Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
241/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole tarkoitus nöyrryttää ketään vaan antaa asiallisia vinkkejä, kuinka huomioida oma terveys ja ne muut siinä sivussa.

Vierailija
242/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla yksi nainen joka alkaa iltapäivästä haista todella pistävälle hielle. Varmaan deodorantti pettää tietyn ajan jälkeen.

On muuten siisti ja luonnonkaunis, mutta se hiki on kyllä järkky, varsinkin kun oli raskaana.

En kokenut minun asiakseni huomauttaa kun en vieressä istunut ja muutenkin olin uusi työntekijä.

Jos hiki haisee niin voimakkaasti, niin miettikää miltä sen tussu haisee! On miehellä ollut silakkamarkkinat kun muijaa jörniny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haiden järkyttävälle. Ei auta suihku ei mikään, johtuu bakteerien liikakasvusta. Antibiootitkaan eivät auta ovat kaiketi resistansseja niille. Ratkaisu tähän on etten käy töissä. Mukava on yksin haista, kun kukaan ei valita asiasta, jolle en yksinkertaisesti mahda mitään.

Laitatko hygieniarutiinisi tähän ja ruokavaliosi? Katsotaan ja skannataan mikä vielä voisi auttaa, ok?

Tämä on siis ihan todettu sairaus, suolistossani pesii bakteereja joita terveellä ihmisellä ei pitäisi olla. Ruokavaliosta on jo karsittu lisäaineet, sokerit, viljat, lihat, maidot. Ei vaikutusta. En syö palkokasveja, sipuleita, mausteita. Lähinnä vain marjoja enää. Käyn joka päivä suihkussa, putsaannhampaan välit, pesen hampaat. Ei mitään vaikutusta. Sairaudet haisee monesti

Vierailija
244/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.

Sinulla on ientulehdus, hammasmätää. Se haisee mädälle! Bussissa on tullut tällaisia vastaan, yksikin kailotti puhelimeen, niin sen märäntynyt hengenhaju levisi koko bussin etuosaan. En edes liioittele.

Vierailija
245/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.

Mulla sama juttu. :(

Mitään ei ole löydetty, ja lapsesta asti ollut tämä ongelma. Muistan kun kiusaajat teki yhdessä pilkkalaulun asiasta, muuttamalla erään sen aikaisen mainosrallatuksen sanoja.

Lankaan ja harjaan huolellisesti kahdesti päivässä, muun ajan syön purkkaa ja pastilleja. Tuntuu kurjalta huomata kun joku ottaa askeleen taaksepäin jos vaikka naurahdan tai huokaisen.

miksi sitten huokaiset tai nauraa hohotat suu auki jos tiedät haisevasi?

Vierailija
246/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuvatiin vettä ja hiukan saippuaa ja jalat siihen vaikka koneella ollen ja 15 min ja kuorinta karkealla, kuivaus ja rasvaus. Silloin tällöin. On myös olemassa jalkojenhoitolaitteita kirppareillakin. Mutta ensin klooripuhdistus jos ei ole uusi.  On meinaan kätevä laite, hieroo jalkapohjatkin. Sähkösyöppö kai kyllä?

Lattialle sanomalehti ja pyyhe viereen iso pesuvati siihen ja kuumaa vettä, sekä ihan mitä vaan karkeast sienestä lastaan jolla saa vuoltua ylim ihon koko jalkoteristä pois. Kuivaus ja rasvaus. Ei kyllä haise viikkoon jalat., puhtaissa sukissa. Muista leikata kynnet tasasuoraan. Kaikki likainen alta pois kynsien. alkava sieni leikattava pois kokonaan ja desinfioitava.

Ei se rakettitiedettä ole kerran pari kk.

Vierailija
247/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko henkilölle laittaa ,kohteliaan lapun nimettömänä pöydälle vaikka konekirjoitettuna, et sori mut sun dödö on pettänyt pahasti, et varmaan ole itse huomannut .et tulee huomatuksi se juttu. laittakaa vaikka uus dodö ja hygienia setti lahjakorissa mukaan. vaikea huomauttaa asiasta.huomasin kerran itse että laventelin hajuinen pesuaine sai mut haiseen karseelta, ei sopinu mun iholle . syyttely tai ilkeys ei ole hyvä.vaivihkainen viesti ja lahjadödö voi toimia.

Vierailija
248/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua aina jaksaa hämmentää syvästi nämä haisevat ihmiset. Minä RAKASTAN suihkua, suihkugeelejä, shampoita... Rakastan pestä itseni ihanan raikkaaksi, pukea ihanan raikkaat, puhtaat vaatteet päälle. Pestä hampaat niin, että suussa on raikas tunne. Lopuksi pari suihkausta hajuvettä ilmaan ja kävelen siitä läpi. Aivan ihana fiilis. Miten joku voi kulkea haisevana missään?!? Miten joku voi olla rakastamatta suihkunraikasta fiilistä?!

Niin, miten joku voi kulkea missään noin haisevana kuin sinä? Yleensä tuollainen haisuli käy henkeen enemmän kuin se hieltä haiseva.

Hieltä haisevalta voi kysäistä vaikka, että pettikö häneltä deodorantti ja suositella vaikka jotain apteekin supertehokasta. Tosin sitten on näitäkin kaikkea kemikaalikuormaa vältteleviä, jotka eivät käytä mitään deodoranttia.

Kuvitteletko aivan vakavissasi, että se tuoksuva suihkugeeli tuoksuu ihollani kovin pitkään suihkun jälkeen?? X"""""DDDD hahahahahahahah huomaa kyllä, ettei tuo hygieniapuoli ole vahvuuksiasi...

Niinhän sinä kuvittelet sen tuoksun katoavan. Todellisuudessa nenäsi vaan turtuu siihen ja siten kuvittelet sen katoavan. Voin kuvitella mikä tuoksujen kakofonia olet, kun käytät yhden tuoksuista suihkugeeliä, toisen hajuista shampoota, jotain eri hajuista voidetta, sitten vielä joku tuoksuva deodorantti ja suihkaus hajuvettä kaiken lisäksi. Kerro vielä miten ihan hajuista pyykinpesuainetta ja hajustettua huuhteluainetta käytät, niin ei tarvitse olla mikään hajusteyliherkkä kärsiäkseen hajujen kakofoniasta. Siihen vielä kaiken päälle pettänyt deodorantti, jolloin se hienlemu lehahtaa kaiken alta.

Vierailija
249/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin haiden järkyttävälle. Ei auta suihku ei mikään, johtuu bakteerien liikakasvusta. Antibiootitkaan eivät auta ovat kaiketi resistansseja niille. Ratkaisu tähän on etten käy töissä. Mukava on yksin haista, kun kukaan ei valita asiasta, jolle en yksinkertaisesti mahda mitään.

Laitatko hygieniarutiinisi tähän ja ruokavaliosi? Katsotaan ja skannataan mikä vielä voisi auttaa, ok?

Tämä on siis ihan todettu sairaus, suolistossani pesii bakteereja joita terveellä ihmisellä ei pitäisi olla. Ruokavaliosta on jo karsittu lisäaineet, sokerit, viljat, lihat, maidot. Ei vaikutusta. En syö palkokasveja, sipuleita, mausteita. Lähinnä vain marjoja enää. Käyn joka päivä suihkussa, putsaannhampaan välit, pesen hampaat. Ei mitään vaikutusta. Sairaudet haisee monesti

Se on HAPPO_EMÄS tasapaino viturallaan. Marjat ovat happamia tarviit vastapainoksi vettä kurkkua ja muuta neutralisoivaa purtavaa, jos hapotat tulee liian hapokasta ja haiset.

Vierailija
250/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon todennut talkin toimivaksi kainaloihin ja jalkoihin jos absolut torr ei tehoa.kesäsin talkki viilentää ja imee hikeä.

Vierailija
251/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjälle tiedoksi, että ainakin 50-luvulta lähtien vaatekaupoissa oli sovituskopeissa ns. kainalolaput, mitä piti käyttää vaatetta sovitettaessa. Silloinhan ei käytetty vielä deodorantteja ja muita hajusteita vaan hien haju oli ihan yleistä. Kainalolaput säästivät kaupan myymät vaatekappaleet uudenveroisina.

Samasta syystä naisia pyydettiin myös käyttämään sovitusliinaa kasvojen ja hiusten suojana, etteivät meikit tai hiuslakka yms. tahri myytäviä vaatteita. Vanhanaikaista, mutta kätevää!

Joo! Ja arvaa mitä?? Eihän ne pii..iip asiakkaat halua käyttää kumpaakaan, vain vakiovastaus: mä en hikoile, mun meikit ei tahri, mä en haise ym.ym..

Huonommassa tapauksessa oli menkkatahrat valkoisessa bodyssa ja onneksi asiakas saatu kiinni ja hän joutui maksamaan tästä sen bodyn hinta yli 100e. Hän yritti vain livahtaa paikalta ja jätti menkkabody sovituskoppiin.

Vierailija
252/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on HAPPO_EMÄS tasapaino viturallaan. Marjat ovat happamia tarviit vastapainoksi vettä kurkkua ja muuta neutralisoivaa purtavaa, jos hapotat tulee liian hapokasta ja haiset.

Ruokapolitiikassa on hyvin yksinkertaisia periaatteita, yksi tämä hapokkuus ja emäksisyystasapaino. Jos ei tasapainoa ja siihen vielä sokeria niin alkaapa haista.

On siis neutralisoitava.

Sama rasvassa: Jos se rasva jota käytät ei irtoa kunnolla edes 37 asteen tiskissä, niin se kittautuu kyllä sisälläsikin. Kun ostat rasvan testaa, miten se irtoaa tiskialtaastakin. Käytä helposti irtoavaa rasvaa.

Pötsissä on tietty kaikenlaisia sikuna -aineita sulattajana mutta jos esim sappi poistettu niin rasvan on oltava ns helppoa menemään ulos. Prosessi alkaa jo suusta jossa amylaasientsyymit alkavat valmistaa seosta vatsalle ystävällisemmäksi.

Ajatelkaa ihan järjellä mikä käy teille ja mikä ei käy. Sama juustoissa. Tottakai se pannullakin sulamaton Oltermanni on kovempaa vatsallekin ja vastaavasti pehmeät hapanjuustot helppoja vatsalle: Mozarella feta ja homejuustot....

Katsokaa miten kohtelette elimistöänne. Neutralisoivaa tarvitaan hapollisen jälkeen jne. Etsikää neutraaleja ruokalajikkeitakin siis. Puhtaan veden lisäksi. Vihreä tee on hyvää myös, ilman sokeria.

Vierailija
253/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapolitiikassa on hyvin yksinkertaisia periaatteita, yksi tämä hapokkuus ja emäksisyystasapaino. Jos ei tasapainoa ja siihen vielä sokeria niin alkaapa haista.

On siis neutralisoitava.

Sama rasvassa: Jos se rasva jota käytät ei irtoa kunnolla edes 37 asteen tiskissä, niin se kittautuu kyllä sisälläsikin. Kun ostat rasvan testaa, miten se irtoaa tiskialtaastakin. Käytä helposti irtoavaa rasvaa.

Pötsissä on tietty kaikenlaisia sikuna -aineita sulattajana mutta jos esim sappi poistettu niin rasvan on oltava ns helppoa menemään ulos. Prosessi alkaa jo suusta jossa amylaasientsyymit alkavat valmistaa seosta vatsalle ystävällisemmäksi.

Ajatelkaa ihan järjellä mikä käy teille ja mikä ei käy. Sama juustoissa. Tottakai se pannullakin sulamaton Oltermanni on kovempaa vatsallekin ja vastaavasti pehmeät hapanjuustot helppoja vatsalle: Mozarella feta ja homejuustot....

Katsokaa miten kohtelette elimistöänne. Neutralisoivaa tarvitaan hapollisen jälkeen jne. Etsikää neutraaleja ruokalajikkeitakin siis. Puhtaan veden lisäksi. Vihreä tee on hyvää myös, ilman sokeria.

Vihreät kasvikset ovat myös neutralisoivia ja elimistö tarvitsee niitä selluliitin poistoon lihaksista. Se prosessi ei onnistu ilman paljoa määrää vihreitä kasviksia. Muuten olet hapoilla ja tulehduksissa aina.

Vierailija
254/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on Kulakin pesu :D:https://www.youtube.com/watch?v=UCTomvqspDM

Vierailija
255/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toimistolla yksi nainen joka alkaa iltapäivästä haista todella pistävälle hielle. Varmaan deodorantti pettää tietyn ajan jälkeen.

On muuten siisti ja luonnonkaunis, mutta se hiki on kyllä järkky, varsinkin kun oli raskaana.

En kokenut minun asiakseni huomauttaa kun en vieressä istunut ja muutenkin olin uusi työntekijä.

Jos hiki haisee niin voimakkaasti, niin miettikää miltä sen tussu haisee! On miehellä ollut silakkamarkkinat kun muijaa jörniny

Jotkut eivät käytä antiperspiranttia alumiinin vuoksi, koska se voi lisätä syöpäriskiä. Luottavat sen sijaan siihen, että puhdas kainalo ja alumiiniton deodorantti, joka hetkellisesti vähentää bakteereita ja peittää tuoksulla, kestäisi tarpeeksi.

Vierailija
256/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu. :(

Mitään ei ole löydetty, ja lapsesta asti ollut tämä ongelma. Muistan kun kiusaajat teki yhdessä pilkkalaulun asiasta, muuttamalla erään sen aikaisen mainosrallatuksen sanoja.

Lankaan ja harjaan huolellisesti kahdesti päivässä, muun ajan syön purkkaa ja pastilleja. Tuntuu kurjalta huomata kun joku ottaa askeleen taaksepäin jos vaikka naurahdan tai huokaisen.

Muistatteko puhdistaa myös kielen esim ruokaveitsellä, siihen kertyy bakteerimassaa. Toinen syy voi olla nielurisojen proput (tonsil stones)

Vierailija
257/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on Kulakin pesu :D:https://www.youtube.com/watch?v=UCTomvqspDM

Toinen mopotohelo:D:https://www.youtube.com/watch?v=WjhU3qyuU0c

Vierailija
258/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuiva suu/syljen tuotannon väheneminen? Mulla alkoi oma hengitys haisemaan tästä syystä ja suun kuivumisen syy taas on lääkitys. Syön syljen erittämistä lisääviä imeskeltäviä pastilleja (apteekin) ja hammaslääkärin neuvosta myös hieron ikeniin ruokaöljyä. Nämä auttaa. Bakteerit haisevat erityisesti kuivassa suussa.

Vierailija
259/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lahjaksi suihkugeeli, shampoo ja dödö.

Vierailija
260/525 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät käytä antiperspiranttia alumiinin vuoksi, koska se voi lisätä syöpäriskiä. Luottavat sen sijaan siihen, että puhdas kainalo ja alumiiniton deodorantti, joka hetkellisesti vähentää bakteereita ja peittää tuoksulla, kestäisi tarpeeksi.

Alumiino onkin elimistölle paha aine, aiheuttaa joutuessaan elimistöön mm alzheimeria, määristä en tiedä. Jotain muuta siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi