Vaimot!!! Ostatteko miehillenne, lastenne isille isänpäivä lahjaa?
Vai ostaako/tekeekö lapset itse? Siis lahja vain lapselta?
Meillä isompi askartelee isälleen jotain ja pienemmän kanssa askartelen minä. Mutta lahjat ovat siis lapsilta isälleen. Minä en osta miehelleni isänpäivälahjaa koska hän ei ole minun isäni. Täytekakun tosin teen.
Olenko outo?
Kommentit (28)
Ja samalla yhdessä opettaa, miten toista voi ilahduttaa ja juhlia.
Ehkä sitten kun ovat isompia, voin jäädä enemmän taka-alalle.
Äitien- ja isänpäivät ovat koko perheen juhlia, joiden juhlimisesta kaikille tulee hyvä mieli. Lapset yleensä antavat lahjan, vaikka se onkin minun ostamani, sillä lapset ovat vielä liian pieniä ostamaan lahjaa itse. Heistä on kuitenkin kiva antaa lahja samalla kun antavat omatekemät korttinsa. Teemme myös kakun, joka koristellaan yhdessä, ja yleensä käydään jossain isänpäivä tapahtumassakin. Päivä on tärkeä sekä lapsille ja vanhemmille ja lapset huomaavat, että arvostamme toisiamme. Äitiys ja isyys ovat juhlimisen arvoisia! :)
Tuntuisi todella kamalalta, jos en muistaisi miestäni isänpäivänä, koska hän ei ole MINUN äitini. Onhan hän isä niille lapsille, joita minä todella paljon rakastan - samoin kuin rakastan miestänikin. Mikä olisikaan parempi tilaisuus sen kertomisen kuin yhteinen juhla! Lasten kannalta on surullista, jos vanhemmat eivät halua luoda perinteitä tärkeälle juhlapäivälle.
mutta miehelleni, joka on se ainut isa jota lapseni isaksi tulee kutsumaan, ostan lapsen nimissa jotain kivaa - saanhan itsekin aitienpaivana hanelta jotain luksusta, tyyliin " me pojat kaytiin tuossa kaupoilla..." . Kortin askartelen niin, etta lapsen (2v) kadenjalki siina nakyy.
...mutta tämän vuoden lopulla tulee ostettua niin paljon lahjoja miehelle että isänpäivänä annamme minun ja lasten tekemän paidan iskälle. 3.12 on sitten hääpäivä, muutama viikko siitä mies valmistuu opiskeluistaan ja sitten onkin joulu...
Ei tietenkään ole pakko ostaa miehelleen lahjaa isänpäivänä. Mutta esim. minä pidän lahjojen ostamisesta ja ilahduttamisesta... joten miksi en ostaisi miehelleni jotakin pientä osoittaakseni hänelle kuinka hänestä välitän ja kiitokseksi näistä ihanista yhteisistä lapsista. Myös lahjan sijasta kauniit sanat, aamiainen sänkyyn, hemmottelu, niskahieronta yms. ovat hyviä huomion osoituksia....
lahjan vauvamme puolesta ja seurakunnan kerhossa askartelemme vauvan kanssa t-paitaan jonkin painatuksen vielä lisäksi. Ajattelin leipoa jonkinlaisen kakun la iltana että saan vietyä kakkukahvit sänkyyn neidin kanssa.
Mies ei muistanut mua mun ekana äitienpäivänä ja siitä sitten olen kuittaillutkin hanellä vähän väliä...ehkä ens vuonna vähän petraa kun näkee miten homma hoidetaan tyylikkäästi kotiin :D
lapset tekee päiväkodissa tietty jotain pientä kivaa ja kotona tehdään kortit...
kunnon sunnuntaipäivällinen ja kakku kuuluu myös päivään...
...kolmelta kertyy lahjoja ja haluan, että ne ovat pääosassa. Itse saan äitienpäivänä mieheltä kukan ja itse osta esim. pullon miehen suosikkiviiniä.
En suurta lahjaa anna, mutta ehkä jotain itsetehtyä. Kakun teen tietenkin :).