Mielestäsi pahimmat massanimet nyt tytöillä? Mieti ennen kuin avaat ketjun & kerro!
Aada
Iida
Siiri
Nämä minulla tulevat mieleen. Kivoja ja kauniita nimiä kyllä, ei siinä mitään.
Kommentit (47)
Meilläkin oli luokassa 90-luvulla Lotta, ja ei sitä kukaan kiusannut. Miltei joka nimestä saa väännettyä jotain jos tosiaan tahtoo ja on tarpeeksi ilkeä mieli. Vika ei ole nimessä vaan haukkujassa.
Miettisivät vanhemmat hiukan, ennenkuin antavat nimiä, joista satavarmasti tietää minkä lempi(haukkuma)nimen lapsi tulee saamaan! Lotta-potta!!!
Mitä keskustelemista on nimien yleisyydessä kun jokainen voi itse todeta numeroista onko nimi "massanimi" vai ei?
Etkö ymmärrä lukemaasi?? Ei tässä ollut kyse inhokkinimistä, vaan massanimistä.
tosi yleinen
Oisin ite antanu Emman, mutta sekin listan kärjessä
on 17-vuotias Aino ja pidän nimeä edelleen kauniina.
Muiden listaamista en yhteenkään Ada/Aadaan ole törmännyt. Olikohan tuota Lauraa kukaan muu maininnut. Yleensä koko nimenä vielä Laura Maria. Ja omankin lapsen nimi oli moneen kertaan listattu. Tiedettiin että on tosi yleinen (toista ei olla vielä tavattu), mutta kun oli jo esikoisen aikaan päätetty toisen lapsen nimen alkavan tietyllä kirjaimella.
Ella on ollut huippusuosittu jo ainakin 12 vuotta.
Roosa, Jemina, Jessica, Janika, Janita... En tiedä, mutta jostain syystä kammoan J-alkuisia tyttöjen nimiä :/
Mutta pakko kuitenkin sanoa.. Tuttavapiirissä on neljät sisarukset, joiden nimet on Onni ja Helmi (2x kaksoset, 2x eri-ikäiset sisarukset).. Me ollaan välillä lievästi sanottuna sekaisin, kun ei koskaan tiedä kenen lapsista puhutaan, jos lapset puhuvat Onnista ja Helmistä ja toisaalta hekään eivät vielä muista sukunimiä, joten pitää aina yrittää muuten yksilöidä.
Sisarusparien vanhemmat eivät tunteneet toisiaan aiemmin, meidän kautta (lasten juhlissa tms) ovat tutustuneet ja hilpeyttä on herättänyt heissäkin tämä sattuma.
Että mun valinta massanimiksi lienee Helmi ja Onni
Onkohan nämä nimet nyt vain jotain av-päähänpinttymiä?
tuli mullakin mieleen. emma ON ihana nimi, mutta aada liian kulunut jo. oli joskus ihana, mut enää ei jaksa.
aatelkaa sit ku 20 vuoden päästä meijän lasten korviin toi aada kuulostaa samalta ku meijän korviin ritvat ja pirkot :D
En edes ymmärrä, miksi ihmiset pitävät siitä. Sehän on aika mitäänsanomaton.
Vähän aikaa sitten Venla taisi olla massanimi. Siitä pidin itse, joten sen yleistyminen harmitti.
Helmi on ilmeisesti nyt kuuminta hottia. :P Nätti nimi, joka vielä muutama vuosi sitten kuulosti ikivanhan mummon nimeltä. :) Vähän hankala kyllä käytännön kannalta, koska siitä ei tiedä, miten nimen kantaja haluaa sen taivutettavan (Helmen vai Helmin).
Omassa ikäluokassani Sari ja Minna, joista jälkimmäinen kyllä tosi kiva nimi.
Perustuu ihan siihen nimien esiintymistiheyteen, mihin itse olen törmännyt. Esim. tunnen 4 Rosa/Roosa -nimistä alle kouluikäistä, vaikka ei olekaan kai yleisimpien nimien top viidessä.
Nimissä ei vikaa mutta niitä on niiiiin paljon...
Aada, Ella, Jenna, Sanni, Elli, Aino
kaikki kauniita nimiä sinänsä mutta suosittuus tekee ikäväksi.
Etkö ymmärrä lukemaasi?? Ei tässä ollut kyse inhokkinimistä, vaan massanimistä.