Kuinka herkästi pyydät kipeänä apua vai yritätkö selvitä itse?
Lähdetkö esim. flunssassa kauppaan/apteekkiin. Jos pyydät apua, keneltä pyydät ensimmäisenä?
Kommentit (6)
Perheestä on aina löytynyt apua. Ystäviltä avun pyytäminen olisi isomman kynnyksen takana, vaikka tiedän, että auttaisivat kyllä.
Pyydän jos tunnen tarvitsevani. Ystäväni käyvät mielellään kaupassa ja apteekissa, samoin kuin minä käyn heille.
En uskalla pyytää, vihjaan tai puhun jostain tuotteesta mikä voisi olla hyvä siinä kohtaa. Sukulainen menee sitten kun ehtii tai hänen vointi sallii. Tulevaisuudessa ei ehkä ole kauppaan tai apteekkiin menijää, miten mahtaa käydä. Pienituloisena ei ole mitenkään mahdollista saada varalle kaikkea, marketti lähellä olisi kätevä jossa on tuoretiski esim. broilerit, sekä apteekki. Tilaus maksaa, voisihan silloin olla raha lopussa.
Vanhempani auttavat kysymättäkin. Avun pyytämiseen kaikilta muilta on suuri kynnys. Jos vanhempani eivät auttaisi, hoitaisin kaiken itse.
Apua mihin? Olen viimeeksi ollut äkillisesti sairaana v. 2008 ja pyysin apua terveyskeskuksesta, josta apu tuli asianmukaisesti ja viivytyksettä. Sitä ennen pyysin sairaalalta autokyytiä kaveriltani v. 1995.