Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?
Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan
Kommentit (525)
Se noudattaa näitä sähkön säästämisneuvoja: ei suihkua, ei pyykkikoneen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
itse oon todennut talkin toimivaksi kainaloihin ja jalkoihin jos absolut torr ei tehoa.kesäsin talkki viilentää ja imee hikeä.
Kunhan on ASBESTITONTA talkkia, asbestiahan löytyi ainakin joistain talkeista.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa päivittäin, vaihdan vaatteet päivittäin, pesen hampaat 2 x päivässä. Olen se työpaikan hieltä haiseva nainen. Käytän deodoranttia, mutta en voi käyttää antiperspirantteja, koska kainalot ovat "tulessa" niitä käyttäessä. Kärsin itsekin siitä, että deodorantti pettää, mutta en voi sille mitään. Kaikilla se ei ole siis hygieniasta kiinni, jos hiki haisee.
Ei se HIKI EI HAISE vaan se maaperä on likainen johon se joutuu JOS haisee. Eikun puhtaammaksi kainaloa. 4 tuntia on maksimi ja sitten pyyhintää taas. Yhdellä pyyhinnällä selviää työpäivän ellei juokse hikihatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.
Joten ei voi mitään, pahoittelut vain kaikille jos haisen.
SE HIKI EI HAISE vaan se mihin se sekoittuu eli likaiseen kroppaan, kainaloon. Siksi pitää se kainalo pitää puhtaana. Vesikin riittää. Itse käytän käsidesiä jos liikaa bakteereja, laimeana pyyhkeessä. Ja vasta sitten dödöä. Aika harvoin käsidesiä tarvii laittaa ja huom eritt laimeaa jos käyttää saadakseen bakteereja pois. Paras on jos kainalon oma ihokasvusto saa olla ja käyttää vettä.
No ne bakteerit siellä iholla on yksilölliset ja toiset haisee pahemmalle kuin toiset, toiset hikoaa enemmän kuin toiset. Olisihan se ideaalista kun kaikilla riittäisi vain heitellä vettä kainaloon. Mutta todellisuudessa todella monella ei yksinkertaisesti riitä vesi eikä saippua koko päiväksi eikä aika eikä hermo pyyhkiä muutaman tunnin välein kainaloa käsidesillä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa päivittäin, vaihdan vaatteet päivittäin, pesen hampaat 2 x päivässä. Olen se työpaikan hieltä haiseva nainen. Käytän deodoranttia, mutta en voi käyttää antiperspirantteja, koska kainalot ovat "tulessa" niitä käyttäessä. Kärsin itsekin siitä, että deodorantti pettää, mutta en voi sille mitään. Kaikilla se ei ole siis hygieniasta kiinni, jos hiki haisee.
Onko kainalot tulessa jonkun kemikaalin takia vai deodorantin sisältämän alkoholin takia? Alkoholittomiakin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.
Jalat kannattaa huuhdella käsisuihkulla kauan käveltyä. Käy kätevästi niin että laittaa jalan WC pytyn päälle ja suihkuttaa siinä päällä. Vie muutaman sekunnin. Itse teen näin kun käyn missään jossa kengät hikoaa. Jaloille on pyyhe siinä. Ja puhtaita sukkia korissa.
Ei ole hyvä idea, kun varpaanvälit hautuu jos ei kuivaa kunnolla, eikä valitettavasti ole aina mahdollisuutta sellaiseen kuivaukseen. Jos varpaanvälit jää märäksi ja pistää työkengät jalkaan 8 tunniksi, niin sittenpä vasta haiseekin ja pesii vielä joku sieni sinne varpaiden väleihin (mikä vain lisää sitä hajua).
No ne varpaanvälit kuivataan tietysti, pytyn päällä käy ihan kätevästi kumartelematta paljoa. Fööni auttaa ellei yllä. Ei puhtaisiin terveisiin jalkoihin tule omassa huushollissa sieniä, ne tulevat likaisiin juuri. On taas tekosyitä! Huoh!
Omassa huushollissa? Ihmiset käy töissä ja oleilee muuallakin kuin omassa huushollissa: Ei kai se hiki omassa huushollissa edes mikään ongelma ole muutenkaan, ainakaan mulla, kun yksin asun.
Tämä jalkojen pesu on hyvä tehdä nimenomaan omassa huushollissa, töissä on kiire yleensä mutta käy hätäkeinona sielläkin. On sama asutko yksin terveyden takia se pesu tehdään. Se sieni ei tule sukkien ja kenkien läpi kyllä siellä muualla, jos jalat hoidetaan. Avojaloin tietty taas tulee.
Minä en ainakaan pese varpaanvälejä enkä huoli mitään muutakaan sun kaikkitietävistä ohjeistasi: Minua ei paskaakaan kiinnosta, jos sinua häiritsee minun luontainen hajuni. Käyn joka päivä suihkussa, vaihdan alusvatteet ja sukat päivittäin ja käytän deodoranttia, jos se ei sinulle riitä, niin ei ole minun ongelmani.
Miksi luulet että ihmiset haluaisi nähdä jotain ylimääräistä vaivaa sellaisen asian eteen, mitä itse eivät edes koe ongelmaksi?
No varpaanväleihin kertyy kuollutta ihoa paljon ja kun hiki jumahtaa siihen niin äläpä valita hajusta sitten ellet pese. Sorhaa vaan ne liotettuna on helppo nakki.
On vaikea sanoa hänelle joka haisee.
Työkaveri nainen haisee vastenmieliselle. Työvaatteet pestään nykyään kotona. Tuleeko haju tästä johtuen.
Työkaveri asuu 60- luvun omakotitalossa. Taloa ei ole remontoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE HIKI EI HAISE vaan se mihin se sekoittuu eli likaiseen kroppaan, kainaloon. Siksi pitää se kainalo pitää puhtaana. Vesikin riittää. Itse käytän käsidesiä jos liikaa bakteereja, laimeana pyyhkeessä. Ja vasta sitten dödöä. Aika harvoin käsidesiä tarvii laittaa ja huom eritt laimeaa jos käyttää saadakseen bakteereja pois. Paras on jos kainalon oma ihokasvusto saa olla ja käyttää vettä.
No ne bakteerit siellä iholla on yksilölliset ja toiset haisee pahemmalle kuin toiset, toiset hikoaa enemmän kuin toiset. Olisihan se ideaalista kun kaikilla riittäisi vain heitellä vettä kainaloon. Mutta todellisuudessa todella monella ei yksinkertaisesti riitä vesi eikä saippua koko päiväksi eikä aika eikä hermo pyyhkiä muutaman tunnin välein kainaloa käsidesillä.
Edelleenkään se hiki ei ole se ongelma vaan erilainen määrä kullakin niitä pöpöjä joihin se jumahtaa, se vaihtelee. Ja laatu sitten. Tottakai on kirjavampi kasvusto sellaisella joka on kovassa likaisessa duunissa kuin sellaisella joka näpyttelee IT päätettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalat kannattaa huuhdella käsisuihkulla kauan käveltyä. Käy kätevästi niin että laittaa jalan WC pytyn päälle ja suihkuttaa siinä päällä. Vie muutaman sekunnin. Itse teen näin kun käyn missään jossa kengät hikoaa. Jaloille on pyyhe siinä. Ja puhtaita sukkia korissa.
Ei ole hyvä idea, kun varpaanvälit hautuu jos ei kuivaa kunnolla, eikä valitettavasti ole aina mahdollisuutta sellaiseen kuivaukseen. Jos varpaanvälit jää märäksi ja pistää työkengät jalkaan 8 tunniksi, niin sittenpä vasta haiseekin ja pesii vielä joku sieni sinne varpaiden väleihin (mikä vain lisää sitä hajua).
No ne varpaanvälit kuivataan tietysti, pytyn päällä käy ihan kätevästi kumartelematta paljoa. Fööni auttaa ellei yllä. Ei puhtaisiin terveisiin jalkoihin tule omassa huushollissa sieniä, ne tulevat likaisiin juuri. On taas tekosyitä! Huoh!
Omassa huushollissa? Ihmiset käy töissä ja oleilee muuallakin kuin omassa huushollissa: Ei kai se hiki omassa huushollissa edes mikään ongelma ole muutenkaan, ainakaan mulla, kun yksin asun.
Tämä jalkojen pesu on hyvä tehdä nimenomaan omassa huushollissa, töissä on kiire yleensä mutta käy hätäkeinona sielläkin. On sama asutko yksin terveyden takia se pesu tehdään. Se sieni ei tule sukkien ja kenkien läpi kyllä siellä muualla, jos jalat hoidetaan. Avojaloin tietty taas tulee.
Minä en ainakaan pese varpaanvälejä enkä huoli mitään muutakaan sun kaikkitietävistä ohjeistasi: Minua ei paskaakaan kiinnosta, jos sinua häiritsee minun luontainen hajuni. Käyn joka päivä suihkussa, vaihdan alusvatteet ja sukat päivittäin ja käytän deodoranttia, jos se ei sinulle riitä, niin ei ole minun ongelmani.
Miksi luulet että ihmiset haluaisi nähdä jotain ylimääräistä vaivaa sellaisen asian eteen, mitä itse eivät edes koe ongelmaksi?
Maailmassa on monia asioita joita et sinä koe ongelmaksi mutta toiset ymp kokevat. Joskus on hyvä kuunnella ja katsastella muittenkin mielipiteitä ja tunteita asioista. Ainakin jos työpaikkakin on vaakalaudalla jo...lentoemännät joutuvat opettelemaan kaiken tismalleen ja kyllä se minimi kaikkien tulisi osata ja tehdä toisten viihtyvyyden eteen. Ei aina ego edellä. Jos kokolLentokoneellinen haisisi tulisi matkasta piinaa. Kapteeni lemahtelisi pienessä kopiss perämiehen kanssa ja emot stinkkaisivat läyhätä asiakkaille ja nämä vastaan. No?
Visio jostakin ministeriöstä: johtaja sirhaa ja sorhaa varpaanvälejä kun asiantuntija saapuu ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään se hiki ei ole se ongelma vaan erilainen määrä kullakin niitä pöpöjä joihin se jumahtaa, se vaihtelee. Ja laatu sitten. Tottakai on kirjavampi kasvusto sellaisella joka on kovassa likaisessa duunissa kuin sellaisella joka näpyttelee IT päätettään.
Tottakai hikikin on ongelma, jos hikoaa paljon, koska sitä enemmän bakteereilla on hajotettavaa eli haisee voimakkaammin. Ihon puhtaanapito pitää kainalot raikkaana vain jossain määrin, koska ellet kaada kainaloon jatkuvasti käsidesiä, siellä on bakteereita ja kuuluukin olla. Kaikki bakteerit ei ole pahasta.
Lähi-Idässä on suurin loukkaus haista jalkahielle ja olla likaisin jaloin. Hiekkaa ja mutaa varpaanväleissä on heille suurin kauhistus.
En oo koskaan haistanu niin pahaa hikeä, että voisin sanoa sen olevan pahempi kuin keskivoimakas parfyymi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.
Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.
Bakteeri nenässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hikikin on ongelma, jos hikoaa paljon, koska sitä enemmän bakteereilla on hajotettavaa eli haisee voimakkaammin. Ihon puhtaanapito pitää kainalot raikkaana vain jossain määrin, koska ellet kaada kainaloon jatkuvasti käsidesiä, siellä on bakteereita ja kuuluukin olla. Kaikki bakteerit ei ole pahasta.
Bakteerit ovat hyvästä kyllä juurikin niin siksi ei saisi kovia aineita käyttää kuin silloin kun kasvustö ryöpsähtää ja haisee LIIKAA! Että se häiritsee sos elämää.
Vierailija kirjoitti:
Haisevalla voi olla neuropsykiatrista ongelmaa. Nepsy ei ehkä näe, miten rempallaan ulkomuoto voi olla, hiukset, vaatteet, asusteet yms. Hän ei pysty seuraamaan niin montaa juttua silleen kun ihmiset yleensä huomioivat ulkonäkönsä. Huonoa mallia on lisäksi voinut saada lähipiiristä. Vielä jos on kiirettä ja stressiä ja rahat tiukassa, niin vaatehuolto ei toimi eikä koskaan ole aikaa ja voimia selvittää, esim. apteekissa, että mitä hienhajulle voisi tehdä. Asiat kuten kainaloiden ajeleminen, pesu, desinfiointi, deodorantin käyttö, tekokuituvaatteiden välttäminen, uusien laadukkaiden vaatteiden osto, vanhojen rytkyjen pesu riittävän kuumassa ja kuivatus ilmavasti etc on vaan joillekin liian vaativaa, kun he kiinnittävät huomionsa johonkin omasta mielestään tärkeämpään asiaan. Kaikilla ei vain paukut riitä täyteen aikuisuuteen ja jotkut asiat jäävät pois.
Kainalokarvat eivät tuota hajua. Ne paremminkin ilmastoivat kainaloa.
Oman ihon bakteerikantaa ei tarvitse normaalitilanteessa desinfioida pois. Käsiäkään ei kotona tarvitse.
Muuten samaa mieltä, ja kaikki eivät tiedosta että tiukat vaatteet/tekokuitu pahentaa ongelmaa.
Tee tämä testi nyt: tuikkaa varpaanväliin sormesi ja haista. Yleensä puhdas ei haise mutta muhinnut bakteeristo suuressa määrässä ihosoluja haisee pistävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevalla voi olla neuropsykiatrista ongelmaa. Nepsy ei ehkä näe, miten rempallaan ulkomuoto voi olla, hiukset, vaatteet, asusteet yms. Hän ei pysty seuraamaan niin montaa juttua silleen kun ihmiset yleensä huomioivat ulkonäkönsä. Huonoa mallia on lisäksi voinut saada lähipiiristä. Vielä jos on kiirettä ja stressiä ja rahat tiukassa, niin vaatehuolto ei toimi eikä koskaan ole aikaa ja voimia selvittää, esim. apteekissa, että mitä hienhajulle voisi tehdä. Asiat kuten kainaloiden ajeleminen, pesu, desinfiointi, deodorantin käyttö, tekokuituvaatteiden välttäminen, uusien laadukkaiden vaatteiden osto, vanhojen rytkyjen pesu riittävän kuumassa ja kuivatus ilmavasti etc on vaan joillekin liian vaativaa, kun he kiinnittävät huomionsa johonkin omasta mielestään tärkeämpään asiaan. Kaikilla ei vain paukut riitä täyteen aikuisuuteen ja jotkut asiat jäävät pois.
Kainalokarvat eivät tuota hajua. Ne paremminkin ilmastoivat kainaloa.
Oman ihon bakteerikantaa ei tarvitse normaalitilanteessa desinfioida pois. Käsiäkään ei kotona tarvitse.Muuten samaa mieltä, ja kaikki eivät tiedosta että tiukat vaatteet/tekokuitu pahentaa ongelmaa.
Kyllä se hienhaju tarttuu kainalokarvoisin ja lujaa mutta jokainen tietää oman tilanteensa. Eihän ne karvat siellä turhaankaan ole. Siksi ei kovia aineita koska se oma bakteerikanta reagoi ja tasapaino ph stä menee.