mikäli jaksan aina tökätä kotona ja hereillä ollessani pistokkeen pistorasiaan.

En ihan joka vuosi ole jaksanut joulua mitenkään erityisemmin laittaa: Vietän aina joulun muualla kuin kotonani ja jotenkin tuo koristelu ei vain ole minun juttu ensinnäkin käyttää rahaa ja ostella jotaki välikaista krääsää, jonka kissa kuitenkin tiputtaa lattialle ja koira hoitaa lopputeurastuksen.

Lahjoja ostelen yhdelle aikuiselle ja parille lapselle ja siinäpä se oikeastaan.

Vierailija
288/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kauniita joulukoristeita, ei kuusta (varsinkaan tekokuusta) mutta joulutähti ja hyasintti joulukasveista tulee kotiini.

Jouluruokaa joulunpyhinä kynttilän valaistuksessa. Aattona olen joko yksin tai menen ystävälle, tai sitten lähdemme Tallinna joulua viettämään. Olen monena jouluna ollut hänen kanssaan aaton. Kyllä vietän joulua aina omalla tavallani. Nyt kun polttelen kynttilöitä, niin alkaa tulla jo joulun tunnelmaa. mutta virallisesti alan ajatella ja laittaa joulua joskus marras-joulukuun vaihteessa. Minulle itselleni on vähän mautonta alkaa hössöttää nyt joulusta kun siihen on 2kk aikaa, on elämää ennen sitäkin.

Vierailija
289/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen joulu: Haen muovikuusen varastosta jos jaksan, siinä on pikku jouluvalot, jotka ei vie paljon virtaa, joten varmaan jonkunverran saatan pitää niitä päällä, mikäli jaksan aina tökätä kotona ja hereillä ollessani pistokkeen pistorasiaan.

En ihan joka vuosi ole jaksanut joulua mitenkään erityisemmin laittaa: Vietän aina joulun muualla kuin kotonani ja jotenkin tuo koristelu ei vain ole minun juttu ensinnäkin käyttää rahaa ja ostella jotaki välikaista krääsää, jonka kissa kuitenkin tiputtaa lattialle ja koira hoitaa lopputeurastuksen.

Lahjoja ostelen yhdelle aikuiselle ja parille lapselle ja siinäpä se oikeastaan.

Ja lemmikeille olen yleensä myös ostanut jotakin lahjoja, miellän ne tavallaan lahjoiksi itselleni myös. Joskus jos on joku käyttötavara mistä olen haaveillut, olen saattanut ostaa lahjan itselleni ja paketoida sen ja nakata sitten pukinkonttiin: Vaikka tiedänkin saavani itseältäni lahjan, niin se odotuksen tunnelma vain on ihan mahtavaa ja antaa ihan eri merkityksen sille tavaralle :D (jep, saatan olla vähän hassu, mutta haitanneeko tuo jos vähän hubaileekin tässä muuten niin synkeässä maailmassa).

Vierailija
290/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto yksin pitkästä aikaa. Odotan kirjan lukemista, netflix maratoonia, terästettyä glögiä ja ite tehtyjä pipareita. Lanttulaatikkoa unohtamatta. Ja kävely lumisateessa sopis mainiosti.

Vierailija
291/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna onkin erilainen joulu tiedossa, kun olen raskaana ja aika loppupäässä joulun aikaan. Tänä vuonna ollaan itsekkäitä, ei ravata yhtään minnekään kyläpaikkoihin vaan ollaan kahdestaan miehen kanssa kotona ja nautitaan rauhallisesti! Perhe saa tulla kylään jos meitä haluaa silloin nähdä, mutta mitään ei aleta hössöttämään tai laittamaan pöydät notkuen tarjottavaa.

Odotan tosi innoissani tätä joulua juuri siksi, että nyt on hyvä syy lopettaa tuo ikuinen ravaaminen kyläpaikoissa jouluisin. Eikä myöskään ajateltu vauvankaan kanssa ravata, vaan aloittaa perinne että me vietämme oman pienen perheemme kanssa tulevat joulut keskenämme. Kylään saa silti tulla, jos joku haluaa, mutta epäilen että eivät hekään halua ravata.

Vierailija
292/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kuin aina. Yksin kotona. Katselen Youtubesta jotain videoita ja mässytän herkkuja. Saatan pelata jotain peliä koneella. Ehkä käyn kahvilla läheisessä Mäkkärissä kun se on auki aattonakin. Asunnon saunan lämmitän kaikesta vouhotuksesta huolimatta, koska käyn niin harvoin saunassa muuten. Soitan veljille ja vaihdetaan hyvän Joulun toivotukset vaikkei se niin hyvä olekaan. En oikeastaan pidä sitä erityisenä päivänä etenkään kun tänä vuonna ei saa edes ilmaista vapaapäivää Tapaninpäivän lisäksi.

Vierailija
293/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että yksinäisille ja köyhille tulisi edes hyvää tv ohjelmaa. Monia joulu ahdistaa.Kaikilla ei ole sukulaisia joiden kanssa tavataan jouluna. Onneks joulu on viikonloppuna. Ei tuu niitä pitkästyttäviä arkipyhiä.

Vierailija
294/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen. Lapsuuden joulut oli ylenpalttista joulumaailmaa. Nykyään riittää pari parasta lempiruokaa ja hyvin tehty glögi. Ei puhettakaan kulutusjuhlasta.

Vierailija
295/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylymä ja ankee. Taloyhtiö muisti kahella ylimääräsellä yhtiövastikkeella(naapurin kylppäriremontti). Työnantaja muisti laskemalla palkka-aikaa. Lähi shelli muisti nostamalla bensan hintaa. Lämmitykseksi tuskin saa sytyttää nuotiota laminaattilattialle. Onneksi en oo syöny kinkkua monneen vuoteen, ja konvehtikki on ällöjä. Lapsuuen joulut oli ihania, voi miten jännä oli ettiä joululahajoja ja mistä paketista se uus barbi löytyy

Vierailija
296/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen 

Vierailija
297/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä pitää olla alapeukutuksia. Eikös voisi olla niin, että jos tykkää, niin peukuta jos ei tykkää niin jätä lukematta.

Vierailija
298/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ottaa rennommin siivouksen ja ruuanlaiton suhteen, kuin aikaisempina jouluina. Minulla ehkä on vapaapäivä jouluaatonaattona, mutta pyhien jälkeen työt jatkuvat heti.

Lahjat aion tilata verkosta pikapuoliin ja paketoida hyvissä ajoin valmiiksi. Koitan bongailla tarjouksia ja säästää siinä.

Yleensä paneudun jouluun täydellä teholla ja kaiken on oltava täydellistä. Tänä vuonna en odota sitä itseltäni ja joulultamme.

Vierailija
299/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kestää meillä varmaan koko viikon, sillä menemme ulkomaille miehen suvun luo ja siellä vieraillaan eri sukulaisten luona. Ensin ollaan mummilassa muutama päivä, sitten miehen äidillä, sitten miehen veljen luona (tänne kokoontuu kaikki viettämään aattoa, tai ehkä juhlimme joulua vasta 25. päivä.) Luvassa on pienet lahjat kaikille ja runsaasti ruokaa ja muutamat lasit samppanjaa. Joulu ulkomailla on aina tosi erilainen kuin Suomessa - ei joulukuusta, ei pukkia eikä joululauluja eikä tuttuja ruokia, mutta se on silti ihanan yhteisöllinen ja lämmin juhla. 

Vierailija
300/605 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aika surkea. Töissä vielä aatonaattona ja takaisin tietysti heti 27. päivä. Muutaman päivän hengähdystauko tulisi kyllä tarpeeseen, mutta ei. Työpaikanvaihdoksen jälkeen menivät liukumat, pekkaset yms. ylellisyydet. Eikä tietysti ole lomaakaan kertynyt (jos muka lomapäivän saisi pitää)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi