Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
161/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen tulee puuttua asiaan. Minulla oli ihan nössö esimies, mutta onneksi tuon valitukseni silloisesta järkyttävälle hielle joka päivä haisevasta naiskollegasta otti vakavuudella. He puhuivat aiheesta ja sen jälkeen tyyppi alkoi käydä suihkussa.  

Vierailija
162/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille Mennen partavettä. Laittelee sitä sitten mennen tullen, jos vaikka paskan ym. haju sillä lähtisi.

Mennen - mennen tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla jotain ongelmaa, että haju ei vaan lähde vaikka kuinka kävisi suihkussa.

Sitä taas on vaikea ymmärtää jos joku on paskainen eikä vaan käy suihkussa.

Vierailija
164/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä täytyy vain kasvattaa resilienssiä. Ihmiset ovat yksilöllisiä ja kyseessä saattaa olla yksilöllinen ominaisuus tai jopa sairaus jolle ei voi mitääns yms. Kiusaaminen nälviminen asialla ei ole sopivaa eikä sallittuakaan,  vaikka siitä saisikin itselleen  jonkinlaisen paremmuudentunteen. Usein  tietynlaiset henkilöt alkavat hakea muista ongelmia, heikkouksia joista kehittävät ongelmia yksilöllisesti tai jopa kollektiivisesti ja paisuttelevat mitättömistäkin asioista mittasuhteitaan suuremman. Mielestäni varsinkaan tupakoitsijoilla ei ole minkäänlaista oikeutta kyseiseen toimintaan, koska heidän hajunsa voi jopa tappaa sivullisia.

Saako hieltä haiseva sovittaa tiukkoja vaatteita kaupassa?

Yrittäjä

Parempi jos ei. Meillä kaupassa kun miehet sovittaa valkoisia kauluspaitoja , ne on sitten ihan hiestä märät ja haisevat. Kuka haluaa ostaa niitä?

Vierailija
165/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ongelmani on järkky jalkahiki, hyviä vinkkejä siihen? Sukkia vaihdan jopa kesken päivän, kotona pyrin olemaan paljain jaloin, pesen ja kuivaan huolella, paria eri saippuaa kokeillut, esim. suolasaippuaa, toistaiseksi ei ole helpottanut. Onko talkista ollut jollekin hyötyä? Miten sitä kannattaa käyttää? Mitään hirveän kallista en haluaisi ostaa, muutenkin rahasta tiukkaa.

Pesen jalat aamuisin, ja laitan suihkeantiperspiranttia. Jalat hikoilevat silti ainakin kuukautisten aikaan, mutta eivätpähän haise. Villaiset sukat ovat hyviä, eivät tunnu kosteinakaan kylmiltä.

Vierailija
166/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä täytyy vain kasvattaa resilienssiä. Ihmiset ovat yksilöllisiä ja kyseessä saattaa olla yksilöllinen ominaisuus tai jopa sairaus jolle ei voi mitääns yms. Kiusaaminen nälviminen asialla ei ole sopivaa eikä sallittuakaan,  vaikka siitä saisikin itselleen  jonkinlaisen paremmuudentunteen. Usein  tietynlaiset henkilöt alkavat hakea muista ongelmia, heikkouksia joista kehittävät ongelmia yksilöllisesti tai jopa kollektiivisesti ja paisuttelevat mitättömistäkin asioista mittasuhteitaan suuremman. Mielestäni varsinkaan tupakoitsijoilla ei ole minkäänlaista oikeutta kyseiseen toimintaan, koska heidän hajunsa voi jopa tappaa sivullisia.

Yrittäjä

Parempi jos ei. Meillä kaupassa kun miehet sovittaa valkoisia kauluspaitoja , ne on sitten ihan hiestä märät ja haisevat. Kuka haluaa ostaa niitä?

Kuka ei pese vaatteita ennen käyttöönottoa? Poisluettuna tietysti takit yms vaikeasti pestävät.

Vierailija
167/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehotan miestäni lähes joka päivä erikseen vaihtamaan puhtaat vaatteet. Välillä suorastaan käskytän tai lopulta varastan vaatteita pesukoneeseen. Ellen toimi äitinä, hän pitää samoja vaatteita viikkoja ja nukkuukin niissä.

Kun olen puhunut muutaman kerran suoraan ja rumasti, on mies vain sanonut, ettei kukaan ole koskaan työpaikalla valittanut. Valittakaa, ei hän muuten ymmärrä!

Yäk mikä ukko!päiväkään en äijää,joka ei itse älyä peseytyä kattelis!

Vierailija
168/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Pesetkö kielen????

Kyllä, karhunkielellä.

Vierailija
169/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä

Kuka ei pese vaatteita ennen käyttöönottoa? Poisluettuna tietysti takit yms vaikeasti pestävät.

No ostaisitko itse pukupaidan joka haisee hielle?? 

Vierailija
170/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei hoksaa, että henki haisee, jollei juo (vettä) tarpeeksi..

Vierailija
171/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin esimiehelle sanomaan työkaverista kun olin hajua ensin haistellut muutaman kuukauden. En vaan kestänyt enää sitä hajua. Se oli sellainen kammottava, ihan kuin henkilö ei koskaan kävisi pesulla 🤢 Ei tuntunut mukavalta mennä sanomaan tuollaisesta mutta onneksi viesti taisi mennä perille kun ei enää sen jälkeen haissut.

Vierailija
172/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR pesee kätensä?

Rikastustutkani hälyttää vahvasti.

Vierailija
173/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein mitenkään, loukkaisit häntä todennäköisesti pahasti. Hankala homma, en kyllä keksi mitään mikä saisi jonkun ymmärtämään tällaisen henk.kohtaisen ongelman.

Vierailija
174/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita sille vaikka joku kiva hajuvesi?

Ei ne hajusteetkaan kivalle haise - joidenkin mielestä.

Meillä oli yks kaveri, joka haisi "pistävälle kuselle" - kuten moni hajua kuvaili.

Toinen kaveri sanoi sille, että jos et ole huomannut, meillä on täällä töissä suihkut ja kun käy siellä työaikana, saa siitä ihan palkkaakin eli ei kannata kotona käydä suihkussa. Mitä seurasi? Tämä' haiseva kaveri alkoi käydä suihkussa illalla työaikana ja haju poistui hänestä :D

Vierailija
175/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun työkaveri haisee homeelle? Asuu vanhassa rötiskössä. Joka paikkaan jää leijumaan homeen haju, käytäville, taukotilaan, vessaan tai jos käväisee toisessa työhuoneessa.

Vierailija
176/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla yksi nainen joka alkaa iltapäivästä haista todella pistävälle hielle. Varmaan deodorantti pettää tietyn ajan jälkeen.

On muuten siisti ja luonnonkaunis, mutta se hiki on kyllä järkky, varsinkin kun oli raskaana.

En kokenut minun asiakseni huomauttaa kun en vieressä istunut ja muutenkin olin uusi työntekijä.

Eikö nämä ihmiset tajua ostaa apteekista esim. tätä?

https://www.yliopistonapteekki.fi/absolut-torr-roll-on-25-ml-84921

Vierailija
177/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaako naiset, jos mies tuoksuu vahvasti pallihieltä? Minulla nimittäin pallihiki alkaa haista jo muutaman tunnin päästä pesusta.

Vierailija
178/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla yksi nainen joka alkaa iltapäivästä haista todella pistävälle hielle. Varmaan deodorantti pettää tietyn ajan jälkeen.

On muuten siisti ja luonnonkaunis, mutta se hiki on kyllä järkky, varsinkin kun oli raskaana.

En kokenut minun asiakseni huomauttaa kun en vieressä istunut ja muutenkin olin uusi työntekijä.

Eikö nämä ihmiset tajua ostaa apteekista esim. tätä?

https://www.yliopistonapteekki.fi/absolut-torr-roll-on-25-ml-84921

Haisulina voin kertoa, että tähänkin kasvaa toleranssi. Itse käytin vuoden tai pari onnistuneesti ja sitten haju alkoi puskea läpi. Eli toimii vain aikansa.

Vierailija
179/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssi....nyt joka v...n tuutissa kuulee tätä kun juntit ovat taas oppineet tai keksineet uuden ns. sivistyssanan. 

Vierailija
180/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kemikaaleja välttelevää opastaa kiinnostumaan luomudödöilyyn: sitruuna, sooda jne mitä niitä on? Vaatteita ei varmaan pestä ensi talvenä sitäkään vertaa koska sähkö. Nyt tulee paljon haisevia ihmisiä kauppoihin, vanhukset ja muutkin joutuvat säästämään.

Olen huomannut, että näiden kemikaaleja välttelevien hajusteherkkien herkkyys on hyvin valikoivaa, pystytään käyttämään vahvalta haisevia hiusvärejä ja kynsipidennyksiä, tekoripsiä yms, mutta deodorantin tai edes tuoksuvan suihkusaippuan käyttö on nou nou. Luomuaineet ovat ihan yhtä pahoja heidän mielestään, esimerkiksi pelkällä sitruunalla hiusten huuhtelu haittaa heitä, mutta ruuanlaitossa käyttävät sitruunaa. Usein tuntuu, että hajusteherkkien vaatimukset ovat passiivista aggressiota muita kohtaan.

Jep ja sujuvasti ovat aseidenkin puolesta ja kiihkeästi vaikka niiden koneet saastuttavat eniten, samoin itse lentävät ahkerasti.Eräänlaista vallankäyttöä ja oman tilan yliarviointia monesti.