Mitä koirarotua suosittelette
Noin viisikymppisellä 15-vuotiaan lapsen vanhemmalle. Asuntona kolmio kaupungissa. Koiria ollut lapsuudesta asti, omina terreristä rescue-koiran kautta saksanpaimenkoiraan. Kaikki kanssa meni hyvin koko näiden eliniän ajan.
Harkinnassa oli aiemmin bullterrieri, mutta olen luopunut ajatuksesta näiden kaikkien koirahyöykkäysten vuoksi. En halua koiraa, jolla voi napsahtaa, ja tämä tappaa toisen koiran. Koira saa olla suhtaktiivinen, tykkään tehdä pidempiäkin lenkkejä metsässä. Koulutettavuuden ei tarvi olla helpoin mahdollinen, mutta ei turhan haastavakaan. Koko mielellään keskikokoinen, ehkä 15-35kg painoltaan. Turkin hoidettavuudella ei niin väliä. Mieluiten vähähaukkuinen kerrostalossa asumisen vuoksi. Vahtivietillä ei niin väliä. Metsästysviettiä ei saisi olla.
Tiedän, ettei näin koiraa valita, mutta ajattelin jos tätä kautta tulisi uusia ideoita. Edellisen koiran poismenoata on nyt kaksi vuotta, koen että nyt olisi aika uudelle koiralle. Olen vastuuntuntoinen koiranomistaja, ja panostan koiran tapakoulutukseen.
Kommentit (1103)
Jax russell on kiva koira, mutta hyperaktiivinen. Isä kuuluisa ex-jääkiekkoilija
Kettuterrieri on mukava ja helppoluonteinen rotu.
Kaikki isommat terrieri(poislukien pittbull, amstaffi ym) ovat kivoja koiria, myös kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Millainen rotu on Chesapeakelahdennoutaja? -ap
Varmasti oikein kivoja koiria, mutta käsittääkseni todellakin tarkoitettu käyttöön eli metsästykseen enkä usko että kaupunkielämään oikein sopisi.
Airedalea näköjään aika moni ehdotellut vaikka totesitkin ettet itse enää turkinhoidon takia valitsisi, hauska sattuma kuitenkin että rotua ehdoteltu.
Uskon, että joku kultainen noutaja tai labbis on mukavampi kaupunkiin kuin Chesapeakelahdennoutaja.
Joku kommentoi bokseria ja labbista verrattuna toisiinsa: itse oon eri mieltä, mulla ollut molemmat, ja labbis näistä mun koirista vaativampi kasvattaa. Toki labbiksella ei oo vahtiviettiä jne, mutta muutoin ei todellakaan oo helppo useinkaan, pentupureminen on tällä rodulla tyypillisesti järkyttävää, pistää kämppää remonttiin ja on hyvin omapäinen, jos/kun keksii epätoivottuja käytöksiä, niin niistä ei ole ihan helppo kouluttaa pois. Virtaa riittää kuin pienessä pitäjässä Luultiin hankkivamme helpompi koira vilkkaan bokserin jälkeen, mutta näin ei todellakaan käynyt. En nyt sano silti ollenkaan että katuisin, tää labbis on ihana. :) Ja kerrostalossa ehdottomasti plussaa tää, ettei vahdi ollenkaan.
Kaupungissa on ihan liikaa näitä taistelukoiria ja muita tihrusilmiä, ovat ultravaarallisia, joten ota mikä vaan rotu, paitsi ei sellainen. Mutta voivatko ne koska vaan tappaa pienen koiran? Pelkään oman länsiylämaan terrierin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa on ihan liikaa näitä taistelukoiria ja muita tihrusilmiä, ovat ultravaarallisia, joten ota mikä vaan rotu, paitsi ei sellainen. Mutta voivatko ne koska vaan tappaa pienen koiran? Pelkään oman länsiylämaan terrierin puolesta.
Ei kannata pelätä, osittainhan tämä "tappajakoirajuttu" on myös median yllyttämää. Toki noita koiria on olemassa, ja niitä pitää välttää mahdollisuuksien mukaan. Mutta tämä nyt on ihan eri juttu, ei tuolla nyt joka paikassa ole näitä ihmisten omistamia "saalistajia".
Labbikset ovat aivan ihania koiria, ihmiset eivät aina muista, että nämä ovat super energisiä koiria, joita täytyy aktivoida ja ulkoiluttaa paljon.
Aloittajalle ei ole muita vaihtoehtoja kuin eläväiset boxeri tai kultsu!
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle ei ole muita vaihtoehtoja kuin eläväiset boxeri tai kultsu!
Miksi alapeukkuja? Boxer on ihana rotu, kultainen noutajakin
Mitkä ovat vähähaukkusia 15-35kg rotuja? Kiinnostaa muakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt turkki vai pitkä? Jaksatko trimmata tai pestä?
Musta mopsi olisi söpö, mutta se on sulle liian pieni ja kaippa liian sairaita nykyään.
Vinttikoirat (ne keskikokoiset) on vähähaukkuisia ja seurallisia.
Shiba inulla on luonnetta, eikä hauku plus on söpö kun pehmolelu. Itse ehkä ottaisin sen.
Shibat räksyttää ja äksyilee.
Näyttävät kyllä suloisilta mutta usein haastavat riita.
Tämä. Oli oman aikansa muotirakki mutta ei enää. Aika tyhmä koira.
Mikset ota saksanpaimenkoiraa, kun sinulla on sellaisesta kokemustakin?
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota saksanpaimenkoiraa, kun sinulla on sellaisesta kokemustakin?
Sakemanni kerrostaloon?
En suosittele mitään koirarotua lemmikiksi. On eläinrääkkäystä käyttää koiraa pentujen teettämiseen, vaikka kuinka olisi mukamas maineikas kenneli. Tiedän monta narttua jotka ovat kuolleet pennuttamisessa.
Työ- ja palveluskäyttöön tarkoitetut koirat ovat asia erikseen, mutta eläintä ei ole tarkoitettu ihmisen huviksi.
Nureongit kuulemma maistuu parhaalta
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Miten olisi Bouvier?