Kaveri korkkasi lupaa kysymättä kosmetiikkatuotteen
Kaverini oli kylässä ja meni käymään jossain vaiheessa vessassa. Siinähän ei ole mitään ihmeellistä mutta hänen lähdettyään huomasin että Italiasta ostamani kallis paikallisesta oliiviöljystä valmistettu käsisaippua, jota olin tarkoituksella säästänyt, oli otettu käyttöön.
Vieressä oli kaksi palasaippuaa mutta hän valitsi siis avata kalliin käsisaippuan (pumppupullon).
Miten toimisitte tässä tilanteessa? Olen tosi yllättynyt ja vihainen että hän kehtasi tehdä näin. Tapasin kaverin tänään ja otin asian puheeksi. Ensin hän kielsi kaiken ja sanoi käyttäneensä palasaippuaa. Sitten hän sanoi ettei muista mitä oli käyttänyt. Lopuksi hän sanoi että oli tietenkin käyttänyt pumppupullossa olevaa käsisaippuaa koska se on hygieenisin. Hän sanoo että pumppupullo oli jo ollut avattu, mutta tiedän ettei se ollut, koska en ollut avannut sitä. Hän väittää vaan painaneensa pumppua normaalisti. En tiedä mitä uskoa. Tiedän ettei se aukea itsestään. Jos aukeaisi niin pullo olisi auennut lentolaukkuun kotimatkalla. Kerroin että harmittaa pahasti koska saippua on kallis ja uuden tilaaminen Italiasta maksaa 35 eur jo postikuluissa plus tuotteen hinta.
Asiassa nyppii myös kaverin reaktio eli eka kiertely, se ettei pyydä anteeksi, ja se ettei tarjoudu (edes hyväntahdon eleenä) korvaamaan tuotetta. Ja olen myös pettynyt kaveriini koska en tiennyt että hän tekee tällaista.
Pitkä teksti mut pakko oli avautua ja kuulla teiltä muilta miten itse toimisitte tilanteessa.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 55: näin itsekin asian näen. Saippua oli selvästi kalliimpaa laatua ja siinä luki italialainen paikannimi, lippu ja erityinen painettu etiketti.
On ihan eri asia korkata ulkomailta tuotu arvokas paikallisena käsityönä tehty tuote joita ei täältä saa, kuin joku Prisman tusinasaippua.
Kun otin asian puheeksi hänen kanssaan niin sanoin myös että olin aikonut antaa saippuan hyvälle ystävälle joululahjaksi. Okei, ei ihan totta koska en ollut päättänyt varmaksi, mutta tämäkään ei muuttanut tilannetta eli hän ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää eikä ollut muka avannut tuotetta.Noh opin läksyni ja tämän kaverin kanssa nähdään jatkossa muualla kuin minun kotonani, jos nähdään ollenkaan.
ApKuka oikeasti lukee, mitä lavuaarin vieressä olevassa pumppusaippuapullossa lukee? Mistä sen kalliimman laadun näkee? Miksi se pullo oli siinä lavuaarin vieressä, jos sitä ei ole tarkoitettu käyttöön?
Kaveri varmaan ajatteli, että ap on aika outo, kun saippuapullon avaamisesta noin hermostuu. Vai onko ap teini-ikäinen?
Ja mikään saippua tuskin on niin kallis, että se saisi ajattelemaan ettei sitä sen takia saa käyttää. Koska käyttötavarahan se saippua on, oli se laadukkaampi tai ei. Etenkin kun se on sille tarkoitetulla paikalla näytillä.
Näköjään tarvitsee alkaa keräämään kaikki ylimääräiset näkyvillä olevat pullot ja purnukat kaappiin. En kyllä oo ennen ajatellut, että jonkun vieraan mielestä ne ois vapaasti käytettävissä ihan vain siksi, että ovat "näytillä".
No kai se nyt vähän riippuu mikä purkki ja purnukka kyseessä. Harvemmin vieraat ovat vailla toisen kosmetiikkatuotteita kyläillessä, mutta saippuaa vessareissussa yleensä kyllä ollaan. Toki voithan olla sitäkin mieltä ettei vessapaperiakaan saa kyläillessä käyttää, mutta se nyt jo menee kiusaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 55: näin itsekin asian näen. Saippua oli selvästi kalliimpaa laatua ja siinä luki italialainen paikannimi, lippu ja erityinen painettu etiketti.
On ihan eri asia korkata ulkomailta tuotu arvokas paikallisena käsityönä tehty tuote joita ei täältä saa, kuin joku Prisman tusinasaippua.
Kun otin asian puheeksi hänen kanssaan niin sanoin myös että olin aikonut antaa saippuan hyvälle ystävälle joululahjaksi. Okei, ei ihan totta koska en ollut päättänyt varmaksi, mutta tämäkään ei muuttanut tilannetta eli hän ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää eikä ollut muka avannut tuotetta.Noh opin läksyni ja tämän kaverin kanssa nähdään jatkossa muualla kuin minun kotonani, jos nähdään ollenkaan.
ApKuka oikeasti lukee, mitä lavuaarin vieressä olevassa pumppusaippuapullossa lukee? Mistä sen kalliimman laadun näkee? Miksi se pullo oli siinä lavuaarin vieressä, jos sitä ei ole tarkoitettu käyttöön?
Kaveri varmaan ajatteli, että ap on aika outo, kun saippuapullon avaamisesta noin hermostuu. Vai onko ap teini-ikäinen?
Ap ei ole teini vaan puhdas trolli. Muka jollekin lahjaksi omassa vessassa säilötty saipoua, hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsisaippuoita ei muutenkaan ole tehty säilymään kauan, koska ne ovat käyttötavaraa. Kannattaisi siis käyttää se aine ja jättää vain pullo, jos pullo kerran on edustavan näköinen. Muuten saa jotain haisevaa limaa joskus pumpata luxuspullosta, kun jonain vuonna päättää vihdoin korkata sen.
No minulla on näitä jättipulloissa myytäviä saippuoita, joista voi pienempään pulloon täytellä kulutuksen mukaan. Yllättäen niiden käyttäminen kestää aika kauan, eikä koskaan ole siltikään ehtineet mennä pilalle tai ällöttäviksi. Mikä osa siinä varsinaisesti pilalle menisi?
Minullakin nestesaippuakanisteri, jossa on kyllä merkintä säilyvyydestä. Ei niihin aineisiin käytetä mitään steriiliä vettä. Eikä steriilikään iäti pysyisi steriilinä. Koostumus, väri ja haju muuttuvat aineen vanhetessa. Tehokin menee, mitä kauemmin säilyttää. MInua ei haittaa, millä klimppiaineella joku itseään pesee. Kunhan tiedotin, ettei se ainakaan mitään luxusta iäti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikään saippua tuskin on niin kallis, että se saisi ajattelemaan ettei sitä sen takia saa käyttää. Koska käyttötavarahan se saippua on, oli se laadukkaampi tai ei. Etenkin kun se on sille tarkoitetulla paikalla näytillä.
Näköjään tarvitsee alkaa keräämään kaikki ylimääräiset näkyvillä olevat pullot ja purnukat kaappiin. En kyllä oo ennen ajatellut, että jonkun vieraan mielestä ne ois vapaasti käytettävissä ihan vain siksi, että ovat "näytillä".
Nyt oli kyse SAIPPUASTA.
Tuskin vieraat alkavat availla rasvapurkkeja tai shampoopulloja tai avaamattomia hajuvesiä.
Elleivät mene samalla sihkuun ja pese hiuksiaa ja rasvaa naamaansa ja suihkaa samalla hajuvettä. Silloin varmaan kysyvät saako käyttää.
Vessakäynnistä oli nyt puhe ja käsienpesusta.
En itse jättäisi mitään minulle arvokasta tuotetta esille vessaan. Jos tietäisin saavani sen käytöstä lähes hermoromahduksen.
Pitäisin, itseni tuntien, vain sellaisia tuotteita esillä joita kuka vaan voi käyttää.
Ihailisin sitten itsekseni niitä kallisarvoisia juttuja.
Ap saattaa olla a) trolli b) teini-ikäinen tai ainakin sille tasolle jäänyt c) jotenkin vammainen.
Nosta se saippuapullosi alttarille, joka on valaistu kirkkaasti. Kumarra sen edessä aina ohi mennessäsi.
Ja minä kun luulin että mulla on tylsä elämä...
Ikinä ei ole käväissytkään mielessä, ettei vessassa käydessä saisi käyttää tarjolla olevaa saippuaa. Ei ikinä. Ei kenenkään kaverin, tuttavan tai julkisessa vessassa. Siinähän se saippua on tarjolla lavuaarin luona käsienpesua varten.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun luulin että mulla on tylsä elämä...
No meillä suurimmalla osalla onkin. DDD
Jos vertaa aloittajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saippua on monelle arkinen kulutustuote. Kaveri ei osannut ajatella vessan lavuaarilla olevaa saippuaa rakkaaksi matkamuistoksi. Ja jäähän siitä tuo pullo käytön jälkeen, johon voi lisätä halvempaa tuotetta. Nytkin pullo on tuonut mukavia muistoja, joten miksi ei toisi jatkossakin?
Koska kaveri korkkasi sen enkä minä. Kaikki upeat muistot ja muut mahdolliset positiiviset tunteet saippuapurkkia kohtaan ovat valuneet kirjaimellisesti viemäristä :((
ap
No tälläiset tuotteet kuuluu lukkojen taakse eikä viemärin viereen. Surullista, että muistot on säilötty saippuaan eikä esim. kameraan tai mieleen.
Kuka määrittää missä kivannäköistä pulloa saa kotonaan säilyttää? Meilläkin on pulloja esillä kylppärin tasoilla ja hyllyillä. Olisi vähän erikoista, jos joku kyläilijä kävisi omin päin nappaamassa ja avaamassa. En katso, että pitäisi lukkojen taakse laittaa tavaroita, omassa kodissaan.
Eikös se saippua ollut lavuaarin reunalla, käyttäjä-oletettua odottamassa, ei hyllyllä jemmassa? Älä saivartele!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kaveri joka roplasi peilikaapilla. Ja käytti kosmetiikkatuotteitani. Laitoin peilikaapin hyllylle kasan laatikkoon pinteeseen helmiä, ja ansa laukesi välittömästi, kaveri itkien esille ja selittelemättä poistui. En nähnyt enää ikinä.
Mun oli pakko lopulta tehdä ansa koska en olisi ikinä muuten saanut selville kuka kehtaa? Sen jälkeen ei kukaan roplannut vaikken sanonut virityksestä ja tuloksesta kenellekään.
Eikö ne käsisaippuat ole kuitenkin tarkoitettu käyttöön?
En maksaisi noin paljon käsienpesuaineesta. Ostan Tokmannilta eurolla.
Vierailija kirjoitti:
🥱
Joku on saanut uuden emojin ja tyrkkii sitä nyt joka ketjuun. Ei ole edes hauska.
Jos pumppupullo on kerran jo korkattu, niin vahinko tapahtui jo ja käyttäähän se litku nyt sitten pitää. Mene eteenpäin elämässäsi, lähde uudelle matkalle ostamaan suusi pullo tai tilaa uusi purkki. Ja koita suhteuttaa asioita. Toivottavasti et ainakaan sitä ystävää saippuan takia lempannut.
Lapsenlikkana ollessani soitin, etteikö tässä h uushollissa oo saippuaa. Emäntä oli hoomoilasena toisessa päässä, että eikö siinä altaan reunalla muka oo saippuaa ja käsirasvaa. Oli, mutta ne oli Balmuirin ja ajattelin, ettei ne oo jokapäiväseen käyttöön. Kaveris on saattanu tottuu vähä parempaa, eikä arvannu sun luksuspurkeiksi.
Mene kylään sille samalle kaverille ja korkkaa itse siellä jotain luvatta.
Mun mielestä pointti tässä on se, että toisen omaisuutta on avattu ja sit on valehdeltu, ettei ole muka tehnyt niin. Lopulta vasta kaveri myönsi. Eli on varmasti tienny mitä teki. Ap on ylireagoinu joo, en nostas tosta mitään mölyä ystävälle ja ihan sama joku saippua. Toi valehtelu vaa pistää miettimään, ku kerta tuli ilmi. Mils te ette kiinnitä tähän aspektiin huomiota???
On myös kohteliasta kysyä saako saippuan avata. En menis kajoamaan toisen omaisuuteen, ku kerta toistaki saippuaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pointti tässä on se, että toisen omaisuutta on avattu ja sit on valehdeltu, ettei ole muka tehnyt niin. Lopulta vasta kaveri myönsi. Eli on varmasti tienny mitä teki. Ap on ylireagoinu joo, en nostas tosta mitään mölyä ystävälle ja ihan sama joku saippua. Toi valehtelu vaa pistää miettimään, ku kerta tuli ilmi. Mils te ette kiinnitä tähän aspektiin huomiota???
On myös kohteliasta kysyä saako saippuan avata. En menis kajoamaan toisen omaisuuteen, ku kerta toistaki saippuaa oli.
Mun palasaippua on mun ja siihen ei kosketa. nestesaippuat on yhteiskäyttöö varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun palasaippua on mun ja siihen ei kosketa. nestesaippuat on yhteiskäyttöö varten.
Mistä vieraat tietää sen? Onko sulla joku käyttöohje saippuoiden vieressä?
Niin, sama tuli itsellä mieleen. Eikös niissä ole merkintäkin, että avattuna säilyy vaikka 12 kk? Avaamattomana siis varmaan vuosia.