Pitääkö minun olla huolissani? Olenko turhaan mustasukkainen?
Ja ihan ensin sanon tähän, että en provoile, vaan kysyn sen vuoksi muiden mielipiteitä täällä, koska minulla ei ole sellaista läheistä ihmistä, jonka kanssa käsitellä vaikeita asioita.
Tilanteeni on tämä. Olen kolmekymppinen nainen, asunut 2 vuotta avoliitossa mukavan miehen kanssa. Meillä on välillä ollut "ongelmia", mutta ne on selvitetty. Avomieheni on hyvin sosiaalinen henkilö ja minä puolestani en ole. Meillä käy usein vieraita, hänen kavereitaan,sukulaisiaan ym. Mutta nyt kesällä kaverikuvioihin tuli ikäiseni nainen, johon mieheni oli tutustunut työpaikkansa kurssilla. Eikä hän ole pyrkinyt edes salaamaan asiaa. Hän sanoi, että kyseinen nainen on kiva ihminen ja he ovat pelkkiä kavereita. Kuitenkin hän viettää melkein kaiken liikenevän aikansa tuon uuden naistuttavansa kanssa, käyvät yhdessä syömässä ja leffassa. Kumppanini ei ole koskaan ollut yötä pois kotoa, joten voisin uskoa, että heillä ei ole syntynyt intiimimpää suhdetta, kuten hän itsekin sanoo, Mutta viettää joka päivä useita tunteja toisen naisen seurassa ja tätä siis jatkunut useita kuukausia. Hän olisi halunnut kutsua tuon naisen meille kylään,mutta sanoin, että parempi ettei tule. Voiko tuollainen, kuukausia kestävä kaveruus pysyä kaveri/ystävälinjalla, eli olenko turhaan mustasukkainen? En viitsisi nalkuttaa asiasta yhtään enempää hänelle.
Onko ketään saman kokenutta?
Kommentit (22)
Kyllä ainakin minulla ja (avo)miehelläni on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, tosiaankin pelkkiä ystäviä, eikä se ole meille ongelma. Sinunkin kannattaisi hankkia ystäviä.
Ehkä kuitenkin ylireagoit?
Se tavallinen tarina.
Mun mielestä ei ole luonnollista tai hyväksyttävää parisuhteessa, jos toinen viettää aikaansa NOIN paljon toisen ihmisen kanssa. Se, että miehesi tulee yöksi kotiin, ei ole tae siitä, että mitään ei heidän välillään tapahtuisi. Mikset kutsuisi sitä naista teille kylään, jos kerran miehesikin sitä on ehdottanut? Ehkä siinä selviäisi monta asiaa.
Pettää
Minä tiedän
Kaikki vauvalla tietää
Sinä tiedät, avaa silmät
Kyllähän tuo vähän erikoiselta kuulostaa... Siis tottakai voi olla eri sukupuolta olevia ystäviä, mutta eipä itselläni ole käynyt mielessä, että menisin varattuna naisena usein kaksin syömään tai leffaan uuden kaverini Martin kanssa, jos/kun Martti on heteromies.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo vähän erikoiselta kuulostaa... Siis tottakai voi olla eri sukupuolta olevia ystäviä, mutta eipä itselläni ole käynyt mielessä, että menisin varattuna naisena usein kaksin syömään tai leffaan uuden kaverini Martin kanssa, jos/kun Martti on heteromies.
Menisitkö, jos Martti olisi homo?
Tarkoitan, että uskoisiko oma miehesi, että sinun uusi ystäväsi Martti onkin "vaaraton" teidän suhteellenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö, jos Martti olisi homo?
Tarkoitan, että uskoisiko oma miehesi, että sinun uusi ystäväsi Martti onkin "vaaraton" teidän suhteellenne?
Sitten voisin mennä, jos Martti on homo ja kyllä luulen, että miehenikin asian uskoisi.
Koetko, että miehesi viettää liian paljon aikaa tämän uuden ystävänsä kanssa? Mitäs jos liittyisit heidän seuraan?
Hehheh, kuka aikuinen ihminen viettää joka päivä tuntikausia jonkun kaverin kanssa? Ihan sama, mitä sukupuolta edustaa, helvetin outoa joka tapauksessa. Mutta näin kai Porvoossa.
Aika oudolta kuulostaa. En usko, että pysyy pitemmän päälle ystävyyslinjalla.
Vierailija kirjoitti:
Koetko, että miehesi viettää liian paljon aikaa tämän uuden ystävänsä kanssa? Mitäs jos liittyisit heidän seuraan?
En minä ainakaan mitään jatkuvaa kolmiota haluaisi, kun on parisuhteesta sovittu. En kyllä kestäisi tuollaista että kumppani kuluttaa NOIN paljon aikaa vähän joka ilta jonkun "työkaverin" kanssa.
Siitähän saa heti käsityksen, että kumppanin mielestä minä en enää kelpaakaan vaan hän hakee sen takia muuta seuraa.
Meh.
Leffaan?? Miksi sinä et ollut mukana?
Eroa ja vähän äkkiä. Sua vedätetään.
"Öö kun en ole ikinä ollut yötä pois kotoa, niin en minä petä, uskothan, uskothan?"
En tiedä tuleeko tämä yllätyksenä, mutta intiimiä kanssakäymistä voi harrastaa myös muulloinkin kuin öisin :D
Tottakai parisuhteessa kannattaa aina olla hieman huolissaan. Miksi haluat jatkaa suhdetta hänen kanssaan?
Mikä h e m m e t i n työpaikan kurssi???
Olisin huolissani, jos puolisoni haluaisi viettää enemmän vapaa-aikaa ylipäänsä muiden kanssa kuin minun kanssani.
En pystyisi varmaan ottamaan omaan kotiin toisen sukulaisia ja kavereita sankoin joukoin tai yhtään. Paitsi jos on joku erillinen vierasosio tai vierastalo. Asun tosin kaksiossa, mutta vaikka ajattelisin kolmiota tms. Miksi hän halusi tuoda naisen kotiisi, varsin outo idea, varsinkin jos on -koko ajan- hänen kanssaan. Kuulostaa ihan että he ovat kuin seurusteleva pari tai kavereina liimautuneet toisiinsa, vaikkei seksiä ole ja sinä olet yksin ilman parisuhdetta. Pitäisikö erota, ettei joudu elämään hämmennyksessä, pelossa, ahdistuksessa tai epävarmuudessa? Varsinkin jos et ole kaverien kanssa hengaavaa tyyppiä (koko ajan), kuten mies. Eikö hän tarvitse latautumisaikaa yksin töistä tai koulusta, vai tuoko ihmissuhteet energiaa. Hän voi valita elää noin, mutta se ei toimi sinun kannalta oikein, eikä toisia voi pakottaa mihinkään erilaiseen elämäntapaan kuin on tottunut. Melkoinen sotku. Tuon jälkeen on vielä elämää muualla, kävi niin tai näin.
Fhu lhewt miugd🤣🤣🤣🤣