Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
181/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mielenterveysongelmia. Sellainen yleensä aiheuttaa itsestään huolehtimisen puutetta.

Vierailija
182/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on ihmeellisiä ihmisiä kun on ihan ok haista! Suihkussa ei tarvia käydä (koska se kuuluisa iho kuivuu). Haiseminen on väkivaltaa toisia kohtaan ja jos omalla työpaikallani tuollainen yksilö olisi, niin tekisin kaikkeni että asiaan puututtaisi.

Kun ottaa pellavapyyhkeen ja kastelee ja hieroo ihon puhtaaksi ei mene paljoa vettä ja se puhdistaa ihan ok , jos iho kuivuu liikaa, sitten vaan hajusteeton voide siihen kosteana vielä. Kainaloiden siisteys hoituu muutaman euron partakoneilla ja sitten vaan käsidesiä hiukan , kestää tunteja. Ja toinenkin pää liruttamalla vettä ja pesu ja siihen ihan viereen ja päälle vielä käsidesiä ( niin ettei tulehduta kuitenkaan) ei haise koko päivänä. Sukat ja alusvaatteet pitäisi vaihtaa päivittäin muutenkin. Niitä nippu valmiiksi esille ja toinen kori käytetyille , toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Mulla sama juttu. :(

Mitään ei ole löydetty, ja lapsesta asti ollut tämä ongelma. Muistan kun kiusaajat teki yhdessä pilkkalaulun asiasta, muuttamalla erään sen aikaisen mainosrallatuksen sanoja.

Lankaan ja harjaan huolellisesti kahdesti päivässä, muun ajan syön purkkaa ja pastilleja. Tuntuu kurjalta huomata kun joku ottaa askeleen taaksepäin jos vaikka naurahdan tai huokaisen.

Hyvänen aika tuo tuollaisten sokeriaineitten jauhaminen on osa sun aineenvaihduntaa sekoittavaa ongelmaa! Miten syöt muuten? Sehän voi aiheuttaa hajujen puskun ulos jos mikä?

Hyvänen aika kiitos että kerroit! Nyt ratkesi 40 vuotta kestänyt ongelma!

Syön niitä pastilleja silloin kun on tapaaminen, enkä mitenkään ateriana. Otin tämän tavan käyttöön vuosi sitten. Välillä jauhan purkkaa ennen tapaamista jos en kehtaa olla pastilli suussa.

Tässä on väliin mahtunut aika monta eri ruokavaliota. Kaikki oli vissiin vääriä, mutta kerro sinä tietäjänä tarkka menu niin minä lupaan sitä noudattaa.

Tarkka menu on: Ei valkosipulia , ei sipulia ollenkaan, ei mereneläviä, kuten shrimppejä ja ostereita ja happamia kaloja.

Kasviksista voi olla ettei sinulle sovi kaalit, herneet ja pavut. Eikä ruiskaan välttis> pierua> pieniä tuhnuja. Painonpudotuskin auttaa.  Siis JOS haluat tehdä jotain tarkistuksia, its up to You. Kerron vaan ehdotuksina.

Veikkaat siis että ihminen joka on elämänsä kärsinyt pahanhajuisesta hengityksestä ja on kaikkea kokeillut, ei jostain syystä ole älynnyt että sipulista ja valkosipulista tulee hengitykseen hajua?

Tyypillinen "expertti" joka pystyy kuvittelemaan tietävänsä kaiken ihan vain siitä syystä ettei tiedä yhtään mitään.

Just sunkaltaiset olen syyssiivonnut elämästäni pois ja ai että kun on raikasta!

Tunne on varmaan molemminpuolinen ilo sitten :D!

Vierailija
184/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pahi ja pehi ja kuhi ja spermul haisee aina. en ole toissa.

Vierailija
185/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaa tyypille, mistä löytyy työpaikan suihku. 

Vierailija
186/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä täytyy vain kasvattaa resilienssiä. Ihmiset ovat yksilöllisiä ja kyseessä saattaa olla yksilöllinen ominaisuus tai jopa sairaus jolle ei voi mitääns yms. Kiusaaminen nälviminen asialla ei ole sopivaa eikä sallittuakaan,  vaikka siitä saisikin itselleen  jonkinlaisen paremmuudentunteen. Usein  tietynlaiset henkilöt alkavat hakea muista ongelmia, heikkouksia joista kehittävät ongelmia yksilöllisesti tai jopa kollektiivisesti ja paisuttelevat mitättömistäkin asioista mittasuhteitaan suuremman. Mielestäni varsinkaan tupakoitsijoilla ei ole minkäänlaista oikeutta kyseiseen toimintaan, koska heidän hajunsa voi jopa tappaa sivullisia.

Saako hieltä haiseva sovittaa tiukkoja vaatteita kaupassa?

Yrittäjä

Parempi jos ei. Meillä kaupassa kun miehet sovittaa valkoisia kauluspaitoja , ne on sitten ihan hiestä märät ja haisevat. Kuka haluaa ostaa niitä?

Miksei vaatekaupoissa ole sovituskappaleet erikseen?

Vierailija
187/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ilmeillä?

Niin?

Vierailija
188/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki haisee jos on krooninen poskiontelotulehdus, usein sen hajun huomaa itsekin. Punkteeraus auttaa hetkeksi eikä ole edes kivulias vaan lähinnä epämiellyttävä. Kanavien avarrus leikkauksessa helpottaa vähän mutta ei täydellisesti. Koittakaa kestää!

Vierailija
189/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.

Joten ei voi mitään, pahoittelut vain kaikille jos haisen.

Vierailija
190/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Mulla sama juttu. :(

Mitään ei ole löydetty, ja lapsesta asti ollut tämä ongelma. Muistan kun kiusaajat teki yhdessä pilkkalaulun asiasta, muuttamalla erään sen aikaisen mainosrallatuksen sanoja.

Lankaan ja harjaan huolellisesti kahdesti päivässä, muun ajan syön purkkaa ja pastilleja. Tuntuu kurjalta huomata kun joku ottaa askeleen taaksepäin jos vaikka naurahdan tai huokaisen.

Hyvänen aika tuo tuollaisten sokeriaineitten jauhaminen on osa sun aineenvaihduntaa sekoittavaa ongelmaa! Miten syöt muuten? Sehän voi aiheuttaa hajujen puskun ulos jos mikä?

Hyvänen aika kiitos että kerroit! Nyt ratkesi 40 vuotta kestänyt ongelma!

Syön niitä pastilleja silloin kun on tapaaminen, enkä mitenkään ateriana. Otin tämän tavan käyttöön vuosi sitten. Välillä jauhan purkkaa ennen tapaamista jos en kehtaa olla pastilli suussa.

Tässä on väliin mahtunut aika monta eri ruokavaliota. Kaikki oli vissiin vääriä, mutta kerro sinä tietäjänä tarkka menu niin minä lupaan sitä noudattaa.

Tarkka menu on: Ei valkosipulia , ei sipulia ollenkaan, ei mereneläviä, kuten shrimppejä ja ostereita ja happamia kaloja.

Kasviksista voi olla ettei sinulle sovi kaalit, herneet ja pavut. Eikä ruiskaan välttis> pierua> pieniä tuhnuja. Painonpudotuskin auttaa.  Siis JOS haluat tehdä jotain tarkistuksia, its up to You. Kerron vaan ehdotuksina.

Veikkaat siis että ihminen joka on elämänsä kärsinyt pahanhajuisesta hengityksestä ja on kaikkea kokeillut, ei jostain syystä ole älynnyt että sipulista ja valkosipulista tulee hengitykseen hajua?

Tyypillinen "expertti" joka pystyy kuvittelemaan tietävänsä kaiken ihan vain siitä syystä ettei tiedä yhtään mitään.

Just sunkaltaiset olen syyssiivonnut elämästäni pois ja ai että kun on raikasta!

Sitä reseptiä hajuttomuuteen pyydettiin ja se annettiin, nämä ohjeet annetaan myös monissa asiakaspalvelutehtävissä maailmalla. Jos et tiennyt, en voi mitään. Nuo roka-aineet vaan saavat jotkut haisemaan ja kovaa, osa ruokia jotka eivät sovi sille henkilölle ja pieru ja haju on oireena siitä. Turhaan keuhoat siis. Kysy mistä sun viha kumpuaa?

Vierailija
191/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjälle tiedoksi, että ainakin 50-luvulta lähtien vaatekaupoissa oli sovituskopeissa ns. kainalolaput, mitä piti käyttää vaatetta sovitettaessa. Silloinhan ei käytetty vielä deodorantteja ja muita hajusteita vaan hien haju oli ihan yleistä. Kainalolaput säästivät kaupan myymät vaatekappaleet uudenveroisina.

Samasta syystä naisia pyydettiin myös käyttämään sovitusliinaa kasvojen ja hiusten suojana, etteivät meikit tai hiuslakka yms. tahri myytäviä vaatteita. Vanhanaikaista, mutta kätevää!

Vierailija
192/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.

Jalat kannattaa huuhdella käsisuihkulla kauan käveltyä. Käy kätevästi niin että laittaa jalan WC pytyn päälle ja suihkuttaa siinä päällä. Vie muutaman sekunnin. Itse teen näin kun käyn missään jossa kengät hikoaa. Jaloille on pyyhe siinä. Ja puhtaita sukkia korissa.

Vierailija
193/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haiden järkyttävälle. Ei auta suihku ei mikään, johtuu bakteerien liikakasvusta. Antibiootitkaan eivät auta ovat kaiketi resistansseja niille. Ratkaisu tähän on etten käy töissä. Mukava on yksin haista, kun kukaan ei valita asiasta, jolle en yksinkertaisesti mahda mitään.

Vierailija
194/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen jonka suu on terve ei haise. Faktum. Jos on muka kaikkensa ethnytostain se haju johtuu, yleensä hämmäsväleissä ruokaa, proppuja, nielurisoissa- kaikki hoidettavissa, myös ne lahoavat hampaat, tosin ei ehkä kaikilla varaa enää nykyään.

Vierailija
195/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haiden järkyttävälle. Ei auta suihku ei mikään, johtuu bakteerien liikakasvusta. Antibiootitkaan eivät auta ovat kaiketi resistansseja niille. Ratkaisu tähän on etten käy töissä. Mukava on yksin haista, kun kukaan ei valita asiasta, jolle en yksinkertaisesti mahda mitään.

Laitatko hygieniarutiinisi tähän ja ruokavaliosi? Katsotaan ja skannataan mikä vielä voisi auttaa, ok?

Vierailija
196/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tuttu tuli heti aloituksesta mieleen. On tunnettu kaveripiirissä hajussaan, ilmeisesti asiasta huomautettu ainakin ohimennen, muttei ole muuttanut tapaansa. Kohtelias, korkeakoulutettu, iloinen ihminen kyseessä. On jollain tapaa kuitenkin välinpitämätön, jopa tyhmän oloinen tähän hygienia-asiaan liittyen. Esim saunaillassa ei mene välttämättä saunan jälkeen suihkuun, vaan pukee vaatteet hikisenä päälleen. On ihan aikuinen ihminen, mutta ilman äitihahmoa kasvanut, se on ainoa selitys mitä kaverinsa ovat asialle keksineet.

Eli toki voi tässä ap:n tapauksessa olla esim mt-ongelmia tms, tai sitten on oikeasti vain tottunut itse asiaan, jollain tapaa ajattelematon eikä ymmärrä vihjeitä.

Ainoa tapa mainita olisi varmaan ihan rehellisesti todeta että hän haisee vahvasti hielle, ja tämä haju vaikeuttaa omaa ja muiden kollegoiden työhyvinvointia ja aiheuttaa tarpeen vältellä henkilöä samassa tilassa, ja tämän myötä toiveena että henkilö tekisi asialle jotakin. Ja laittaisin varmaan mukaan ihan sellaisen lapselle suunnatun listan, että puhtaat vaatteet alusvaatteista alkaen päivittäin päälle, hikoilun ja päivän päätteeksi aina suihkuun, tarvittaessa aamullakin, puvuntakeista luopumisen ja tilalle helpommin konepesun kestäviä päivittäin pestäviä vaatteita, laadukkaan antiperspirantin ostaminen. Koska jokuhan hänen tavoissaan mättää, niin pelkkä peseydy ei riitä, koska varmaan omasta mielestään hän peseytyy riittävästi.

Tämä siis kohteliaasti, mutta jämäkästi muotoiltuna. Joko nimellä tai nimettömästi, riippuen hieman työyhteisöstä ja tyypistä.

Vierailija
197/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos töissä on ihmisiä, jotka haisevat pyykin pesu tai huuhteluaineelle, parfyymille, deodorantille, hiustuotteille, meikeille, kaikelle kemikaaliselle hajulle, että kurkkuun tulee sellainen kemikaalille haiseva klimaklöntti ja alkaa yrjöttää..?

Vierailija
198/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisen suolisti päästelee tuhnua on ruokavaliossa jotain sopimatonta jatkuvasti. Kaikki ruuat ei vaan sovi kaikille. Suomalaisen geenipooli on niin eri suuntien tulosta että on välimeren pötsi, samoin saame inuiitti pötsiä kuin mongolipötsiä...ja variaatioita päälle.Ihmekkö ettei kaikille käy samat eväät.

Vierailija
199/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla yksi nainen joka alkaa iltapäivästä haista todella pistävälle hielle. Varmaan deodorantti pettää tietyn ajan jälkeen.

On muuten siisti ja luonnonkaunis, mutta se hiki on kyllä järkky, varsinkin kun oli raskaana.

En kokenut minun asiakseni huomauttaa kun en vieressä istunut ja muutenkin olin uusi työntekijä.

No eipä sille kaikki mitään voi, hajut tai hikoilu voi johtua terveydentilastakin.

Itse käytin ennen aina antiperspiranttia, oikein läträsin sitä. En haissut hielle tai ylipäätään hikoillut, ihan hyvin ois voinut pari päivää mennä ilman suihkua. Oli ylipainoa enkä harrastanut liikuntaa.

No sitten laihdutin, tulin allergiseksi alumiinille, hajusteita ei hirveästi voi käyttää. Alumiinittomat deodorantit ei pidä ollenkaan hikeä ja vain osa edes hajua. Jatkuvasti häpeän, kun mulla on jokapäivä semmoset kainalonkokoiset märät läiskät kainalossa. Nämä siitä huolimatta että olisin just käynyt suihkussa kotoa lähtiessä (30min aiemmin). Ärsyttää todella, olen alkanut pitää neuleita ym enemmän jotta eivät näy.

Varmaan luulevat etten käy suihkussa mutta oikeasti käyn ja kuuraan kunnolla. Aivan sama mitä muut ajattelee, en itse mahda tälle mitään. Mielummin olen hikinen ja karkotan pinnalliset ikävät ihmiset kauemmaksi. Ehkä se on oikeastaan siunaus. 🤷

Vierailija
200/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalat kannattaa huuhdella käsisuihkulla kauan käveltyä. Käy kätevästi niin että laittaa jalan WC pytyn päälle ja suihkuttaa siinä päällä. Vie muutaman sekunnin. Itse teen näin kun käyn missään jossa kengät hikoaa. Jaloille on pyyhe siinä. Ja puhtaita sukkia korissa.

Ei ole hyvä idea, kun varpaanvälit hautuu jos ei kuivaa kunnolla, eikä valitettavasti ole aina mahdollisuutta sellaiseen kuivaukseen. Jos varpaanvälit jää märäksi ja pistää työkengät jalkaan 8 tunniksi, niin sittenpä vasta haiseekin ja pesii vielä joku sieni sinne varpaiden väleihin (mikä vain lisää sitä hajua).