Koska olette korkanneet ensimmäisen siiderin/viinilasillisen synnytyksen jälkeen?
Loppusuoralle alkaa tämä odotus kääntyä ja oikein odotan sitä kesän ensimmäistä jääkylmää siideriä, ehkä jo juhannuksena :)
Enkä siis todellakaan ole mikään alkkis, en vain ole halunnut raskauden aikana edes kulausta ottaa. Viiniä olisi joskus tehnyt mieli ruoan kanssa ottaa.
Kommentit (46)
Kotiuduttuamme synnytyssairaalasta poksautimme pienen pullon mielisamppanjaani vauvamme syntymää juhlistaaksemme. Minä join ruoan kanssa erityistilanteissa puoli lasia tai lasin viiniä myös raskausaikana. Tosin makuaisti muuttui raskausaikana niin, että viinit eivät oikein maistuneet entisiltä, tanniinit korostuivat.
muistaakseni kaikilla kerroilla lasillisen likööriä tms ihan vaan siitä ilosta että sitä VOI taas juoda =).
Rakastan liköörejä ja siidereitä ja kaipaan niitä raskausaikana, juon normaalisti joka viikko lempijuomiani. Nyt taas raskautta toivotaan joten kuiva kausi toivottavasti on pian edessä =).
Ylpeä isoisä tarjoili kaikille shampanjaa :)
luulin että imetysaikanakaan ei saa nauttia alkoholia. raskausaikana tosin nautin pariin otteeseen lasin viiniä, terve lapsi on silti... sittemmin on tullut enemmän tietoa siitä, että eihän äidin veressä oleva alkoholi ole suoraan verrannollinen äidinmaitoon niinkuin itse luulin (kuten raskausaikana äidin veren alkoholipitoisuus = sikiön veren alkoholipitoisuus) Silti olen tyytyväinen etten juonut: yöimetyksissä lapsi usein nukkui vieressä. "Normaali" aikuinen ei kierähdä lapsen päällä, mutta on tapauksia joissa viinahuuruissa liian sikeästi nukkunut aikuinen on kierähtänyt vauvan päälle ja huonosti on käynyt.
th kyseli ne alkotottumukset ym. sanoi sitten, että ihan ok, jos ottaa lasillisen pari viiniä. kunhan ei luttaa päivittäin. no, viiniä en juo migreenin takia, mutta alkotonta kaljaa saunareissuilla.
Heti synttärillä korkkasin kaljan kun hoitajien silmä vältti. Oln alkoholisti.
Synnytyksestä on jo päälle 4vuotta. Syy tähän: En juo siideriä/viiniä. Muita kyllä ja ensimmäisen oluen join viikko synnytyksen jälkeen. Ja vain yhden, saunan jälkeen :)