Tuttu lopettamassa 8 v koiransa (Chihuahua) närästyksen vuoksi
Kertoi siis, että koiralla on pari kertaa viikossa närästystä johon kyllä lääkkeet auttavat joka kerta mutta perusteli lopetus päätöstään sillä ettei ole oikein että koira kärsii vaikka lääkkeetkin auttavat ja kuulema ei ole järkeä teettää isoja tutkimuksia noin vanhalle koiralle vaikka tuo rotu on pitkäikäinen. (Elinikä 12-20v) Ei siis aio edes selvittää mistä tuo jatkuva närästystä johtuu. Hullua miten pienestä sitä lopetetaankin eläin.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Koiran lopettaminen on ilmastoteko.
Kuten ykrainalaisten lahtaaminenkin eikös vain?
Siinä taas hyvä esimerkki ettei kaikki ansaitse lemmikkiä. Tuohan on ihan järjetön ajatus mennä lopettamaan koira närästyksen vuoksi joka on hoidettavissa. Toivottavasti eläinlääkäri kieltäytyy tästä kunniasta.
Ap yritä taivutella kaveri antamaan se koira jollekin toiselle joka varmasti iloitsee pienen koiran kaveruudesta ja haluaa auttaa tätä vaivoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran lopettaminen on ilmastoteko.
Kuten ykrainalaisten lahtaaminenkin eikös vain?
Totta turiset.
Vierailija kirjoitti:
Koira se vain on, muistakaa se.
Sekin tahtoo elää.
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas hyvä esimerkki ettei kaikki ansaitse lemmikkiä. Tuohan on ihan järjetön ajatus mennä lopettamaan koira närästyksen vuoksi joka on hoidettavissa. Toivottavasti eläinlääkäri kieltäytyy tästä kunniasta.
Ap yritä taivutella kaveri antamaan se koira jollekin toiselle joka varmasti iloitsee pienen koiran kaveruudesta ja haluaa auttaa tätä vaivoista huolimatta.
Eläinlääkärit tekee rahasta mitä vaan.
Ei kai se koiran ampuminen siihen auta..koittaisi vaikka rennietä ensin !
Terveille kissoille ja koirille löytyy helposti uusi koti. Kannattaisi etsiä koiralle uusi koti.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tällaisia ihmisiä, että miksi he ylipäätään ottavat lemmikkejä kun selvästikään eivät näitä rakasta eivätkä välitä näistä. Asusteeksi ilmeisesti tuokin chihuahua otettu.
Tuota rotua juuri virolaiset pentutehtailevat ja myyvät markettien parkkiksilla sitten täällä.
Mä olen kuullut jonkun suunnittelevan kookkaan koiran lopettamista, koska muutti pienempään asuntoon ja ottaisi sitten pienemmän koiran! Eihän tuossa ole koiralla mitään arvoa!
Jos koiraa jatkuvasti närästää, ihan eka tulisi kiinnittää huomiota siihen sen ruokavalioon. Ilmeisesti ystäväsi syöttää koiralla ruokaa jota koiran maha ei siedä. Ystäväsi tuskin näin tekisi joten ehdota hänelle että etsii koiralle uuden kodin mieluummin lopetuksen sijaan.
Kun on nähnyt paljon kituvia eläimiä joita ei päästetä ikiuneen tuskista huolimatta koska omistaja on niin itsekäs ettei halua luopua, tai omistaja on vaikkapa niin mt/päihdeongelmainen ettei yksinkertaisesti välitä, tuntuu tällaiset aloitukset niin turhalta läyhäämiseltä. Kivittäkää aivan vapaasti, ette ole nähnyt sitä mitä minä olen nähnyt. Ja tuntuu se itsestäkin erikoiselta että joku lopettaa koiran tuossa vaiheessa, mutta tässä on "vähän" suurempiakin ongelmia hoidettavana.
Sääliksi käy koiraa. Ei ole tainnut elinikänsä aikana edes rakkautta saada tuollaiselta ihmiseltä
Vierailija kirjoitti:
Koira on eläin siinä missä muutkin. Ihminen on luomakunnan kuningas ja päättää mitä vähempiarvoisille orjille tehdään. Lopettaminen on kivuton tapa eikä eläimen tarvitse kärsiä.
Sinä olet oksettava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on eläin siinä missä muutkin. Ihminen on luomakunnan kuningas ja päättää mitä vähempiarvoisille orjille tehdään. Lopettaminen on kivuton tapa eikä eläimen tarvitse kärsiä.
Sinä olet oksettava
Ehkä, mutta kerroin vain faktoja. Sitä et voi kiistää.
Kommentoijista noin 90% mättää kaksin käsin liharuokia eli tukee väkivaltaista elävien olentojen murhaamista syöden näitä raatoja, laittaa vasikoilta riistetystä maidosta tehtyä juustoa leivälle ja juottaa omille lapsilleen vauvasta saakka samaa maitoa. Aikuisenakin juodaan hyvällä mielihalulla litratolkulla lehmän tisumaitoa mutta jonkun muun ihmisen hoitoa jo saanut ja saava koira on sitten se jonka tähden hermo menetetään ja koetaan suurta tuohtumusta.
Järkevä ihminen ei muutenkaan ottaisi mitään chihuahuaa lemmikiksi. Aivan liian ylijalostettu rotu ja valitettavasti monelle enemmän asuste kuin perheenjäsen
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen saa itse päättää, mitä omaisuudellen tekee.
T. Eläinrakas, vaikka ette sitä usko
Sydämetön olet.
chihuahuat pitäisi uutenkin poistaa planeetalta, ihmisten pilaama sairas rotu joka eläessään vain kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaan eläimen voi myös lopettaa. Eläimet ovat ihania, mutta ne eivät ole ihmisiä ja omistaja tuntee oman tilanteensa ja eläimen tilanteen parhaiten.
Niin mutta närästys ei ole mikään varsinainen sairaus eikä mitään vakavaa. Jos ihmsiä närästää joskus, tai tietyt ruuat voivat aiheuttaa, onko se ihme että eläimikin voi närästää. Silloin tulisi etsiä närästyksen aiheuttajia eikä heti olla tökkäämässä lopetuspiikkiä niskaan. Ihan eri asia jos eläimellä on vaikea syöpä tai muu vaikea sairaus, tai vaikka kauhea kasvain.
Menee vähän off topiciksi mutta närästys on oikea sairaus, pahimmillaan aivan helvetillinen autoimmuunitauti. Syöminen sattuu, henki ei kulje, puhuminen sattuu tai on mahdotonta, ravinteet eivät imeydy. Sairastan refluksia ja käytännössä ainoa toimiva hoito on raaka viherruokavalio. Jos minulla olisi närästyksestä kärsivä koira, en todellakaan voisi pakottaa sitä lopettamaan lihansyöntiä, kuten itse jouduin tekemään.
Sut isäs olis pitänyt ampua sut lakanoille eikä sisään.