Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 tunnin pätkäpaasto & 2 ateriaa päivässä, mikä meni vikaan?

Vierailija
19.10.2022 |

Lähtöpaino oli 98 kiloa mitoilla 164 cm/98 kg. Mikä ihme on mennyt metsään, kun kiloja onkin jo 103 entisten sijasta? Osaako kukaan pätkäpaastonnut/laihduttanut/muutoin asioista perillä oleva selittää? Kiloja on siis tullut tahtiin kilo/viikko:(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa, kun pelkäät paniikissa kuolevasi nälkään sen paaston aikana.

Vierailija
2/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ekana tulee mieleen, että oletko syönyt aivan eeppisen epäterveellisiä ruokia ne kaksi ateriaasi? Esimerkiksi jos lihapiirakkaa ja sipsiä vetää kahdesti päivässä ja muun ajan paastoaa, niin varmasti lihoo silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset annokset olleet sulla, jos olet kahdella aterialla saanut painon nousemaan tuosta lähtölukemasta. Ruokahalu ainakin kohdillaan :)

Vierailija
4/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot annokset ja liikaa hiilihydratteja. Pätkäpaaastossakin pyritään ketoosin. Täytyy syödä hillitysti hiilihydraatteja. Toisaalta oletko ihan varmasti ollut pätkäpaastolla etkä ole juonut kahvia tai napostellut jotain?

Vierailija
5/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesuvadillista voi syödä millää aterialla jos haluaa pysyä kuosissa.

Vierailija
6/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa kaloreita. Eihän se pätkäpaasto laihduta paitsi silloin, jos syödyt kalorit sen takia vähenee kun jää aterioita välistä. Mutta jos pätkäpaastotessaan lisää syötyä määrää tai alkaa syödä energiatiheämpää ruokaa syömisikkunan aikana, niin eihän siinä laihdu vaan voi jopa lihoa.

Vierailija
7/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liikaa, kun pelkäät paniikissa kuolevasi nälkään sen paaston aikana.

Voi kai pitää paikkaansa. Olin kahden vaiheilla tuon pätkäpaaston pituuden ja ateriarytmien suhteen. Tosi hoikka ystävätär varoitti noin pitkistä ateriaväleistä ja vihjaisi niiden johtavan ahmimiseen. Nälkä on tosiaan hirmuinen, kun on ollut 14 tuntia syömättä.

Vierailija
8/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot annokset ja liikaa hiilihydratteja. Pätkäpaaastossakin pyritään ketoosin. Täytyy syödä hillitysti hiilihydraatteja. Toisaalta oletko ihan varmasti ollut pätkäpaastolla etkä ole juonut kahvia tai napostellut jotain?

En ole napostellut, mutta noiden kahden aterian koot ovat kyllä kasvaneet. Varsinkin aamupäivisin nälkä on ollut aivan kamala.

Vierailija
9/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei toimi mikään pätkä paasto.

Vierailija
10/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole napostellut, mutta noiden kahden aterian koot ovat kyllä kasvaneet. Varsinkin aamupäivisin nälkä on ollut aivan kamala.

Sehän selittää asian sitten. Näitä pätkäpaastoja mainostetaan kovin, ja jollekin ne sopii, mutta ei loppujen lopuksi läheskään kaikille ja erityisen huonosti merkittävästi lihaville ja naisille. Naisille koska naisilla verensokerin säätely on "laiskempaa" kuin miehillä ja saattaa varastoista vapauttaminen tapahtua vasta kun on jo huono olo ja järkyttävä nälkä, ja merkittävästi lihaville koska heillä nälkä- ja kylläisyyshormonit ja sokeriaineenvaihdunta on muutenkin sekaisin. Eli kombinaatio nainen ja ihan kunnolla lihava ei lupaa kovim suurta todennäköisyyttä pätkäpääston toimimiselle. Todennäköisesti siitä tulee vain yksi jojolaihdutus, jossa jonkin aikaa jaksaa tahdonvoimalla, sitten repsahtaa ja lihoo takaisin.

Vierailija
11/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole nyt mitään järkeä, ei ikinä mitään 2 hengen annoksia, normaalit annoskoot tietenkin joka aterilla. :)

Vierailija
12/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkien juttu tämä pätkäpaasto. Helppoa on toteuttaa, kun tulee lähes itsestään.

Vierailija
13/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kova nälkä lähtee 500 kcal määrällä eikä tarvi vetää 1000 kcal? Miksi syöt kaksi ateriaa? Voithan syödä vaikka kolme 500 kcal ateriaa ja sitten paastota 14 tuntia.

Vierailija
14/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole nyt mitään järkeä, ei ikinä mitään 2 hengen annoksia, normaalit annoskoot tietenkin joka aterilla. :)

Jolloin pätkäpaastosta tuleekin perinteinen kitukuuri, eli rankkaan kalorirajoitukseen perustuva laihdutus. Itse kokeilin sitä ja tosiaan alkuun kävi kuten ap:lle, aloin syödä enemmän enkä laihtunut. Sitten päätin että mun täytyy alkaa syödä kuten ennenkin paitsi syömisikkunan ajan vaan, eli jätin päivällisen ja iltapalan pois koska ne ei ollut mun syömisikkunan aikana. Söin vain aamupalan ja lounaan ja pienen välipalan ennen kuin syömisikkuna loppui. Joo, toki aloin laihtua kun noin 800 kcal päivästä jäi syömisiä pois, mutta nälkähän siitä tuli, ensin pieni ja hallittava, parissa viikossa järjetön nälkävelka joka sai lopulta repsahtamaan kun tuli vähän vastoinkäymisiä töissä.

Vierailija
15/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ollut 5 viikkoa pätkäpaastolla?

Kilot tulevat pelkästään ahmimisesta (vai pystytkö juomaan litratolkulla vettä). Kymmenen tunnin aikaikkunassa syöt vain 2 ateriaa. Tuon kokoinen ihminen tarvitsee energiaa tasaisemmin, eli lisää aterioiden määrää, max viiteen, mutta pienennä annoskokoja. Nälkä pysyy paremmin kurissa ja kehosi sopeutuu uuteen tilanteeseen (vaikkei onnistunut pätkäpaastoilija edes koe nälkää).

Ota asenteeksi, että kyseessä on maraton, ei pikajuoksu. Jatka pp:tä ilman takarajan asettamista, se on monella jo elämäntapa eikä lyhyt kuuri. Perehdy aiheeseen, paljon hyvää tietoa googlella, ja oma ajatustyöskentely ratkaisee paljon. Kyllä sinä pystyt siihen! Ensi kesänä et olekaan enää uimarannan valkea valas.

Vierailija
16/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolloin pätkäpaastosta tuleekin perinteinen kitukuuri, eli rankkaan kalorirajoitukseen perustuva laihdutus. Itse kokeilin sitä ja tosiaan alkuun kävi kuten ap:lle, aloin syödä enemmän enkä laihtunut. Sitten päätin että mun täytyy alkaa syödä kuten ennenkin paitsi syömisikkunan ajan vaan, eli jätin päivällisen ja iltapalan pois koska ne ei ollut mun syömisikkunan aikana. Söin vain aamupalan ja lounaan ja pienen välipalan ennen kuin syömisikkuna loppui. Joo, toki aloin laihtua kun noin 800 kcal päivästä jäi syömisiä pois, mutta nälkähän siitä tuli, ensin pieni ja hallittava, parissa viikossa järjetön nälkävelka joka sai lopulta repsahtamaan kun tuli vähän vastoinkäymisiä töissä.

Niin, oikotietä hoikkuuteen ei ole. Pientä nälkää pitää sietää aterioiden välillä.

Vierailija
17/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikkien juttu tämä pätkäpaasto. Helppoa on toteuttaa, kun tulee lähes itsestään.

Voi olla noinkin. Tosin itse laihdutin yli 20 vuotta sitten 15kg syömällä vain kerran päivässä. Nykyisin mun mielestä 14h ei edes ole mikään paasto, joku pari-kolme päivää syömättä on. En ymmärrä ihmisiä joilla on edes aikaa syödä monta kertaa päivässä, ellei sitten ole työtön erakko.

Mutta joo, olen hoikka. En noudata minkäänlaista ruokarytmiä, syön silloin kun on oikeasti nälkä, en kellon mukaan.

Vierailija
18/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei tuo ole sinun juttusi. Eikös painonhallinnassa ainakin pidemmällä jänteellä ole se idea, että hillitöntä nälkää ei saisi tulla, ettei mene ahmimiseksi. Tai sitten niiden aterioiden pitäisi olla jotenkin ihan erilaisia. Joillakin tuo varmaan onnistuu hyvinkin, mutta sinulle jokin toinen tapa on varmaan parempi. Esim. oma poikani on luontainen pätkäpaastoaja, lopetti aamupalan syömisen jo esiteini-iässä, eikä nyt aikuisenakaan sitä syö. Hänellä kroppa "herää" vasta myöhemmin eli ei hänellä ole aamulla minkäänlaista ruokahaluakaan. 

Vierailija
19/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin iltasyömisen, syön siis päivän viimeiseksi ateriaksi päivällisen, joka meillä on noin neljän aikaan. Sillä pärjään illan, joskus nukkumaan mennessä on nälkä, mutta pahimman terän saan siltä pois juomalla lasillisen vettä. Jonnekin se nälkä yön aikana häviää, aamulla ei ole, mutta syön silti aamupalan. Ainakaan minulle ei sovi malli, jossa päivän syömiset on iltapainottaisia. Ihan oman mielenterveyden kannalta minun täytyy saada aamukahvi leipineen ja jukurtteineen.

Vierailija
20/52 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tuon pituisena painaa 103 kiloa??Olen sinua yli 20cm pidempi mies ja painan 15kg vähemmän.Voi jestas teitä punkeroita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä