mitä tehdä jos ajaja menettää tajun ja olet pelkääjän paikalla?
Kertokaa joku paras tapa toimia tässä tilanteessa?
Kommentit (49)
No vauviksellehan silloin kirjoitetaan ja kysytään neuvoa. Koita linnunradan liftarin opasta. Siinä on vastaus lähes kaikkiin kysymyksiin.
Kertokaa! Pitää osata tietää miten toimia tosipaikan tullen. Kiitos
Ei täällä kukaan tiedä kun eivät koskaan ole olleet auton kyydissä, istuvat vain kotona.
Minä ohjaisin alkuun. Sitten pitäisi jarruttaa jotenkin. Käsijarrulla tai polkimella. Vaihde vapaalle, jos saa. Jarrut kyllä pysäyttää yleensä auton muutenkin. Avainta ei kannata härkkiä ettei ratti mene lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan tiedä kun eivät koskaan ole olleet auton kyydissä, istuvat vain kotona.
:D "mitä tehdä kun mieheni pyörtyy tietokoneen äärelle" olisi parempi :D
Mitä tapahtuu, jos vetää käsijarrusta ?
kyllä mä vetäisin kässäristä jos olisi uhkaava tilanne...
Ensimmäisenä vaihde vapaalle, sitten kässäriä ja ratti/eturenkaat tulee pitää suorassa.
Hiplaisin puhelimeni näyttöä etsiäkseni vastausta netistä. Joko löydän vastauksen, joka pelastaa, vammauttaa tai tappaa minut tai sitten tuurilla tapahtuu joku noista.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä vaihde vapaalle, sitten kässäriä ja ratti/eturenkaat tulee pitää suorassa.
Eikö se voi vetää voltin jos vetää kässäristä, varmaan vähän aikaa antaa mennä vapaalla ja vauhdin hiljentyä?
Tartu rattiin, vaihde vapaalle, hätävilkut päälle. Kun vauhti hidastuu, käsijarru päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ohjaisin alkuun. Sitten pitäisi jarruttaa jotenkin. Käsijarrulla tai polkimella. Vaihde vapaalle, jos saa. Jarrut kyllä pysäyttää yleensä auton muutenkin. Avainta ei kannata härkkiä ettei ratti mene lukkoon.
Ja siinä meni moottorijarrutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se voi vetää voltin jos vetää kässäristä, varmaan vähän aikaa antaa mennä vapaalla ja vauhdin hiljentyä?
Joo, ei sitä kässäriä pidä heti pohjaan vetää, vaan pikkuhiljaa hiljentää sillä sitä auton vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu, jos vetää käsijarrusta ?
Auto pyörii tiellä jos liukas keli, aika vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä moottorijarrutus, se tajutonhan voi painaa kaasua kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä paljon hyötyä ole, jos kuskin jalka on edelleen kaasulla.
Ei minun automaattivaihteistoinen auto kyllä mitään moottorijarruttele nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä paljon hyötyä ole, jos kuskin jalka on edelleen kaasulla.
No vedä se jalka pois kaasulta.
Kysyn myös ihan tosissaan niin kunnon vastauksen kaipaisin.