Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet kaupassa/ravintolassa/Alkossa. Myyjä kysyy alkoholiostoksesi yhteydessä paperit. Miten reagoit?

Vierailija
22.10.2022 |

Jatkokysymys, koska näin tapahtui edellisen kerran? Jos haluat, kerro vielä todellinen ikäsi.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa esitystä kaupoilta vaatia näyttämään papereita vaikka myyjä hyvin tietää että asiakas on riittävän vanha ostamaan tuotteensa.

Vierailija
22/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään papereita suunnilleen puolet ajasta joten eipä tuo kummemmin ihmetyttäisi. Olen 30-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ja sanon, että voin näyttää, kiitos kysymästä. Viimeksi kysyttiin viime viikolla. Ikä on 42.

Vierailija
24/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 ja välillä kysytään. Näytän kyllä ihan ikäiseltäni omasta mielestäni. Tosi nuoret myyjät kysyvät useimmin, ehkä eivät ole vielä harjaantuneet arvioimaan ikää. Kai siitä pitäisi olla hyvillään kun kysytään, mutta ei se oikein mitään vaikuta. Hassu juttu mainittavaksi jollekin kaverille.

Vierailija
25/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten. Olin hämmentynyt ja samalla iloinen. Nyt on ikää 60+v

Vierailija
26/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin kysyjälle että käynti optikolla varmaan auttaa. Olen 47.

Vierailija
27/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilautan ajokorttia. En kyllä muista millon viimeksi olisin käynyt alkossa. ja alaikäiset eivät osta yhtä saunakaljaa.

Vierailija
28/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa esitystä kaupoilta vaatia näyttämään papereita vaikka myyjä hyvin tietää että asiakas on riittävän vanha ostamaan tuotteensa.

Olin vuosia sitten Alkossa töissä ja siellä vaadittiin että tietyltä prosentilta piti paperit kysyä. No kysyttiin sitten että saatiin prosentit täyteen. Eihän siinä mitään järkeä ollut. Pelkkää kiusantekoa asiakkaille ja myyjille. Alko pääsi kuitenkin kehumaan vastuullisuudellaan.

Vierailija
29/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia sitten Alkossa töissä ja siellä vaadittiin että tietyltä prosentilta piti paperit kysyä. No kysyttiin sitten että saatiin prosentit täyteen. Eihän siinä mitään järkeä ollut. Pelkkää kiusantekoa asiakkaille ja myyjille. Alko pääsi kuitenkin kehumaan vastuullisuudellaan.

Miten sitä seurattiin, kuinka monelta kysyy?

Vierailija
30/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään papereita ehkä kerran-pari vuodessa. Pari vuotta sitten jäi heräteostossiideri kauppaan, kun ei ollut henkkaria mukana. Kävelin seuraavaan kauppaan ja hiukan jännitti, kuinka käy, mutta sain siiderini. 😄 Aika harvoin ostan alkoholia enää, kun sitä ei käytetä meillä kotona.

Mutta joo, väkisinhän siinä tulee kommentoitua, että tää pelasti mun päivän. Ikää 43.

Vierailija
31/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kaupassa myyjä kysyi, sen jälkeen toinen tuli vuoroon ja sekin kysyi. Eli piti kahdesti näyttää joka ärsytti vähän. Olen 36.

Vierailija
32/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tottuneesti näytän henkilökortin. Olen 34-vuotias ja noin puolet ajasta kysytään paperit. Tiedän että niitä kysytään herkästi kaikilta jotka vaikuttavat 30-vuotilaita tai alle. En pahastu, mutten kyllä innostukaan.

Vierailija
33/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä seurattiin, kuinka monelta kysyy?

Jos pitäisi arvata, niin veikkaan, että tietyssä määrässä kuitteja on oltava koodi, että paperit on näytetty.

Vierailija
34/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä kysyttiin Alkossa, kun olin maskin kanssa, ja kesällä ilman maskia (eri liikkeessä). Olin silloin 48 v. Olo oli hieman kiusaantunut, mutta koska nuorelta näyttävä (!!) myyjä oli kyseessä molemmilla kerroilla, niin ajattelen, että velvollisuudentuntoisina he vain toteuttivat saamaansa ohjeistusta, kun harjaantuneisuutta iän arviointiin ei kovin paljon vielä ollut.

Vierailija
35/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin korvista kiinni ja pussata pläjäyttäisin.

N50+

36/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 vuotias ja papereita on kysytty noin 20 vuotta sitten, olin tutussa vakio baarissa ja siellä oli uusi myyjä, joka kysyi henkkareita, minulla ei silloin ollut mitään henkkareita. Myyjä sanoi ettei saa myydä, ellen pysty todistamaan ikääni. Minä totesin hänelle:

-Ei sitten, minä menen tuohon toiseen baariin, mihin rahani kelpaavat.

Muutamaa päivää myöhemmin, kun kävin uudestaan samassa baarissa, niin baarin omistaja oli myymäässä ja sanoi minulle:

-Minä kuulin koko tilanteen ja olisin tullut myymään minulle, mutta ehdit poistumaan paikalta.

Sitä uutta myyjää en sen jälkeen nähnyt kyseisessä baarissa, mikä on minusta edelleen väärin, koska hän teki vain sen mitä häneltä odotettiin, kysyi papereita joita minulla ei ollut.

Vierailija
37/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoin kaivamalla ajokortin esiin. Näin kävi 2v sitten.

M45

Vierailija
38/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän paperit. Näin kävi viimeksi huhtikuussa Suomi-lomalla. Olen 39v. Asuinmaassani ei kysytä koskaan, täällä lapsetkin saa kaupasta kaljaa.

Vierailija
39/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän paperit sen kummemmin reagoimatta. Viimeksi kysyttiin paperit kuukausi sitten. Ikä 37.

Vierailija
40/54 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo henkkarit siinä lähellä ja näytän ne mitenkään ihmeemmin reagoimatta. Parisen viikkoa sitten viimeksi kysyttiin. Olen kolmekymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän