Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olette korkanneet ensimmäisen siiderin/viinilasillisen synnytyksen jälkeen?

Vierailija
12.05.2010 |

Loppusuoralle alkaa tämä odotus kääntyä ja oikein odotan sitä kesän ensimmäistä jääkylmää siideriä, ehkä jo juhannuksena :)

Enkä siis todellakaan ole mikään alkkis, en vain ole halunnut raskauden aikana edes kulausta ottaa. Viiniä olisi joskus tehnyt mieli ruoan kanssa ottaa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljessä lukee ethanol 96 %. Mut nyt ymmärsinkin, et sitä 96 % alkoholia on siinä vain 81 mg per 1 ml, joten olin kyllä väärässä, että olisi noin paljon. Mutta kyllä noi tipat siis ihan oikeasti alkoholia sisältää.

Vierailija
22/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan konjakkiryypyn olen vetäissyt siinä synnytystiskillä miehen kera joka synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljessä lukee ethanol 96 %. Mut nyt ymmärsinkin, et sitä 96 % alkoholia on siinä vain 81 mg per 1 ml, joten olin kyllä väärässä, että olisi noin paljon. Mutta kyllä noi tipat siis ihan oikeasti alkoholia sisältää.

Eli kun väärää tietoa jakelin, niin pahoittelen. Jekovit tipoissa on siis alle 10 % alkoholia.

Vierailija
24/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuna ruoan kanssa viiniä. Sitä odotellessa, raskaus vasta puolivälissä. Alkoholintonta siideriä siihen asti.

Mut tässä raskaudessa löysin alkoholittoman kuohuviinin (mm. Prisma myy) ja se on tosi hyvää. Mieskin juo ja naureskeltiin, että tällä voisi kyl hyvin huijata kesäjuhlissa.

se ei ole täysin alkoholitonta, jos tarkoitat sitä Elysé-merkkistä. Mut tosiaan menee ihan melkein täydestä alkoholillisesta kuoharista.

Eikä siinä ole yhtään alkoholia.

on varmaan joku uus. Pitääkin ostaa ja testata!

Vierailija
25/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(reilusti alle puoli annosta), kun synnytyksestä oli 11 kk. Ensimmäisen koko annoksen alkoholia join, kun synnytyksestä oli reilu vuosi.

Ennen raskautta tykkäsin ottaa silloin tällöin lasillisen, mutta vauvalla ei oikein ekan puolen vuoden aikana ollut ns. ruokavälejä, enkä halunnut imettää ennen kuin annos on varmasti verestä haihtunut. Nykyäänkään en oikein osaa ottaa edes sitä lasillista ruuan kanssa samalla, kun lapsi syö ruokaansa vieressä.

Vierailija
26/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan tiä, ei tehny mieli aikaisemmin;D

Vierailija
27/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun heräsin "koomasta".

Vierailija
28/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON JO 14 VUOTTA.

TUSKIN ENÄÄ KORKAAN MUUTA KUIN FANTAPULLOJA.

IHMEEN ALKOHOLIIN MENEVIÄ ON NYKYAJAN NUORET!

Olen 44-vuotias - se joka joi piccoplon viikko synnytyksestä.

Vierailija
29/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kohta 8 kk. Imetän vielä, enkä ota tippakaan ennen kuin imetys loppuu. Juon välillä alkoholitonta kuohuviiniä. Se ajaa asiansa.

Vierailija
30/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Disney D-tipat! Ne on jopa hyvänmakuisiakin. Neuvolan suosittelemat maistuu ihan järjettömän pahalle!!!

Eli kun väärää tietoa jakelin, niin pahoittelen. Jekovit tipoissa on siis alle 10 % alkoholia.

Vierailija
31/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heti kun sairaalasta paastiin kotiin. Mieheni laittoi hyvaa ruokaa ja siina samalla nautimme samppanjaa uuden tulokkaan kunniaksi. Raskausaikana join silloin talloin lasin viinia ruokailun yhteydessa, ja niinpa siis enemman nautin niista muista ruokaherkuista joita en raskaana ollessa ollut syonyt. Ihana ilta.

Vierailija
32/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta pienenä en tiennyt mitään sen parempaa kuin Jekovit-tipat, nam :). Samaa mieltä on nykyään lapseni. Itse en saa niitä enää yökkäämättä alas: maku on kuin jossain Itä-Eurooppalaisessa maustepirtussa...

Esim. Disney D-tipat! Ne on jopa hyvänmakuisiakin. Neuvolan suosittelemat maistuu ihan järjettömän pahalle!!!

Sinänsä en ymmärrä, miksi näissä alkoholikeskusteluissa vedetään aina Jekovit-kortti esiin. Samalla logiikalla aikuinenkin voisi juoda punaviinilasillisen jälkeen vielä kossupullon, kun veressä nyt joka tapauksessa jo on alkoholia.

Vierailija
33/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että imetysaikanakaan ei saa nauttia alkoholia.

raskausaikana tosin nautin pariin otteeseen lasin viiniä, terve lapsi on silti...

sittemmin on tullut enemmän tietoa siitä, että eihän äidin veressä oleva alkoholi ole suoraan verrannollinen äidinmaitoon niinkuin itse luulin (kuten raskausaikana äidin veren alkoholipitoisuus = sikiön veren alkoholipitoisuus)

Silti olen tyytyväinen etten juonut: yöimetyksissä lapsi usein nukkui vieressä. "Normaali" aikuinen ei kierähdä lapsen päällä, mutta on tapauksia joissa viinahuuruissa liian sikeästi nukkunut aikuinen on kierähtänyt vauvan päälle ja huonosti on käynyt.

Vierailija
34/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä aiheeseen liity, mutta mainitsin niistä Jekoviteista siksi, kun onhan niissä aika paljon alkoholia (vähän alle 10 prosenttia) verrattuna äidinmaitoon (esim. äidin nauttiman yhden siiderin jälkeen äidinmaidon alkoholipitoisuus on noin 0,5 promillea - siis todella vähän).

Tarkoitukseni ei ole kehottaa ketään runsaaseen alkoholinkäyttöön imetysaikana, en ole niin itsekään tehnyt. Mutta fakta on, että muutamasta alkoholiannoksesta silloin tällöin ei ole mitään haittaa imetysaikana.

Vierailija
35/46 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti.

Vierailija
36/46 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali" aikuinen ei kierähdä lapsen päällä, mutta on tapauksia joissa viinahuuruissa liian sikeästi nukkunut aikuinen on kierähtänyt vauvan päälle ja huonosti on käynyt."

eipä ole kauaakaan kun sai taas lukea lehdestä että vauva tukehtui, kun oli nukutettu "siskonpedillä".Eikä tainnut olla kyse viinan huuruista. Ja kyllä niitä juttuja ikävä kyllä on muitakin. ns. normaali aikiunen (esim. väsynyt äiti) kyllä voi huomaamattaan kierähtää lapsen päälle. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Itse en ikimaailmassa nukuttaisi vauvaa sängyssä. Syötön aikana ok. mutta takaisin omaan sänkyyn sen jälkeen...

Vierailija
37/46 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän yhä (hyi, yäk, taaperoimettäjä -pervo :) )

Lapsen isäkin on pitäytynyt kokonaan alkoholista raskaudestani lähtien. Yhdessä vanhemmiksi ryhdytty.

Vierailija
38/46 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan konjakkiryypyn olen vetäissyt siinä synnytystiskillä miehen kera joka synnytyksen jälkeen.

lääkekonjakkia :)

Maistoin ehkä puolet, mies sai loput

Vierailija
39/46 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy milloin otitte ensimmäisen kossumoukun?

Vierailija
40/46 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän yhä (hyi, yäk, taaperoimettäjä -pervo :) )

Lapsen isäkin on pitäytynyt kokonaan alkoholista raskaudestani lähtien. Yhdessä vanhemmiksi ryhdytty.

mutta kyllä mä silti lasin tai kaksi saatan joskus ottaa. Parin viikon päästä synnytyksestä join saunaoluen, kyllä maistui hyvälle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi