Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet kaupassa/ravintolassa/Alkossa. Myyjä kysyy alkoholiostoksesi yhteydessä paperit. Miten reagoit?

Vierailija
22.10.2022 |

Jatkokysymys, koska näin tapahtui edellisen kerran? Jos haluat, kerro vielä todellinen ikäsi.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kassa-myyjänä ja se on tosi kurjaa saada joiltain asiakkailta milloin mitäkin (ei niin mukavaa) kommentointia, kun kysyn henkkareita.

Välillä loukkaannutaan, toiset nauraa tai pyörittelee silmiään, milloin mitäkin.

Eikö niitä nyt vaan voi pyydettäessä näyttää ja sillä siisti. Meillä työnantaja pelottelee viranomaisten tarkistuskäynneillä, ns.haamuasiakkailla, koko henkilökunnan ikärajapassin uusimisella ja pahimmassa tapauksessa lupien menetyksellä.

Kassalla on kova kiire, meteli ja hektisiä tilanteita, ei siinä voi jäädä tuijottelemaan pitkäksi aikaa ja miettimään, että onkohan tuo nyt minkä ikäinen ja kysynkö paperit vaiko en. Jos yhtään olen epävarma, niin kysyn, parempi minusta niin. Mutta en kaipaa mitään ihme kuittailua asiasta; teen sen, minkä työnantaja vaatii.

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Vierailija
42/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin! Olisi kiva näyttää jonkun mielestä alle kolmekymppiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin vinoiluna. Oisko viimeksi kysytty 42v, nyt olen 48v.

Vierailija
44/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan normaalisti henkkarit ehkä hieman hämmästellen, vieläkö niitä kysellään. Kysyttiin viimeksi reilu viikko sitten kaupan kassalla. Ikää on 38 vuotta.

Vierailija
45/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin, kiittäisin kohteliaisuudesta ja näyttäisin paperit. Olen 41, ja on kyllä kysytty vielä viime vuosinakin silloin tällöin.

Kehuskelisin tapahtuneella kaikille ystäville kenen kanssa olisin puheissa lähipäivinä :)

Vierailija
46/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin katsoa pitkään ennenkuin kaivelisin paperini. Tai kysyisin, että onko tämä joku piilokamera.

Viimeksi papereita on kysytty varmaan joskus vuonna -83 vappujuomia ostellessa.

N59, joka ei ole säilynyt nuorekkaan näköisenä

Vierailija
47/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän hirveet pultit ja sanon että mun iskä on kaupunginhallituksen toinen varavaltuutettu ja se hommaa sulle potkut.

Vierailija
48/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kassa-myyjänä ja se on tosi kurjaa saada joiltain asiakkailta milloin mitäkin (ei niin mukavaa) kommentointia, kun kysyn henkkareita.

Välillä loukkaannutaan, toiset nauraa tai pyörittelee silmiään, milloin mitäkin.

Eikö niitä nyt vaan voi pyydettäessä näyttää ja sillä siisti. Meillä työnantaja pelottelee viranomaisten tarkistuskäynneillä, ns.haamuasiakkailla, koko henkilökunnan ikärajapassin uusimisella ja pahimmassa tapauksessa lupien menetyksellä.

Kassalla on kova kiire, meteli ja hektisiä tilanteita, ei siinä voi jäädä tuijottelemaan pitkäksi aikaa ja miettimään, että onkohan tuo nyt minkä ikäinen ja kysynkö paperit vaiko en. Jos yhtään olen epävarma, niin kysyn, parempi minusta niin. Mutta en kaipaa mitään ihme kuittailua asiasta; teen sen, minkä työnantaja vaatii.

Olen tuore Alkon myyjä ja tuo naureskelu, tai itseasiassa merkitsevät hymyt on tulleet tutuiksi. Usein nämä henkilöt ovat jotain 25-28-vuotiaita eli olen ollut ihan oikeassa, näytti alle 30-vuotiaalta ja sitä myös oli.

Sitten on näitä nuoria, jotka tulevat porukalla ostamaan ja maksaja ojentaa pyytämättä henkkarit nähtäväksi. Kun kiitän ja pyydän muiltakin, niin tässä usein pyöritellään silmiä ja koetaan asia selvästi vaivaksi. Totta kai kysyn niiltä muiltakin.

Onneksi suurin osa suhtautuu kuitenkin ihan hyvin.

Vierailija
49/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kassalla helposti mitä tupakkaa joku polttaa tai mitä kaljaa/siideriä/lonkeroa juo? Itselleni ei jäisi kyllä mikään tuollainen todennäköisesti mieleen. Yks diileri vaan sanoi, ettei käy koskaan samassa kaupassa jatkuvasti, ettei jää ostokset kassojen mieleen

Vierailija
50/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän henkkarini? Ei minulla ole yleensä kassalla sen kummemmin enää aikaa ruveta miettimään mitään salaliittoja asioiden takana. Tiedän, että kassojen pitää kysyä ne henkkarit, jos on syytä epäillä ostajan ikää - ja minä alamittaisena kyllä saatan herättää epäilyjä. Normipäivä.

Vierailija
51/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ne vaikka tuskin kysyy,olen 64 v.

Vierailija
52/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että oootapa heeeeeetkiii ja etsisin ajokorttia lompakosta. Viimeksi on papereita kysytty joskus hyvinkin yli 5 vuotta sitten, koska silloin lopetin tupakoinnin ja alkoholin juomisen.

Vierailija
53/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään aina! 30v nainen

Vierailija
54/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hämmästyn näistä kyselyistä, ja vaikka tiedän käyttäväni nuorelta niin en kai kuitenkaan alle 30 vuotiaalta. Alkoholijuomia ostan melko harvoin eli jotain neljä kertaa vuodessa. Viimeksi paperit kysyttiin viime keväänä. Olen 43v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi