Outoja valoja Espoon Karakalliossa ja Leppävaarassa
Lenkillä ollessa havaitsin Karakallion Lidlin yläpuolella kymmenen ilmassa olevaa valoa, droneja? Seuraavaksi lentelivät Leppävaarassa. Mistäköhän on kyse? Pimeällä olivat liikkeellä.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Seuraa niitä ja kerro poliisille mistä niitä lennätettiin.
Ei tuollaista määrää droneja voida lennättää ns ihmisvoimin vaan vaatii jonkun organisoidun systeemin. Mahdotonta sanoa mistä niitä lennätettiin ja todella nopeasti olivat Karakalliosta Leppävaarassa.
Pois iltalehden sivuilta niin et näe omiasi.
No on se kumma ettei porukat saa selville mihin nuo laskeutuu. Ääni on kuin lehtipuhallinta lennättäisi.
Junnut voi lennätellä ihan kiusalleen nytten, piruuttaan kun on tilanne päällä.. Kaikesta ei kannata pelihousujaan repiä.
Eikä! Mä näin noita samoja pohjois-helsingissä noin tunti sitten. Ne oli vähän kuin jonkun tuulimyllyn/helikopterin valaistut lavat jotka pyöri sellaisessa kuviossa vastapäivään.
Riksussa haisee kummallinen haju. Niinkö rikkiä ois. En tieä onko maakaasuputkissa jotain vikaa
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma ettei porukat saa selville mihin nuo laskeutuu. Ääni on kuin lehtipuhallinta lennättäisi.
Ei noista kyllä kuulunut inaustakaan.
tuo pohjois-helsingissä havainnon tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Näistä ei lähtenyt ääntä.
Ap
Minäkin just katsoin pellon yllä hiljaa leijuvaa valoa, ja mietin että nytkö ne uffot tulloo, kun niin kauan olen odottanut näkeväni.
Kyllä se sitten lopulta oli traktori.
Vierailija kirjoitti:
Junnut voi lennätellä ihan kiusalleen nytten, piruuttaan kun on tilanne päällä.. Kaikesta ei kannata pelihousujaan repiä.
Junnut ei tuollaisessa muodostelmassa pimeällä droneja lennättä 😅
Jonnet keksii juttuja.
Itse lennättävät, ja sitten tulevat tänne kyselemään.
Luuletteko oikeasti, että jotkin russakat lennättäisi kymmentä yhtä aikaa? Ei nekään ihan niin hölmöjä ole.
Vierailija kirjoitti:
Riksussa haisee kummallinen haju. Niinkö rikkiä ois. En tieä onko maakaasuputkissa jotain vikaa
Riksun hajusta en tiedä, mutta täällä helsingin ja vantaan rajalla on katkunnut nyt tosi usein sellainen metallin/raudan/jarrujen haju, joka joskus haisee jopa junassa ja ainakin asemilla.
Suomalaisten harjoitus? Tubettajien droneleikit?
UAP
Pliis tulkaa väliin ennenkuin räjäytemme itsemme :)
Valonheittimillä heijastetaan pilviin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä! Mä näin noita samoja pohjois-helsingissä noin tunti sitten. Ne oli vähän kuin jonkun tuulimyllyn/helikopterin valaistut lavat jotka pyöri sellaisessa kuviossa vastapäivään.
Vaikuttaa ihan samalta jutulta!
Ap
Onneksi mulla on käteistä ja vessapaperiakin melkein täysi paketti.
Oliko ne sit varmasti erillisiä jos muodostelmassa pysyivät...
Seuraa niitä ja kerro poliisille mistä niitä lennätettiin.