Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
141/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on ominaishaju joka ei lähde edes pesemällä. Yksi sukulaismies lemahtaa aina, jopa heti saunan jälkeen ja on  taatusti pessyt ja puunannut itsensä kunnolla.

Vierailija
142/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää valkosipuli ja muut voimakkaanmakuiset mausteet vähemmälle, sillä jos niitä on ruoassa, niin hengitys ja hikoilu muuttuu voimakkaasti pahanhajuiseksi.

Ei pidä paikkaansa. Jotkut sairaudet, lääkkeet, hoitamattomat hampaat ja kova stressi aihettavat haju ongelmia. Ja epäilen liikaa sokeria joka johtaa elimistön tulehdustilaan. Järkyttävästi on piilosokeria kaikessa koska se on halpaa ja sillä koukutetaan. 

Vaihdevuosissa hikoilen koko ajan eikä se haise. Syön kaikkia sipuleja joka päivä raakanakin salaateissa, leivän päällä ja laittaen joka ruokaan ja maustan kunnolla ruuat. Puolisonikin syö samoja ruokia eikä me haista millekkään. 

Ei tarvitse ihan väärää paskaa jauhaa missä ei ole mitään perää.

Muistui mieleen, kun aikoinaan tapailin yhtä miestä ja kerran kun näimme, hän tuli halaamaan ja suukotti, niin tokaisi heti, että oot vissiin syönyt valkosipulia. En todellakaan ollut, koska inhoan sitä ylikaiken, enkä muutenkaan mitään sen tyyppistä ollut syönyt. Hampaatkin olin pessyt ennen tapaamista, joten ilmeisesti hengitykseni haisi niin pahalle ja koko loppuajan yritin vältellä lähikontaktia. Sen jälkeen olen ollut aika fanaattinen "suuhygienisti" ja yritän pitää suun puhtaana ja raikkaana, mutta silti välttelen päin toisen naamaa puhumista. En kehtaa keneltäkään tutulta kysyä suoraan, haiseeko henkeni.

Ehkä näille haisuleille voisi jotenkin sivulauseessa heittää jonkun vinkin, sillä päin näköä töksäyttäminen toisen hajusta on aika karua ja voi nolottaa kyseistä ihmistä niin, että aiheuttaa jotain traumoja.

Se mitä syö vaikuttaa hajuun tai tuoksuun. Muotidieetit kantsii jättää väliin. Myös eriväriset tuoksuu tai haisee erilaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on ihmeellisiä ihmisiä kun on ihan ok haista! Suihkussa ei tarvia käydä (koska se kuuluisa iho kuivuu). Haiseminen on väkivaltaa toisia kohtaan ja jos omalla työpaikallani tuollainen yksilö olisi, niin tekisin kaikkeni että asiaan puututtaisi.

Atoopikkona suihkussa on käytävä päivittäin ja huolehdittava ihon rasvauksesta aina suihkun jälkeen. Olen samaa mieltä siinä, että paha haju on kamalaa. 

Mulle on jäänyt elävästi mieleen, kun joskus lapsena oltiin mökillä ja äitini siskon mökki on ihan meidän mökin lähellä ja käytössämme oli yhteinen savusauna. Se oli aina juhlaa, kun savusauna lämmitettiin. Äitini siskon perhe kävi ensin saunassa ja nauttivat siitä pitkään välillä järvessä uiden. Kun he tulivat saunasta haistoin "tuoreen" hien hajun ja ihmettelin mistä se voi tulla, vaikka juuri olivat saunassa ja uimassa ja peseytyneet kunnolla.

Tajusin yhdistää tapahtuneen tuoksujen käyttöön äitini kaivaessa saunakassista hyvän tuoksuisen saippuan ja shampoon.  Äidin siskon perhe peseytyi hajusteettomilla tuotteilla. Saunan jälkeen katsoin äitini levittäessä hyvältä tuoksuvaa Niveaa iholleen ja suihkuttaessa deodoranttia. Hyvä ja mieto tuoksui jäi leijailemaan ilmaan, eikä uutta hikeä pukkaavavan vartalon haju haissut missään. 

Vierailija
144/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Mulla oli samaa ja helpotti kun ketoili muutaman kuukauden. Eli luulen, että johtuu vatsan mikrobiomista(?). Enää en ketoile ja haku palannut mutta ei niin pahana

Vierailija
145/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään.

Minulla on anoppi, joka haisee hielle. Ei halua käyttää deodoranttia. Kaikkiin vaatteisiin on pinttynyt hienhaju eikä peseminen auta. Oli meidän vuodesohvalla viikon ja lähdön jälkeen ihmettelin miksi sohva haisee vaikka olin poistanut vuodevaatteet. Täytyi sitten puhdistaa ruokasoodalla sohva kolmeen kertaan ennen kuin lemu katosi.

Poikansa on huomauttanut asiasta, ostanut dödöt sun muut. Mutta aina kertoo käyneensä juuri äsken pesulla ja deodorantin suhteen laskee tarkkaan tunteja. Jos esim. dödö lupaa pitää hajun poissa 72 tuntia niin ennen sitä ei voi uudestaan laittaa. Ja tuskin silloinkaan.

Vierailija
146/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihava?

Vierailija
147/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Mulla sama juttu. :(

Mitään ei ole löydetty, ja lapsesta asti ollut tämä ongelma. Muistan kun kiusaajat teki yhdessä pilkkalaulun asiasta, muuttamalla erään sen aikaisen mainosrallatuksen sanoja.

Lankaan ja harjaan huolellisesti kahdesti päivässä, muun ajan syön purkkaa ja pastilleja. Tuntuu kurjalta huomata kun joku ottaa askeleen taaksepäin jos vaikka naurahdan tai huokaisen.

Oletko varma ettet vain kuvittele asiaa? Minä poltan tupakkaa ja juon aika paljon kahvia, eli tiedän että hengitykseni haisee välillä pahastikin. Kukaan ei ole kuitenkaan kavahtanut kauemmas.

Vierailija
148/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos unohdan jonain päivänä juoda vettä, illalla kainalohiki haisee pistävästi ja pissa ikävästi.

Vierailija
149/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on ihmeellisiä ihmisiä kun on ihan ok haista! Suihkussa ei tarvia käydä (koska se kuuluisa iho kuivuu). Haiseminen on väkivaltaa toisia kohtaan ja jos omalla työpaikallani tuollainen yksilö olisi, niin tekisin kaikkeni että asiaan puututtaisi.

Atoopikkona suihkussa on käytävä päivittäin ja huolehdittava ihon rasvauksesta aina suihkun jälkeen. Olen samaa mieltä siinä, että paha haju on kamalaa. 

Mulle on jäänyt elävästi mieleen, kun joskus lapsena oltiin mökillä ja äitini siskon mökki on ihan meidän mökin lähellä ja käytössämme oli yhteinen savusauna. Se oli aina juhlaa, kun savusauna lämmitettiin. Äitini siskon perhe kävi ensin saunassa ja nauttivat siitä pitkään välillä järvessä uiden. Kun he tulivat saunasta haistoin "tuoreen" hien hajun ja ihmettelin mistä se voi tulla, vaikka juuri olivat saunassa ja uimassa ja peseytyneet kunnolla.

Tajusin yhdistää tapahtuneen tuoksujen käyttöön äitini kaivaessa saunakassista hyvän tuoksuisen saippuan ja shampoon.  Äidin siskon perhe peseytyi hajusteettomilla tuotteilla. Saunan jälkeen katsoin äitini levittäessä hyvältä tuoksuvaa Niveaa iholleen ja suihkuttaessa deodoranttia. Hyvä ja mieto tuoksui jäi leijailemaan ilmaan, eikä uutta hikeä pukkaavavan vartalon haju haissut missään. 

Jep, niille hajusteille on oikeasti syy. Joku puhui että "ennenvanhaan" niillä muka peitettiin hajut kun ei ollut pesumahdollisuuksia. Väärä luulo on se että ihmiset eivät peseytyneet. Kylvyistä on obsessoitu jo ammoisina aikoina ja aina pesuvesiin sekä vaatteisiin on lisätty tuoksuvia öljyjä, yrttejä ja muita uutteita. Parfyymitkin on jo satoja vuosia olleet luksustuotteita rikkaille, jotka jo valmiiksi kylpivät ja puunasivat itseään. Ei mitään rahvaan hajunpeittotöhniä.

Hajusteilla on ihan syy, ei ne ole siellä suomalaisten hajusteyliherkkien kiusana.

Vierailija
150/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin yhteen aikaan valkosipulikapseleita, jotka eivät mainoksen mukaan

aiheuttaneet hajua hengitykseen.

No puppuahan se oli. Kerran sitten yksi suorapuheinen vanhempi työkaveri

huomautti mulle asiasta, sanoen sä et ehkä ole itse huomannut, mutta sä haiset

jatkuvasti valkosipulille. Ihan asiallisesti sanoi. Lopetin moiset kapselit tietenkin heti.

Vierailija
151/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, niille hajusteille on oikeasti syy. Joku puhui että "ennenvanhaan" niillä muka peitettiin hajut kun ei ollut pesumahdollisuuksia. Väärä luulo on se että ihmiset eivät peseytyneet. Kylvyistä on obsessoitu jo ammoisina aikoina ja aina pesuvesiin sekä vaatteisiin on lisätty tuoksuvia öljyjä, yrttejä ja muita uutteita. Parfyymitkin on jo satoja vuosia olleet luksustuotteita rikkaille, jotka jo valmiiksi kylpivät ja puunasivat itseään. Ei mitään rahvaan hajunpeittotöhniä.

Hajusteilla on ihan syy, ei ne ole siellä suomalaisten hajusteyliherkkien kiusana.

Keski-Euroopassa ei ole hajusteyliherkkiä ollenkaan, siellä käytetään tuoksuja runsaammin kuin Suomessa. Suomessa on myös sähköallergiaa ja muita "allergioita", kuten "hajusteyliherkkyyttä". Mistä tämä kertoo?

Vierailija
152/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin masentunut, eikä kiinnostanut hygienia, pukukaappini oveen jätettiin  nimetön lappu "Vaihda puhtaat vaatteet" sillon tuntui hieman pahalta, mutta nykyään ymmärrän hyvin. En onneksi ollut kyseisessä työpaikassa enää muutenkaan kauaa.

Minulle jätettiin kerran lappu, jossa luki minun on syytä käydä kampaajalla. Olin eronnut, eikä kampaajaan ollut varaa.

Laitoin lapun meidän ilmoitustaululle, kirjoitin siihen rahatilanteeni ei ole hyvä. Nopeasti hävisi

Vierailija
153/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan vuoropuhelun aloittamista repliikillä: "Hyi helv***i, mene sika suihkuun! Kuvottava pa*kiainen olet!". Jos tällä ei ole vaikutusta, niin ilmoittele. Laitan siinä tapauksessa uusia ehdotuksia.

Kiitos nauruista! :D  En ole varmaan viikkoon nauranut näin paljon, tää oli niin piristävää. Elän ilmeisen stressillistä aikaa... 

Vierailija
154/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala homma ja kenellä on aikaa tuollaiseen. Jos ei ole likaisessa töissä niin ihan turha pestä joka päivä sillä pelkkä vesikin kuivattaa haurasta nahkaa. 

Täytyy olla aika epänormaalia jos ei kerran viikossa pesut riitä ja heti alkaa haisemaan jos ei missään raskaissa ja likaisissa töissä ole.

Sulla on omassa päässäsi vikaa jos pitää atoopikkona pestä joka päivä ja läträtä kalliit rasvat joka päivä eikä varmaan tule ihan halvaksi. Joillain on luulo sairaus niin että ne haisee heti jos ei vettä läträä joka päivä. 

Mulle kun tuli sellainen vamma etten päässyt suihkuun kahteen viikkoon niin huomasin etten haise ollenkaan ja ennen neuroottisena kävin joka kaksi kertaa päivässä suihkussa. 

Vierailija
155/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt pari kertaa haistanut niin järkyttävän hajun toisesta ihmisestä, että sääliksi käy niitä, jotka joutuvat olemaan tekemisissä heidän kanssaan. Haju oli perseen ja lannoitteen sekoitus. Ja toinen henkilö oli edessäni kassajonossa ja toinen ihan ulkoilmassa, niin ikään jonottamassa edessäni.

Vesimaksujen koko ajan noustessa monien vähävaraisten on pakko säästää ihan kaikessa että edes järjettömästi kallistuneen ruuankin saisi.

Ala tottuun vaan siihen että kaikilla ei ole enää varaa edes vettäkään lotrata. Sähkölaskuista selviytyäkseen pitää kulkea haisevanakin kun kaikki ei saa toimeentulotukia, veronmaksajien maksamaa ilmaista kylpemistä. 

Olen varma, ettei tällaisesta ollut kysymys. Ruokaa ja juomaa oli todella paljon hihnalla ja toinen oli 4-tähden hotellissa. Kyseessä on räikeä piittaamattomuus kanssaeläjiä kohtaan!

Millä v:n logiikalla kirjoitat "4-tähden?????" 😑😑 Jessus olette tyhmiä!!!! Sitä paitsi tähtiluokitus ei kerro todellisuudessa yhtään mitään hotellista, että se siitä. Olen opiskellut alaa.

Vierailija
156/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vaan hyväksyä, ettei jotkut osaa ottaa huomioon muita. Oma kokemus on henkilöstä, joka haisi hieltä ja takapuolikin lehahti kun hän kävi vieressä tuomassa jotain ja itse istuin pöydän ääressä. Huomasin myös ettei pese käsiään nopean vessakäynnin jälkeen. Tästä huomautin, mutta vastaus oli että hänen kädet kuivuvat. Ällötti niin tuo tyyppi. Söi kaikki herkut jos oli yhteisesti jätetty jokaiselle yhteiseen tilaan otettavaksi. Kaikin puolin käytös oli kuin kiukuttelevalla lapsella vaikka kyseessä oli 4kymppinen aikuinen. Onneksi tekee etätöitä nykyään suurimman osan ajasta.

Vessa kyttääjille olen pesevinäni kädet ja päästän vettä jonkin aikaa että se kuulee, 🤣 sitten laitan käsidesinfiointi ainetta paperiin ja pyyhin sillä käteni. Ja samalla paperilla, toisella puolella koskettelen vessan veto nappiin, hanaan ja oven aukasu vetimiin. 

Itse pesen kyllä kädet lopuksi, mutta sitä ennen levitän vessan ovenkahvaan ulostebakteerejani.

Vierailija
157/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin masentunut, eikä kiinnostanut hygienia, pukukaappini oveen jätettiin  nimetön lappu "Vaihda puhtaat vaatteet" sillon tuntui hieman pahalta, mutta nykyään ymmärrän hyvin. En onneksi ollut kyseisessä työpaikassa enää muutenkaan kauaa.

Minulle jätettiin kerran lappu, jossa luki minun on syytä käydä kampaajalla. Olin eronnut, eikä kampaajaan ollut varaa.

Laitoin lapun meidän ilmoitustaululle, kirjoitin siihen rahatilanteeni ei ole hyvä. Nopeasti hävisi

Miksi v.....ssa joku kirjoittaa noin??!! "Jossa luki minun on syytä käydä..." OPETELKAA KIRJOITTAMAAN HEL.......VETTI!!!!!!!!!!

Vierailija
158/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas! Tuo oli asiatonta sinua kohtaan eikä rahatilanteesi olisi kuulunut kenellekään, ei myöskään kampaajalla käyntisi/käymättömyytesi.

Vierailija
159/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuuh nuuh... suosittelen suihkua!!

Suosittelen vähentämään hajuvesiä ja deodorantteja.

Vierailija
160/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi v.....ssa joku kirjoittaa noin??!! "Jossa luki minun on syytä käydä..." OPETELKAA KIRJOITTAMAAN HEL.......VETTI!!!!!!!!!!

Mitä sä sekoilet???