~Ensikot pe-la-su~
En nähnyt vielä uutta pinoa, joten tässäpä sellainen olisi. Tein sitten taas varmistuksen varmistuksen eli ihan oikeasti aamupissasta Aconin ja kyllähän se viiva taas vahvistui edellisestä.
Taidanpa nyt tuota esittelypinoa päivitellä. Jos Sara-Maria haluat aloitella taas nuo päivittelyhommat niin ilmoitteleppa sitten, kun siltä tuntuu. Hyvillä mielin voi sitä vielä jatkaa, vaikka tuonne o-puolellekin aionkin kurkistella.
Titiuulle ja Killalle kiitos onnitteluista!
Toivottavasti teitä ei haittaa, vaikka täälä vielä pyörin. Tiedän kyllä miten haikealta tuntui kuukaudesta toiseen lueskella muiden plussauksista ja hehkutuksista, kun itsellä ei onnistunut. Toivotankin teille joka likalle hirvittävästi tsemppiä ja haluan teidät kaveriksi tuonne " toiselle" puolelle mahd. pian!
Hoyt
Kommentit (34)
AMENDE: Kiva kun kävit, tulipa hyvä mieli sun viestistä! Onnea vielä kerran!! Hei, oliks HOYTILLA kans toi sama la? Hauskaa!
HANNNAHILLA ja LISBETILLÄ piinaukset, hui!! Isot peukutukset, että kaks viivaa pamahtais ruutuun, hyvältä ainaskin vaikuttaa!
LIVE oli ostanu hääpuvun, hyvä hyvä!! Aattele, ei mee enää kauaa, kun saat astella alttarille (ja ehit kyllä piinailla ennen sitä, kyllä se aika kuluu nopeesti häitä suunnitellessa, trust me!).
Typerä täti oli löytäny ainakin MARYROSEN, perskules! Häädä se sukulainen pian pois!
ON: Kp 23/28-35. Huokailin tänään miehelle, että oisinpa jo raskaana. Tokas ekan kerran, että onhan tässä jo menny aikaa. Niin, jos ois heti tärpänny, niin la olis ollu tässä kuussa :( No jo, häntä pystyyn vaikka hakaneulalla ja etiä päin!
Rutistukset teille ihanille!! Ja aurinkoista ensi viikkoa, positiiviisia asioita ja ajatuksia kaikkien teidän elämään!!
Mies huutelee saunomaan, joten ihan pikaisesti kerron kuulumisia.
Onnesta soikeana olen. Viikonloppuna katseltiin albumikaupalla miehen vauvakuvia. Katseltiin myös anopin albumista, hänen ensimmäistä vauvamasua ja ihanaisia imetyskuvia, jossa mies vastasyntyneenä hamuaa nyrkkiään. Ja kuinka suloisena sama heppu 1.5-vuotiaana tutkii, kun äiti imettää vastasyntynyttä pikkusiskoaan.
Tämä poiki mukavan keskustelun miehen kanssa kaksin lastenkasvatuksesta ja kaikenlaisesta vauvoihin liittyvästä. Onpa ihanaa huomata, miten tervetullut oma nyytti olisi meille.
Killa: Kiva kun kävit moikkaamassa, ikävä sinun juttujasi! Plussatuulia!
Dese: Voimia ja plussahaleja!
Hermione: Helpottiko vitutuskännit? ;)
Hoyt: Vilkutuksia sinulle ja pikkuruiselle! Ollaan täällä ihan vilpittömästi onnellisia sinun puolesta!
Amende: Onnea! Ihana luomuplussasi tuo toiveita meille kaikille onnistumisesta ajallaan!
HMH: Tervetuloa joukkoon!
Aqua pääsee kohta piinaamaan! Häntä pystyyn vaan, eikä mietitä menneitä! ;) Sullahan oli se tärppivuoro nyt!
Nuutti ja muut mukavat moikkelis teillekin!
Toiveikasta viikkoa ensikkoiset rakkaat!
nellamaija
Täälläpä on hiljaista¿Viikonloppukin vierähti nopeaa, kun oli kivaa tekemistä. Ajatukset harhaili usein tänne ja omaan napaa. Laitoin kyllä glögiin punaviiniä, reilulla kädellä ja hyvällä omalla tunnolla, kun se la -aamuinen nega tosiaan mieltä masensi!
hannah, paljon peukkuja! Otahan sinä se +, niin saadaan taas ihania uutisia ;)
Tuliko Nuutti löhöiltyä? Kiva, kun kerroit tuosta a-vitamiinista. Kävin itsekin sitten hiukan googlettaa¿
Mitäs vitamiineja kannattaisi ostaa, mitä teistä kukin syö? Mitä suositellaan? Multitabs, multivita..?!
Live, ihanalta kuulostaa tuo sinun hääpukusi ja ne kengät! Oi, miten paljon sulla on jännitettävää!
Amande, oikein paljon onnea ja paljon tarrasukkia matkaan. Kylläpä on sattunut hyvä LA, Hoytin kanssa samaan päivään¿
Mieli nousi hiukan viestisi jälkeen¿Jaksaisipa uskoa joka päivä tuohon elämän ihmeellisyyteen!
Lisbet, mennään samoissa päivissä! Mikäs siellä nyt on tilanne? Mulla kans rinnoista hävis arkuus, edelleen nännit kuitenki kipeet. Ystäväni kertoi, että silläkin siinä kierrossa, kun plussasi, tuntemukset vaihteli. Välillä rinnat niin arat, että hyvä kun pysty kävelemään ja sitten ne hävis. Mahakivutkin vaihteli, eri paikkaan ja just se tunne että menkat alkaa! Eli hyvältä kuulostaisi =) Paljon peukkuja!
ON: Mieli on ollut maassa vaihteeksi tänään! Oon täällä itkeskellyt kovasti¿Mennään siis 30/28-33, että semmosta. Nännit siis edelleen kipeet ja nännipihoissa muutoksia, muuta ei sitten olekaan. Mahaa ei oo nippaillu, eikä rinnatkaan tunnu erityisen aroilta. En tiedä mitä ajatella. Josko jotain kohta tapahtuisi, suuntaan tai toiseen¿
Paljon ++++tuulia tänne ja muutenkin rutistuksia!
-marge-
Amendelle valtavasti onnea raskauden johdosta! Meillä on sitten samat viikot menossa, minulla myös la 7.7.07! Liekköhän niin hyvä tuuri käy, että la:na lapsi syntyis ja sais noin hienon synttäripäivän? Toivottavasti. Ois ainakin helppo muistaa. Onnea vielä! :)
Piinailijoille tsempitykset! Juna edelleen odottaa lisämatkustajia... ;)
Minulla onkin ensi viikolla paljon vapaata, joten tulen paremmin kommentoimaan sitten. Huomenna oon päättänyt tehdä viimeisen varmistustestin ja sitten pitäis kyllä jo munkin kovaan kalloon mennä ajatus tästä raskaudesta! Ja neuvolaan pitäisi myös soittaa. Tissioireet ym. jatkuu, mutta mahan nippailut on loppuneet lähes kokonaan. Mä sitten pyörin netissä ja etsin tietoa tuulimunasta, kun tottahan mielikuvitus on alkanut laukkaamaan ja kuvittelen, että ei tää raskaus tästä enää kauaa jatku. :( Miehelle asiaa murehdin ja sain hyvät naurut, kun se myöhemmin sitten kysy multa, että mikäs tuhkamuna se nyt olikaan? Eli nyt tuulimuna on meillä tuhkamuna!
Eipä siitä luonnolleen voi, kun melkoinen pessimisti on ja mistään, kun ei voi olla 100%varma ikinä, vaikka eihän nämä murehtimiset auta. Yritän kaikin keinoin nyt nauttia näistä alkuajoistakin peloista huolimatta. Varmasti jokainen odottaja näitä käy läpi eikä ne murehtimiset lopu vielä lapsen syntymäänkään.
Kiitti tsemppauksista ja tulen huomenna kommentoimaan lisää!
Hoyt
Ihan pikaiseset kirjottamiset ku BB:tä pitää päästä kattomaan.
Dese ja marge (meniks oikein) oli ainakin testannut negan, pahoittelut
MaryRosen se ikävä tätsä oli löytäny. Tsemppiä uuteen kiertoon :)
Lisbetille ainakin paljon plussatuulia puhaltelen. Ihailtavaa ku jaksat odotella testaamisen kanssa.
Live oli löytäny hääpuvun, mukavaa. Näin harvapäisenä millos teillä vietetään tätä ikimuistettavaa päivää?
Hoyt: jos viittit vielä alkuviikosta päivitellä pinon, niin voin sitten jatkaa siitä. viivy täällä niin kauan kun vaan hyvältä tuntuu :)
ON: Ikävää vuotoa vielä tuon kaavinnan jälkeen, ja kaikki kiva kuten sauna, uiminen ja kylpeminen on vielä viikon kiellettyä tulehdusriskin vuoksi. Välillä murehduttaa ja välillä kaikki on normaalia, että kyllä tää tästä. Pitää vaan miettiä uskaltaako sitä heti jatkaa yrittämistä vaiko odottaisko sitä yhdet tai kahdet menkat (niinkuin toivomuksena tuolta sairaalanpuolelta oli), pitää tuon miehuksen kanssa keskustella. Tällä hetkellä ei siis kp:stä mitään hajua oo eli niitä en vielä kirjottele perään.
Vitamiineista jotku oli keskustellu. Mä kun alotin noitte multitabs 2+ syömisen tuossa raskauden aikana niin ajattelin jatkaa niiden syömistä, koska siinä vaiheessa sitä kun olis taas raskaana niin niitä aloittais syömään. Turhaan keskeyttää..
Tsemppiä ja plussatuulia enskoille
-Sara-Maria-
Nyt tytöt apua kaivataan!! kovasti täällä ollaan jänskätty ja kun ei sattunut oleen raskaustestejä niin tein ovistestin joka näyttää plussaa. Nyt rupesin epäileen että olikos se sittenkään niin että ovistestillä voisi raskauden testata? kiertopäivä on 32/2734 ja oviksen onnistuin bingaamaan kp 19..
Olisiko tämä nyt mahdollista???
Auttakaa hermoheikkoa!!
Amendelle heti aluks onnittelut!! Ihana kuulla plussauutisia. Toivotaan että masuasukas pysyy mukana ja kaikki menee hyvin!
Deselle Ja Mary-Roselle pahoittelut negasta,
voimia seuraavaan yritykseen!
Gaiole, tervetuloa ensikoihin (jos en ole muistanut aikaisemmin toivottaa) Ja kiitos, kysymästä.. Ei ollut pää kipeänä seuraavan päivänä =) Osasin ottaa maltilla..
Kiitokset huolenpidosta myös Margelle ja Dajmille =) Ja Marge, mä toivon että testasit liian ajoissa, jospa se plussa sieltä vielä tulis!
Nellamaijalle myös terkut, vastaan kysymykseesi näin: helpotti!!!
Lisbetille ja Hannahille plussatuulia+++ teillä on kyllä hyvät hermot!
Sara-Marialle voimia!!
Nuutille vilkutukset, oliko kiva pyjamapäivä?
Ja sit vielä HMH82 (meniköhän vihdoin oikein?) Mä olen kyllä yks älykääpiö kun en osaa sun nikkiä oikein, anteeksi vielä kauheasti aikaisempi sekoilu.. Nolottaa ihan hirveesti =(
Mun mies on kaks viikko työmatkalla niin ymmärrän todella hyvin sun yksinäiset illat.. Kokemusta on. Koeta jaksaa!
Terkkuja kaikille muillekin ensikoille joita en henk.koht. muistanut mainita.
Täällä täti pakkas laukkunsa ja häipyi, nyt vaan odottelen miestä kotiin. Tilasin netistä ihan ekat ovistestit, innolla odotan että pääsen niitä testaamaan =)
Halauksin hermione
Jospa tässä nyt vähän paremmin kommentoisin!
Amenda: tosi hieno juttu että teille tuli luomu plussa kun tuota yritystä oli takana jo ihan riittävästi. Onnea matkaan =)
Marge: pahoittelut negan testauksesta toivotaan että oli liian aikainen testaus! +++++++puhallusta ja lohdutus/ tsmpitys ((((hali)))) toivottavasti huomenna on parempi mieli =)
Mary Rose pahoittelut tädistä ja muillekin jotka se paholainen on yllätänyt.
Live: kiva kun sait unelmien hääpuvun ja ne punaiset kengät kuulostaa tosi ihanalta jutulta =) Ja tottahan se on ettei noita prinsessa päiviä paljon muita taida olla!
Gaiole: ei ole tuollaisesta vuodosta kokemusta kannattaa varmaan kävästä gynellä asiaa selvittämässä.
hannnah: isänpäivä plussa olisi aika ihana lahja toivottavasti toteutuu bdbdbdbdbd
Lisbetillä, on myös jännät paikat toivottavasti täti tajuaa pysyäkin poissa!
Agualle myös piinailuun ++++++++++pöllytystä!
hätähousu: söin noita yasmine pillereitä reilun vuoden muistaakseni. Noita ennen oli muita merkkejä joista tulin pahoinvoivaksi ja yasmine oli viimeisin kokeilu ja niistäkin tuli huonoa oloa. Eli minun tuskin tarvitsee enää syödä pillereitä enkä kyllä taida halutakaan!
Asiaan, muistaakseni ennen pillereitä vuodot olivat ns. normaalit max viisi päiväset. Nyt pillereiden lopetuksen jälkeen ainoa ero taitaa olla hieman runsaampi vuota ja särkylääkettä on tarvinnut muutaman kerran ensimmäisenä päivänä. Kierto meni ihan sekaisin lopetuksen myötä mutta on onneksi nyt tasoittumaan päin!
Hyvältä kuulostaa miehen pehmittely!!
Sara-Maria voimia kovasti ja kiva kuulla että olet paremmilla mielin!
emka toivottavasti plussa tulee myös raskaustestiin bdbdbdbd
Kaikille muillekin ensikoille kovasti vilkutusta ja ++++++++++ pöllytysta!
-hapö- kp10/30-32 eli oviksen tikuttelu olisi edessä nyt nukkumaan joten hyvät yöt!
vieläköhän täällä muita valvoo...
mua on täällä kovasti kehuttu hyvähermoiseksi kun en ole vielä testannut, enkä edes ostanut testiä (olisi varmaan tullut testattua jos se testi olisi helposti saatavilla täällä kotona). hermojen kestävyydestä en tiedä, taitaa olla enemmän sitä epäuskoa, oon yrittäny uskotella itelleni etten ole raskaana, ettei sitten olisi niin suuri pettymys, jos se täti kuitenkin tulee. ja tosiaan kun kierto saattaa venyä, niin en ole vielä hirveästi piinaillut. nyt viikonlopun aikana on kyllä alkanut tuo piinailu nostamaan päätään, kuinkahan käy, maltanko odottaa vielä viikon, että saisin sen isänpäiväplussan, mikäli näin kävisi, niin tulisi tuplalahja, la meinaan osuisi tästä kierrosta sopivasti hääpäiväksi! (tajusin tuon asian vasta hetki sitten...) nyt nukkumaan ja pelkäämään aamua, se täti kun yleensä yllättää hiipimällä paikalle aamuyön pimeinä tunteina.
hannnah 40/28-40
Aattelin tulla vaan kertomaan, kun moni kysynyt testauksesta, niin JOS nyt on tarve testata, niin testaan AIKASINTAAN sunnuntaina.
Nyt on menkkamainen olo, ihan niinku housuihin jotain tulis, mutta kun menee katsomaan, niin ei ole mitään. Valkovuoto vähentynyt tällä viikolla huomattavasti, tissit huomasin eilen illalla kipeytyneen. Nännit kipeät ja tissikipukin on tuolla " nännien takana" ..
Oon 90% varma, että menkat alkaa nyt viikonloppuna, mutta katsotaan nyt.
Pidän teidät ajantasalla!! =)
:) L. (kp 28/25-29, voi olla että tulee pidempi kierto..)
Hoyt toivotaan että saat Desen ja Lisbetin samantein mukaan sinne o-puolelle. Desellä ainakin näytti kp:t tosi lupaavilta. bdbdbdbd.
Dese koska testaat? Ei muita enskoja saa pitää liian pitkään jännityksessä :)
HMH82 tervetuloa mukaan.
Saikku: Laitoit noista menkoista että sulla oli eka ollu ok ja sit alkanu venyyn. Mitä pillereitä söit? Iiks, toivotaan että mulla ei tapahdu samaa. Mulla oli itellä Yasminit ja ne on siltä hormoonimääriltään pienimmästä päästä.
T: Buuffa
Olipas mukavaa käydä juoksulenkillä, kun on noin hieno ilma. Ja tietkään eivät olleet liian liukkaat, kun oli hiekotettu kunnolla. Onko muita juoksun harrastajia?
Hoyt, ei tietenkään haittaa että pyörit täällä meidän kanssa vielä! Kerro vaan meille, mitä kaikkia alkuraskauden oireita sulle on tullut lisää, vai onko tullut mitään uutta?
Kukas se kyselikään multa eilisessä pinossa tai sitä edellisessä, miksi kierto vois olla menetetty tässä kierrossa, eli se johtui tosiaan siitä, että mun mies on nyt eri paikkakunnalla ja kohta eri maassa. Eli keskiviikon ovis oli vähän myöhään verrattuna sitä edeltävän sunnutaisen pupuiluun. No, toivotaan että mun miehellä on supersimppoja mitkä eli keskiviikkoon asti! Nyt on nännit tosi kipeät,mutta niin ne oli viime kierrossakin. Muita oireita ei ole, mutta eipä niitä kai pitäiskään ihan kahden päivän kuluttua oviksesta olla ;)
Jännittää piinailijoiden puolesta!
Olette ihania ihmisiä kun minuakin onnittelette, vaikken täällä niin kauhean aktiiviseen kirjoitellutkaan :)
No eli me yritettiin vaavia tosiaan helmikuusta 2005 asti eli melkein kaksi vuotta ehdittiin yrittää, ennenkuin mitään tapahtui. En koskaan aikaisemmin ole saanut edes haamua, joten tämä plussa tuli TODELLA yllätyksenä! Iloisena yllätyksenä..
Eli meitä miehen kanssa on tähän asti lähinnä tutkittu. Hoitsu juuri viime käynnillä alkoi puhua varsinaisten hoitojen aloittamisesta kun on jo niin pitkä aikakin kulunut.. (mulle tehty tuuba-ultraa jne) Mutta niin vaan kävi, että ihan luomu-vauvan saamme! :)
Toivotaan nyt, että kaikki menee hyvin ja pikkuisella olisi oikein pitävät jarrusukat matkassa! Menen jo 17.11 ensimmäiseen ultraan, jossa tarkistetaan mihin pikkuinen on taloksi asettunut (mulla todettu kohonnut kohdun ulkopuolisen raskauden riski).. Toivottavasti majapaikkakin olisi oikea. LA siis niinkin ihana kuin 070707! :D
Oikein paljon kiitoksia kaikille onnen toivottajille ja teille kaikille paljon PLUSSATUULIA!! Elämä on ihmeellistä ja yllättää usein silloin kun sitä vähiten odottaa.
Aurinkoisin ajatuksin & tsemppauksin,
amende