Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käynyt mielenterveyden takia päiväsairaalassa hoidettavana. Haluatko kysyä minulta jotakin?

Vierailija
22.10.2022 |

Siitä on vuosia aikaa. Sen jälkeen kävin pitkään psykoterapiassa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sekoitti vinttisi?

Provosoivalla tavalla esitetty kysymys. Vastaan yksinkertaistetusti. Liian paljon ja liian pitkäaikaista kuormitusta eri elämänvaiheissa suhteessa omiin voimavaroihin.

Vierailija
22/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
24/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mielestäsi moraalisesti oikein, että sairaat maksaisivat itse terveydenhuoltokulunsa?

Vierailija
25/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mielestäsi moraalisesti oikein, että sairaat maksaisivat itse terveydenhuoltokulunsa?

Yritätkö tässä nyt selvittää poliittisen kantani?

Vierailija
26/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä veikata.

Vierailija
27/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko feministi.

Vierailija
28/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä päiväsairaalassa tehdään ?

Vierailija
29/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin toiminta on ryhmämuotoista: keskustelua eri aiheista, ruoanlaittoa tai leivontaa, voimistelua, rentoutumista, kuvataideterapiaa jne. Ryhmien välillä on ruokailua ja vapaamuotoista ajanviettoa, pelaillaan mm. lautapelejä. Välillä ohjelmaan saattaa kuulua retkiä jonnekin.

Vierailija
30/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika tavallista tällä palstalla. Luultavasti vähemmistössä täällä ovat ne, joilla ei yhtään viiraa päässä. 

Kaikilöa viiraa enemmän tai vähemmän, osa ei vaan myönnä sitä itselleen.

- Kyllä: on järkyttävää kuunnella sellaista ihmistä / lukea sellaisesta ihmisestä, josta tursuaa kaikenmaailman psyyken ongelmat, mutta joka selvittää: "Minun lapsuuteni oli turvallinen ja hyvä."

Vierailija
31/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko feministi.

Vastaan kunhan olet ensin tässä tarkentanut miten sinä käsitteen feministi miellät.

Vierailija
32/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadistiäitini lapsuudessani vaikeasti vaurioittamana kysyn: kenen kuuluu kustantaa vuosien ja vuosien ja vuosien ammattitaitoiset hoitoni, kuten psykoterapiani, jotta muun muassa en tapa itseäni tai ketään muutakaan, ja jotta yleensäkin selviän arjestani jotenkin joutumatta jatkuvasti suljetulle osastolle, mikä sivumennen sanoen maksaa satoja euroja vuorokaudessa, eikä suljetullekaan niin vain yleensä edes pääse?

Vierailija
33/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen saamaani hoitoon. Mielenterveyteen käytettävien resurssien niukkuus näkyi kuitenkin siellä selvästi. Ylilääkäri saattoi ryhmäkeskusteluissa todeta mm. itsenurhayritysten nuoruudessa olevan tavallista teini-iän ailahtelua. Sitä oli kylmäävää kuunnella (ei, en ole itse yrittänyt itsemurhaa koskaan).

Millä tavoin kylmäävää? Minulle tulee mieleen, että hän sanoi noin, koska halusi lohduttaa: saat elämäsi vielä hallintaan.

Vierailija
34/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääosin toiminta on ryhmämuotoista: keskustelua eri aiheista, ruoanlaittoa tai leivontaa, voimistelua, rentoutumista, kuvataideterapiaa jne. Ryhmien välillä on ruokailua ja vapaamuotoista ajanviettoa, pelaillaan mm. lautapelejä. Välillä ohjelmaan saattaa kuulua retkiä jonnekin.

Sitten on tietysti myös omahoitajan, lääkärin ja sosiaalityöntekijän yksilötapaamisia.

Vierailija
35/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tyytyväinen saamaani hoitoon. Mielenterveyteen käytettävien resurssien niukkuus näkyi kuitenkin siellä selvästi. Ylilääkäri saattoi ryhmäkeskusteluissa todeta mm. itsenurhayritysten nuoruudessa olevan tavallista teini-iän ailahtelua. Sitä oli kylmäävää kuunnella (ei, en ole itse yrittänyt itsemurhaa koskaan).

Millä tavoin kylmäävää? Minulle tulee mieleen, että hän sanoi noin, koska halusi lohduttaa: saat elämäsi vielä hallintaan.

Mahdollisesti. Minusta itsenurhayritysten normalisoiminen oli outoa. Kyseinen henkilö oli hyvin tyytymätön siihen kuinka vähän hän oli saanut itselleen apua silloin kun olisi sitä kipeästi tarvinnut. Hän tuntui olevan vahvasti eri mieltä siitä, että nuoruuden kuuluisi tuntua noin pahalta.

Vierailija
36/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadistiäitini lapsuudessani vaikeasti vaurioittamana kysyn: kenen kuuluu kustantaa vuosien ja vuosien ja vuosien ammattitaitoiset hoitoni, kuten psykoterapiani, jotta muun muassa en tapa itseäni tai ketään muutakaan, ja jotta yleensäkin selviän arjestani jotenkin joutumatta jatkuvasti suljetulle osastolle, mikä sivumennen sanoen maksaa satoja euroja vuorokaudessa, eikä suljetullekaan niin vain yleensä edes pääse?

Ap tässä: olen pahoillani puolestasi. Sinä olet ok, vaikkei siltä tuntuisikaan. Älä välitä trollien huutelusta. Joillain ihmisillä on valitettavasti täysin kehittymätön empatiakyky.

Vierailija
37/37 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysymyksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä