Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?
Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan
Kommentit (525)
Pahinta on hajuvesien käyttäjät ja tupakoitsijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.
Joten ei voi mitään, pahoittelut vain kaikille jos haisen.
SE HIKI EI HAISE vaan se mihin se sekoittuu eli likaiseen kroppaan, kainaloon. Siksi pitää se kainalo pitää puhtaana. Vesikin riittää. Itse käytän käsidesiä jos liikaa bakteereja, laimeana pyyhkeessä. Ja vasta sitten dödöä. Aika harvoin käsidesiä tarvii laittaa ja huom eritt laimeaa jos käyttää saadakseen bakteereja pois. Paras on jos kainalon oma ihokasvusto saa olla ja käyttää vettä.
No ne bakteerit siellä iholla on yksilölliset ja toiset haisee pahemmalle kuin toiset, toiset hikoaa enemmän kuin toiset. Olisihan se ideaalista kun kaikilla riittäisi vain heitellä vettä kainaloon. Mutta todellisuudessa todella monella ei yksinkertaisesti riitä vesi eikä saippua koko päiväksi eikä aika eikä hermo pyyhkiä muutaman tunnin välein kainaloa käsidesillä.
Edelleenkään se hiki ei ole se ongelma vaan erilainen määrä kullakin niitä pöpöjä joihin se jumahtaa, se vaihtelee. Ja laatu sitten. Tottakai on kirjavampi kasvusto sellaisella joka on kovassa likaisessa duunissa kuin sellaisella joka näpyttelee IT päätettään.
Tottakai hikikin on ongelma, jos hikoaa paljon, koska sitä enemmän bakteereilla on hajotettavaa eli haisee voimakkaammin. Ihon puhtaanapito pitää kainalot raikkaana vain jossain määrin, koska ellet kaada kainaloon jatkuvasti käsidesiä, siellä on bakteereita ja kuuluukin olla. Kaikki bakteerit ei ole pahasta.
Bakteerit ovat hyvästä kyllä juurikin niin siksi ei saisi kovia aineita käyttää kuin silloin kun kasvustö ryöpsähtää ja haisee LIIKAA! Että se häiritsee sos elämää.
Jokaisella meillä on erilainen bakteeristo eikä se aina tarkoita, että jollakin olisi kainalossa mikään bakteerien epätasapaino vaan joillakin vaan on bakteeristo, joka saa hien haisemaan pahemmalle, eikä pelkkä hyvä hygienia vie ongelmaa, koska iholla tosiaan kuuluu olla bakteereita.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.
Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.
Epäilen vahvasti, että kurkussasu on proppuja, ne haisevat todella pahalle. Otappa taskulamppu ja zoomaa kurkkuusi. Jos näet vaaleita proppuja, niin poista ne vaikka toisilla painelen tai jollain muulla esineellä. Huomaat kyllä,jos saat propun irti, että se löyhkää aivan kamalalle. Nielurisojen poista poistaa ongelman.
Henkilöllä on varmaan syöpä/jokin sairaus, jonka hoito vaikuttaa ominaishajuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että henkeni haisee kamalalle. Käytän suuvettä, suihkeita, pastilleja. Silti kärsin asiasta. Yritän aina pitäö väliä ihmisiin puhuessani. Jos joku vaikka laittaa käden jasvoille, tai perääntyy tms kun keskustellaan lähekkäin ajattelen aina että haisen. Ja menen heti kauemmas. Kärsin asiasta paljon. Suu on tutkittu. Vatsa on tähystetty. Mitään syytä ei ole löytynyt.
Tässä vain yksi haisulin kanta asiaan.
Läheiselläni sama ongelma. Tähystetty on useammankin kerran. Hoitaa suunsa (hampaat, ikenet, kieli, nielu) täydellisesti. On kokeillut useita erilaisia ruokavalioita jne. Ongelma ei vaan poistu ja apua ei löydy. Vähän väliä tulee jostain puskista "täydellinen" kikka kolmonen, jonka pitäisi auttaa, mutta ei.
Proppuja kurkussa.
Kun oliskin pelkkä hiki mikä hajun aiheuttaa. Tai vaikka olisi pelkästään se, niin ei kenenkään kanssaihmisen pidä ikinä joutua sellaisesta kärsimään. Käsittämätöntä miten teistä osa oikeuttaa haisemisen. Tiesittekö että ihmisen alapää alkaa haiska, mikäli sitä ei pese, tai sitä ei pyyhitä edes vessareissulla. Koiran anaalirauhasen puhkeaminen on pientä sen hajun rinnalla mitä osa ihmisistä haisee. Sellainenko pitäisi sietää sanomatta sanaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun oliskin pelkkä hiki mikä hajun aiheuttaa. Tai vaikka olisi pelkästään se, niin ei kenenkään kanssaihmisen pidä ikinä joutua sellaisesta kärsimään. Käsittämätöntä miten teistä osa oikeuttaa haisemisen. Tiesittekö että ihmisen alapää alkaa haiska, mikäli sitä ei pese, tai sitä ei pyyhitä edes vessareissulla. Koiran anaalirauhasen puhkeaminen on pientä sen hajun rinnalla mitä osa ihmisistä haisee. Sellainenko pitäisi sietää sanomatta sanaakaan?
Menipä sulla tunteisiin. Mulla on kyllä toimiva ratkaisu sullekin: älä liiku ihmisten ilmoilla. Säästyy nenä ja tunteet.
Tupakka tarttuu vaatteisiin ja haisee
:( itsellä liikahikoilua sekä paniikkihäiriö joka ilmenee stressihikenä. Hikoilu ahdistaa joten arvata voi kuinka mukavaa arki on.
Käyn joka päivä suihkussa, on testattu apteekin vahvimmat ja absolut tor, on syöty lääkkeitä, kokeiltu hengitysharjoituksia ja ties mitä, ei auta ei.
Aamulla ehkä vielä raikas, mutta työpäivän aikana alkaa haisemaan ja stressihiessä pistävä tuoksu. Joku joskus sanonut että haisen kissanpissalta.
Tämä aiheuttaa suurta häpeää ja epävarmuutta kun oletus on, että haisen aina pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä sulla tunteisiin. Mulla on kyllä toimiva ratkaisu sullekin: älä liiku ihmisten ilmoilla. Säästyy nenä ja tunteet.
Kyllä mä enemmänkin olen sitä mieltä, että ne haisevat (oli se hiki tai hengitys) sais pysytellä poissa muiden lähettyviltä. Onneksi meidän yhteisössä asiaan puututtiin. Sulle taas sanoisin, että älä pelkää sitä vettä ja saippuaa. Atopia ei ole syy haista.
Sano sille että sse haisee ja käske käymään suihkussa joka päivä aamuin ja illalla ettei töissä aamulla haise.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea sanoa hänelle joka haisee.
Työkaveri nainen haisee vastenmieliselle. Työvaatteet pestään nykyään kotona. Tuleeko haju tästä johtuen.
Työkaveri asuu 60- luvun omakotitalossa. Taloa ei ole remontoitu.
&0 l laitettiin eristeikai purut ja korke myöhemmin lasivillaa ja joap polyuretaania. Nuo edellisethän homehtuvat jos kosteutta ajoittain. oi olla hyvinkin syy hajuun. Liäsksi okt hen kerääntyy rakenteisiin ötököitä ja jopa hiirenkakkelia ja hiiriä kuolee sinne. &0-l käytettiin myös DDT tä ja muita supermyrkkyjä talojen nurkissa ja niitä säilyteltiin jopa ruokakaapeissa. Löysin mummoni tuvan vintiltä lähes täyden täystuhopakkauksen yhä, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
:( itsellä liikahikoilua sekä paniikkihäiriö joka ilmenee stressihikenä. Hikoilu ahdistaa joten arvata voi kuinka mukavaa arki on.
Käyn joka päivä suihkussa, on testattu apteekin vahvimmat ja absolut tor, on syöty lääkkeitä, kokeiltu hengitysharjoituksia ja ties mitä, ei auta ei.
Aamulla ehkä vielä raikas, mutta työpäivän aikana alkaa haisemaan ja stressihiessä pistävä tuoksu. Joku joskus sanonut että haisen kissanpissalta.
Tämä aiheuttaa suurta häpeää ja epävarmuutta kun oletus on, että haisen aina pahalta.
No nyt on hikoilulaatu joka on todellinen ja iso ongelma, tää paniikkihäiriöhikoilu. Ja se on pistävä haju jostain syystä. Hyvä kun toit tämän esille. Tämä täytyy ottaa huomioon ja sen tuoma kehä. On pirullista totta turiset kuoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä enemmänkin olen sitä mieltä, että ne haisevat (oli se hiki tai hengitys) sais pysytellä poissa muiden lähettyviltä. Onneksi meidän yhteisössä asiaan puututtiin. Sulle taas sanoisin, että älä pelkää sitä vettä ja saippuaa. Atopia ei ole syy haista.
Minulla ei itseasiassa ole minkäänlaista hajuongelmaa, olen ilman atopiaa ja syntynyt mikrobiston puolesta onnellisten tähtien alla
Itseasiassa olen syntynyt onnellisten tähtien alla, eikä mikrobiston, atopian tai muunkaan terveyssyyn puolesta ole hajuhaittaa. Henkilökohtainen hygienia on myös erinomainen. Mutta kiitos huolenpidosta, lämmittää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan hiki haisee, olen yksi heistä, jossakin vaiheessa dödö pettää ja varsinkin jalat haisee aivan järkyttävälle, ei ole varaa ostaa esim. uusia kenkiä ja työkenkiä puolenvuoden välein pelkästään tämän ongelman vuoksi.
Joten ei voi mitään, pahoittelut vain kaikille jos haisen.
SE HIKI EI HAISE vaan se mihin se sekoittuu eli likaiseen kroppaan, kainaloon. Siksi pitää se kainalo pitää puhtaana. Vesikin riittää. Itse käytän käsidesiä jos liikaa bakteereja, laimeana pyyhkeessä. Ja vasta sitten dödöä. Aika harvoin käsidesiä tarvii laittaa ja huom eritt laimeaa jos käyttää saadakseen bakteereja pois. Paras on jos kainalon oma ihokasvusto saa olla ja käyttää vettä.
No ne bakteerit siellä iholla on yksilölliset ja toiset haisee pahemmalle kuin toiset, toiset hikoaa enemmän kuin toiset. Olisihan se ideaalista kun kaikilla riittäisi vain heitellä vettä kainaloon. Mutta todellisuudessa todella monella ei yksinkertaisesti riitä vesi eikä saippua koko päiväksi eikä aika eikä hermo pyyhkiä muutaman tunnin välein kainaloa käsidesillä.
Edelleenkään se hiki ei ole se ongelma vaan erilainen määrä kullakin niitä pöpöjä joihin se jumahtaa, se vaihtelee. Ja laatu sitten. Tottakai on kirjavampi kasvusto sellaisella joka on kovassa likaisessa duunissa kuin sellaisella joka näpyttelee IT päätettään.
Tottakai hikikin on ongelma, jos hikoaa paljon, koska sitä enemmän bakteereilla on hajotettavaa eli haisee voimakkaammin. Ihon puhtaanapito pitää kainalot raikkaana vain jossain määrin, koska ellet kaada kainaloon jatkuvasti käsidesiä, siellä on bakteereita ja kuuluukin olla. Kaikki bakteerit ei ole pahasta.
Bakteerit ovat hyvästä kyllä juurikin niin siksi ei saisi kovia aineita käyttää kuin silloin kun kasvustö ryöpsähtää ja haisee LIIKAA! Että se häiritsee sos elämää.
Jokaisella meillä on erilainen bakteeristo eikä se aina tarkoita, että jollakin olisi kainalossa mikään bakteerien epätasapaino vaan joillakin vaan on bakteeristo, joka saa hien haisemaan pahemmalle, eikä pelkkä hyvä hygienia vie ongelmaa, koska iholla tosiaan kuuluu olla bakteereita.
Sanoin SAMAN asian, lue uudelleen.
Korostan: kainalon ph tasapainoa ei saisi järkyttää ei liiallakaan pesulla eikä millään aineella. Reaktiona häiriintyneeseen tasapainoon räjähtää se hajukasvusto. Sunlight on hyvä aine. Siinä on eteerisiä öljyjä puista jne.
Keskimäärin ihmiselle riittää suihku muutaman kerran viikossa, sanoo Ihosairaalan ihotautien erikoislääkäri Carl Kyrklund.
Suihkun tarve on kuitenkin hyvin yksilöllinen. Jos esimerkiksi hikoilee, käyttää paljon erilaisia tuotteita iholla tai iho on hyvin rasvoittuva, suihku voi olla tarpeellinen päivittäin, Kyrklund sanoo.
Esimerkiksi vanhempi henkilö, joka ei juuri hikoile, ei varsinkaan talviaikaan välttämättä tarvitse suihkua kuin pari kertaa viikossa, sanoo Toni Aho.
Ei ole biologista pakkoa käydä päivittäin suihkussa.