Miten tämä maailma on mennyt näin ahdistavaksi?
Kun muistelee niin vuosi 2019 alkaa muistumaan mieleen ihan jonain paratiisina aivan jostain eri maailmasta. Itselleni se oli vielä erityisen onnellinen ja rakkauden täyteinen vuosi. Viimeinen vuosi ennen koronaa ja sen jälkeen sotaa. Saisipa elää sen uudestaan. 2022 on ollut oikea vastoinkäymisten, ahdistuksen, pettymysten ja synkkien maailman tapahtumien vuosi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ei maailma ole mennyt ahdistavaksi, vaan uutisointi maailman tapahtumista ahdistaa. Tämä on minun näkemys asiasta. Sotia, sairauksia ja nälänhätää on ollut aina. Uutisointi niistä vaan on viime vuosina ollut jokapäiväistä. Ahdistuneet ihmiset on helpommin hallittavia. Meillähän on viime aikoina ollut isoja tapahtumia joihin on saatu kansa mukaan, kuten koronarajoitukset ja nyt viimeisimpänä natoon liittyminen. Ensin media pelotteli koronalla viimeksi venäjällä.
Medialla ei tunnu olevan enää minkäänlaista selkärankaa, moraalia. Samaa olen ihmetellyt.
Aktivistit suoltavat omaa poliittista propagandaansa.
Kun noilta foorumeilta poistuu, heti helpottaa. Kannattaa lukea kirjoja ja etsiä vaikka you tubesta podcasteja. Onneksi on hyvin tarjontaa, etenkin jos ymmärtää englantia. Valtamedioita varon, en suostu enää maksamaan silkasta potaskasta vaikka lähes ilmaiseksi saisi.
2019 olin vielä ihan huoletan. Oli kavereita ja töitä. Ja muutenkin hyvä fiilis, vaikka välillä väsytti.
Oli.
Jos haluat oikean vastauksen, se johtuu persoonallisuushäiriöisistä, joiden annetaan vapaasti väkivallalla ottaa valtaa ja rahaa. He käyttävät valtaa muiden kurjistamiseen, joko tarkoituksella tai vahingossa, mutta niin käy aina. He eivät tee yksinkertaisiakaan asioita, jotka parantaisivat ihmisten ja luonnon hyvinvointia, koska se on heidän mielissään täysin turhaa.
Mulla oli vikaks kivaa vuonna 1966.
Ei se uutisista ole kiinni. Kaikki on muuttunut ja mennyt karmeammaksi, rumaksi. Katsokaa vaikka, miten rumia asuintaloja arkkitehdit piirtävät meidän kodeiksemme. Ennen eivät edes vankilat olleet niin kolhoja ja kolkkoja.
Ja entäs sitten sisustus. Ei enää kodikasta ollenkaan, kun katsoo Etuovi.comin esittelyhuoneistoa.
Musiikki on yhtä akkojen nasaalivinguntaa.
Eläinrääkkäys on lisääntynyt.
Kaikki on aivan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uutisista ole kiinni. Kaikki on muuttunut ja mennyt karmeammaksi, rumaksi. Katsokaa vaikka, miten rumia asuintaloja arkkitehdit piirtävät meidän kodeiksemme. Ennen eivät edes vankilat olleet niin kolhoja ja kolkkoja.
Ja entäs sitten sisustus. Ei enää kodikasta ollenkaan, kun katsoo Etuovi.comin esittelyhuoneistoa.
Musiikki on yhtä akkojen nasaalivinguntaa.
Eläinrääkkäys on lisääntynyt.
Kaikki on aivan kauheaa.
Ihmisyys nyt ylipäätään on kauheaa. Hyvä aika tuhoutua. Lopullisesti.
Ei pidä lukea uutisia niin usein. Tomittajat on ruvenneet kirjoittamaan pelkkiä kauhujuttuja. Ei 2019 kaikki ollut niin kamalaa, vaikka varmaan silloinkin sattui ytä jos toista.