Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ Perjantaita TAMMIkuiset¤¤

03.11.2006 |

sainhan aloitattaa kerrankin :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanpas ensin neuvolakuulumiset eli kaikki hyvin. Painoa tullut lisää 58g/vko (tehokas tuo dieetti, vaikka on vähän tullut herkuteltuakin!), turvotusta +, RR 114/79, Hb 120, Sf 30 cm vauva rt:ssä, syke 144 ja liikkeet ++. Kotimatkala kävin taas otatuttamassa alatit, saa nähä kerkeekö tulokset tulla tänään vai vasta maanantaina. Ens viikolla saattaa tulla kutsu polille, kun muutama sokeriarvo on ollut yli sallitun rajan. Toisaalta niille on hyvä selitys ;) Th väitti ensin vauvaa isokokoseksi, mutta pyörsi sitten puheensa, kun miulla on tuo istukka edessä ja se vähän vaikeuttaa vauvan tunnustelua, kun se istukka on vähän niin kuin patjana siinä vauvan ja käsien edessä. Sf-mitta kyllä huitelee lähempänä yläkäyrää, mutta niin se teki viimekin raskaudessa ja ihan normaalin kokoinen vauva tuli, 3635 g.

Kurja lukea noista itsemurhista. Koittakaa jaksaa, Maria ja Beijaflor! Onneksi ei ole sattunut omalle kohdalle.

JoulukorttiG: varmaan otetaan tytöstä valokuva ja teetetään siitä kortteja tai sit askarrellaan. Ei olla vielä kauheesti suunniteltu. Aikaisemmin ollaan miehen kans askarreltu kortit. Viime talvena sattui ensilumet sopivasti, niin tehtiin pihalle lumiukko ja sit laitettiin kamera itselaukaisulle ja istuttiin kaikki kolme lumiukon ympärillä. Tuli muuten tosi hyvä joulukortti, kun kaikilla sattui vielä hyvät ilmeet!

JouluG: kotosalla ollaan, miun äiti on tulossa käymään. Mihinkään ei lähdetä, edes miehen kotona käymään, kun la on suht lähellä joulua.

Tukisukista: miulla on kahdet; lentosukat polvisukkamalliset ja Amarin äitiyssukkahousut, taitavat olla 40 denieriä. Ainakin nuo lentosukat ovat tosi napakat, ei oo nilkat turvoksissa, vaikka päivän kulkisi.

Ja lumentulo loppui viimein! Ei sitä tullutkaan kuin kaksi vuorokautta ja saldo vissiin 50 cm lunta. Miehen piti käyvä katoltakin puottamassa lumia, kun sinne oli kasautunut niin paljon. Liikenne kyllä takkuaa edelleen, kestää varmaan pari päivää, ennen kuin kaikki jalkakäytävät ja ajoväylät on saatu kuntoon. Mutta aurinko paistaa! :)

MusiikkiG: ei ollut musiikkia mukana viimeksi, eikä varmaan nytkään. Miusta vähän tuntuu, etten mie jaksais kuitenkaan kuunnella mitään siinä tohinassa.

Miulla on kans tuota paineen tunnetta alapäässä, varsinkin vessakäynnillä tuntuu ilkeeltä, kun ihan jomottaa alapäätä. Mutta se varmaan kuuluu asiaan, kun aikamoinen painehan tuonne alas kohdistuu ja vauvakin alkaa painaa jonnii verran.

NapaG: vai olikohan edes galluppi? Seistessä miulla pullottaa vain navan yläpuoli, mutta istuessa koko napa.

UniasentoG: kyljellä tyyny polvien välissä, mutta se alkaa tuntua vähän hankalalta eli pitää varmaan lisätä tyynyjä. Viimeksi miulla oli kolme tyynyä; yksi polvien välissä, yksi vähän mahaa tukemassa ja yksi selän takana.

JoululahjaG: en ole ostanut vielä, vähän olen kyllä miettinyt. Tytölle tulee ainakin kalusteita huoneeseen, semmoset Nalle Puh -aiheiset pöytä ja neljä tuolia. Ovat Stemmassa tarjouksessa (tai oli ainakin), niin ne vois käyvä hakemassa.

Isänpäivälahjaksi tilasin miehelle hiirimaton tytön kuvalla. Löytyi onneksi suht tuore ja hassu kuva tytöstä, niin sitä voi sit katella töissä istuessaan.

Mielettömälle onnittelut tytöstä!

Amalia-Joelille onnittelut uudesta raskaudesta! :) Ihan hurjaa, että heinäkuisillakin on jo pino! Sehän tarkoittaa, että tammikuu on ihan nurkan takana.

Babyidean sivuilla näin semmoisen pikakapaloliinan. Se vaikutti kätevältä ja nyt oon miettinyt, että josko tilais semmoisen. Samalla sieltä vois tilata imetysyöpaidan, kun semmosta ei vielä ole ja on varmaan yöllä kätevä. Viimeksi oli flanellipyjaman yläosa, mutta sitä piti koko ajan olla napittamassa auki ja kiinni ja jos unohtui auki, niin sit tuli kylmä...

SynnytyssairaalaG: meidän sairaalassa (E-KKS) on ollut remonttisuunnitelmat auki jo pari vuotta. Synnytysosastoa oisivat kuulemma remppaamassa jossain vaiheessa ja sinne (tai osastolle) ois tulossa jopa yksi perhehuone. Aivan hurjaa, kukahan sinnekin pääsee? Vähänkö tulee olemaan tunkua sinne.

Mutta nyt alkaa olla nälkä, jotenka poistun tästä puuron keittoon. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Nauttikaa talvesta!

T: Monttu 31 viikkoa tasan

Vierailija
22/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on jo porukka ahkerasti kirjoitellut :-) Mä en ole vielä oikein mitään saanut aikaiseksi. Aamulla taas pulkkailtiin päiväkotiin ja kummasti se lenkki heti päivän alkajaisiksi piristää. Kotipäivä tämäkin kun miehellä on auto jossa tavirenkaat, vaihtaa sitten joskus tohon pikkurotiskoonkin. No eilen olinkin suht ahkera kun lakanat vaihdoin ja sitten imuroin ja pyyhin pölyt ja pesin vessan :-) Tänään voi siis ottaa vähän iisimmin. Onneksi se flunssa on toistaiseksi pysynyt öisenä ja aamun kiusana.

Jos sitä lyhyesti vaan tänään...

Lohdutukset suru-uutisia kuulleille!

Hermione - hyvä että sait saikkua, nyt voi olla rauhallisin mielin sen suhteen. Toivottavasti sitten halkio löytyy ja sulla toi kutinakin voisi rauhoittua. Ehdittäisiköhän me nähdä jossain välissä kun ollaan kerta kotona päivät? Oliko sulla vaan yksi lapsukainen ennestään?

MoominMamma - kannattaisikohan sitä saikkua miettiä jos on töissä kovin tukala olla?

Mellum - hyvä että on muitakin ahkeria ;-) vielä suht terveenä täällä. Onnea äitiysloman aloittamisesta!

Ariella - ei ne varmaan kovin helposti sitä saikkua tyrkytä. Kyllähän se mullakin melkein vaati sen että itse sitä sitten terkkarin käskystä pyysin lääkäriltä. Täytyy sanoa että olo on jo ihan erilainen kun tietää ettei tarvitse töistä murehtia. Suosittelen!

Fable - mulla oli aiemmin tota paineentunnetta ja th kuittasi senkin liitoskipuihin. Parempi kuitenkin kuunnella itseään ja kysyä siitä jos siltä tuntuu. Otahan rauhallisesti ja koita saada nukuttua.

mieletön - onnittelut tyttöuutisista ja hienoa että kaikki hyvin :-)

Zatu - meinaatko taas jotain Tammenterho aiheista löytää?

Sulina - eikös joku kertonut että vkosta 34 niitä liikkeitä pitää tarkkailla enempi. Kyllä aamulla välillä odottelee että tuleeko niitä liikeitä ollenkaan ja usein alkaakin vasta aamupalan jälkeen. Isommille tytöille mä olen usein antanut lahjakortin vaate- tai musakauppaan.

ardisia - onnea selibaattiin ;-)

Chicca - tovottavasti nuora menee pois alta, tarkastetaanko sitä vielä ennen synnytystä? En edes viitsi ajatella noita ötököitä...

Monttu - kiva että neuvolakäynnillä kaikki hyvin. Osaatko sanoa mitä ä-polilla tekevät kun mäkin joudun sinne viikolla 35+1, on kuulemma lääkäri ja ottavat paastosokerin.

Galluppeja / kyselyjä:

* joulukortteja tuskin askartelen, on siinä vähän peukalo keskellä kämmentä

* isyyspakkausta en taida jaksaa tehdä, en tehnyt viimeksikään

* lahjoista - en ole vielä ostellut, mutta miettinyt jo vähän. Täytyy hoitaa tänä vuonna ajoissa :-)

* listojen värkkääjä myös täältä ilmoittautuu

* joulusta - aattona varmaan appivanhemmilla ja päivänä siskon luona jonne tulee mun siskot ja äiti. Viime jouluna oltiin meillä.

* ei ole havaintoa muistaako kaupunki (Vantaa) mitenkään... mistäköhän sen saisi selville? Onhan toi la kuitenkin 1.1. joten eihän sitä koskaan tiedä.

* musiikkia en ole miettinyt, voishan sitä muutaman cd:n ottaa mukaan. Viimeksi oli radio päällä mutta en yhtään muista mitä sieltä tuli.

* kai se Kättäri on suht ennallaan. Parin hengen huoneissa viimeksi oltiin ja luultavasti semmoiseen jälleen joutuu/pääsee

Amalia-Joel - onnittelut ja mukavaa odotusaikaa!

( . ) hyvää kuuluu! Mä olen kävellyt nyt muutamana päivänä ainakin puolen tunnin lenkin kun tota poikaa olen hoitoon vienyt ja hakenut ja kas - supistuksia ei ole ollut juuri lainkaan. Johtuivatkohan enemmän tuosta istumisesta töissä ja stressistä, on meinaa ihan eri fiilikset nyt kotona ollessa :-) Albert möyrii masussa urakalla ja välillä tuntuu aika häijyltä kun muljahtelee siihen malliin. Mutta hyvä niin, luulisi että kaikki silloin ok.

Nyt taas tekemään jotain " hyödyllistä"

t. Mirabella ja Albert rv 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten; lisää gallupvastauksia!

JouluG: Taidan olla kotosalla esikoisenkanssa, jos vielä yhtenä kappaleena olen. Jos sattuu synnytys käynnistymään etuajassa (kuten olisi odotettavissa), niin en ainakaan ole jossain huitsin nevadassa.

JoululahjaG: Yhtäkään en ole ostanut, kun meillä onneksi lahjotaan hyvin kehnosti joulunaikaan muita kuin lapsia. Niitäkin on suvussa vasta kaksi, joten hurjaa urakkaa ei ole edessä. Odottelen myyjäisaikaa ja ostan jotain käsintehtyä ja kestävää.

IsyyspakettiG: En aio tehdä. Eihän äitiyspakkauskaan ole äidille, vaan lapselle... ;-)

NapaG: Pullottaa vain tuo yläosa seistessä ja istuessa koko napa katoaa.

MusiikkiG: Ei ollut mitään mukana esikoisen kanssa, sillä tuli äkkilähtö eikä mitään ollut valmiiksi katsottuna. *funtsii keskittyneesti* Tällä kertaa taidan ottaa intialaista meditointimusiikkia. Saattaisi auttaa rentoutumaan avautumisvaiheessa.

Hui! Välihuomautus; lapsi hikkaili ihan ekaa kertaa just! Huima tunne...

Blaah. Nyt on pakko jatkaa... Muuten muuttomiehet saavat huomenna kantaa paidan kerrallaan sinne muuttoautoon.

¨c¨

Vierailija
24/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th sanoi, että siellä otetaan sydänkäyrä ja ultrataan, jotta näkevät kuinka iso vauva on tässä vaiheessa. Sit vissiin otetaan verensokeri, joku pitkäaikainen arvo, mutta siitä selityksestä mie en kyllä ymmärtänyt mitään. Ei kuitekaan sokerirasitusta, vaan verrataan pitkän aikavälin arvoja tai jotain sinnepäin.

Vierailija
25/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita eilisen sairaalareissun mielenkiintoisin tilanne...

Ultraamassa oli suomalaistunut venäläislääkäri, joka oli jo esikoistakin maailmaan auttamassa ja sivusta touhua seurasi joku erikoistuva ruotsalaislääkäri. Molemmat puhuivat paremmin ruotsia kuin suomea, mutta kätilön kehoituksesta hoitivat kommentoinnin suomeksi, kun se kerran oli potilaan äidinkieli.

En tiedä aiheuttiko tuo porukanpaljous vai kielten sekamelska hojaannusta, mutta tämä Olga oli jotenkin hieman kuutamolla tuon ultrauksen kanssa. Luetteli kuitenkin sujuvasti napanuoran virtaukset, sun muut ja lopulta ilmoitti, että painoarvio on sellaiset 2700-2800gr. Mulla suu loksahti auki, kätilö haukkoi henkeä ja ruotsalainen lääkärikin hieman kohotteli kulmiaan. Vain Olga oli sitä mieltä, että onhan se vauva nyt pikkuisen iso, muttei mitään tavallisuudesta poikkeavaa...

Homma oli siinä vaiheessa jo hoidettu loppuun ja rupesin pukeutumaan, siinä samalla varovaisesti kysellen ja varmistellen, että eikös se lapsi tule olemaan aikamoinen Goljatti syntyessään, kun painoa on jo nyt noin paljon ja yhdeksän viikkoa on vielä raskautta jäljellä. Esikoinen kun painoi syntyessään vain reilut 100gr enemmän... Siinä vaiheessa Olga vasta rupesi katselemaan ultrakuvia ja -tuloksia tarkemmin ja ryhtyi itsekin päivittelemään vauvan pään kokoa. Lopulta selvisi, että oli unohtanut nollata koneen muistin edellisen potilaan jälkeen, jolla viikkoja oli kasassa jo reilut 41 ja joka oli tullut synnytyksenkäynnistykseen. Ei tainnut olla ensimmäinen kerta, kun tämä lääkäri jotain hassua sekoili, sillä kätilön silmienpyörittely ja päänravistelu oli aika paljon kertovaa.

Että näin meillä... Vauvan koosta ei siis ole mitään hajua, mutta ainakin on normaalin rajoissa luultavasti...

¨c¨

Vierailija
26/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon seuraillu teitä muita tammimasuja jonkin verran täältä taustalta ja nyt

oli pakko itsekkin tulla tänne hehkuttamaan. Kävin nimittäin aamulla 4d-ultrassa ja terve,söpö pusuhuuli-tyttö olis sitten tulossa tähän maailmaan tammikuun lopulla. Bruno veikkasi syntymäpainoksi 4 kiloa joten ihan pienestä sirppanasta ei ole kyse.. :) Ei muuta kuin ihanaa odotusta kaikille ja voikaa hyvin!

tiitunen22&aamu 27+2

Vierailija
27/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön & Tiitunen: Onnitteluni tyttöuutisista! =)

Beijaflorilla ja Chiccalla kivat joulukortti-ideat =)

Elina: Niin kuin täällä on vastailtukin jo, niin toki pojallekin sopii lahjaksi imuri! (Meillä löytyy pojalta pari nukkeakin, tosin niillä ei tykkää leikkiä.)

Meillä vaan on käynyt noiden leluvehkeiden kanssa, niin ettei ne kiinnosta, vaan edelleen on pop ne ihan oikeat. Esim. Imuri, kännykkä, kaukosäätimet jne... ja keittiöstä aina kummasti häviää astiat ja aterimet pojan leikkeihin, vaikka hällä on omat muoviset ;)

Amalia-Joel: Paljon onnea plussasta ja tsemppiä odotukseen!

UniasentoG: Oikealla kyljellä vaan oikeestaan saan nukuttua. On se kyllä hankala, kun on vaan yks asento, kun puutuuhan sitä. Mutta vasemmalla kyljellä on jotenkin tosi tukala olla. Mahallaan nukkuja olen oikeesti, mut ihan mahdotonta enää. Tyynyjä löytyy tukemasta mahaa ja jalkojen välistä. Kohta niitä pitää varmaan taas hamstrata lisää.

SynnytyssairaalaG: Yhtään ei ole tietoa, et mikä tilanne tuolla p-kks:ssa on tällä hetkellä. Jos on entisellään, niin 4 hengen huoneissa oleillaan. Sektioäidit pääsee kahden hengen huoneisiin ja perhehuoneita taitaa olla kolme.

No mut nyt pesemään kunnolla pois viikon pölyt =D

-tau-

Vierailija
28/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit on hienon näköistä ulkona kun on lunta tuprutellut lisää, mielikin piristyy tästä valkoisuudesta.

Tänään oli neuvola ja pitkästä aikaa sain tietää sf-mittaakin (aina se on mitattu, mutta ei ole merkitty korttiin). Sf-mitta oli 28cm, RR mulle normaali 112/70, turvotusta oli havaittavissa ja painoa tullut 400g/vko... Vauvaakin tökittiin urakalla että saatiin vähän vaihteluja sydänääniin, kaveri kun oli untenmailla vallan. Samalla tutkittiin että mites päin kaveri tuolla masussa on ja lopputulokseksi saatiin että se on POIKITTAIN!! Parin viikon päästä on taas neuvola ja katsotaan josko olisi muutosta tapahtunut, jollei niin sitten seuraavaksi lääkäri saa katsoa ja laittaa lähetettä TYKSiin synnytystapa-arviointiin.

Yksi hauska juttu oli kun olin lähdössä neuvolasta pois (meillä on neuvola ja lääkäri/terveyskeskus kaikki samassa tilassa) niin odotushuoneessa istui vanhempi pappa joka kysyi multa että: " Milloin poika syntyy?" naureskelin että tammikuussa ja voihan se tyttökin olla (rakenneultrassa veikattiin poikaa) niin pappa siihen sanoi että:" Selvä poika tuo on, olen noita niin paljon nähnyt" . Mua tämä lähinnä vain nauratti varsinkin kun pappa taitaa oikeassa olla, mutta osaan kuvitella kuinka närkästynyt olisin ollut jos en sukupuolta tietäisi, mulle tuo sukupuoli homma on niin tabu ja varsinkin nämä iänikuiset " poika se on, poika sen kuuluu olla" -kommentit.

Gallupeja oli paljon...

Isyyspakkaus: ajattelin miehelleni tehdä ja antaa nyt isänpäivänä, uskon että hänelle tulee siitä hyvä mieli kun otan huomioon hänet jo nyt =)

Nukkumisasento: yksi tyyny on polvien välissä ja yksi mahan alla. Olen iltaisin ja öisin tosi kipeä nivusista, ihan kuin olisi kuntosalilla tehnyt hirveän rääkin... Tuosta tuli mieleen kun synnytysvalmennuksesa viimeksi sanottiin että isä voisi auttaa äitiä yöllä ylös jos on vaikeuksia niin mun mieheni tänään aamulla oli niin avulias ja kyseli että tarviinko työntöapua =). On se jotain siellä kuunnellut =)...

Joulusta: Joulukortit olen aina itse väsännyt ja niin ajattelin tänäkin vuonna tehdä, varsinkin nyt kun on aikaa kun olen jo pois töistä.

Joululahjoja en ole hankkinut, sovittiin että otetaan pienen pudjetin joulu, kun tässä on rahan menoa ihan tarpeeksi muutenkin, eli ostetaan mieheni kanssa toisilllemme 1-2 lahjaa. Ajattelin ostaa hänelle 5-kerran kortin hierojalle, se on taatusti mieluinen lahja ja varsinkin kun vauva on syntynyt niin on kiva päästää hänet välillä rentoutumaan.

Joulua ollaan aina vietetty mun vanhempien luona, minne tulee myös mun isovanhemmat ja pikkusisko, mieheni äiti on myös tulossa ja ehkä isä (ovat eronneet). Joulupäivänä ollaan aina oltu syömässä isovanhempieni luona ja sinne tulee myös isäni veli perheineen eli mun 3 serkkupoikaa ja heidän tyttöystävänsä.

Synnytysmusa: enpä osaa sanoa kun ensimmäistä kertaa mennään, en ole hirveästi edes miettinyt asiaa. Olisi varmaan kyllä hyvä idea että rentoutuisi.

MIELETÖN: TYKSi rempassa??? Voi hirveetä, ei ollut mukava uutinen, sinne meinaan pitäisi itsekin tulla sitten tammikuussa viimeistään =).

Tuosta rempasta tuli mieleen että varmaan aika äkkiä sieltä kotiuttavat kun äitini työkaverin poika vaimoineen saivat esikoisensa muutama viikko sitten, rv:lla 36 raskausmyrkytyksen takia käynnistettiin, ja vauvalla oli kokoa 44cm ja 1950g, kotiin lähetettiin jo kahden päivän päästä vaikka oli noin pikkuinen...

Tänän pääsin tutustumaan tammisten omiin sivuihin ja oli kiva nähdä ihmisiä, sitä aina mielessän kuvittelee miltä joku näyttää. Täytyy katsoa jos itsekin saisi aikaiseksi sinne jonkin kuvan heittää...

Viikonloppuja!!

-Outi ja pikkueepo 30+2

Vierailija
29/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut kaikkilla paljon asiaa tänään :)

Ihanaa, että viikonloppu vihdoin koitti.

Hieman osallistumista näihin:

JoulukorttiG: Tänä vuonna ajattelin kyhäillä itse muutamat kortit. Tykkään pipertää itse kortteja ja taulunkehyksiä...Nyt varsinkin, kun on aikaa paneutua asiaan paremmin eikä tuo työ ole väsäilyjen esteenä, heh!

MusiikkiG: Edellisissä synnytyksissä ei ole omasta takaa ollut musiikkia mukana, enkä taida nytkään ottaa. Aikaisemmin olen ollut naistenklinikalla synnyttämässä ja siellä on ollut radio ja telkku " viihdyttämässä" . Tämän kolmannen menen pyöräyttämään kättärille (vaihtelun vuoksi).

Siitä en tiedä millaiset " kotiteatterit" sielä on, kun kokemusta ei vielä ole ;D

Tutustumiskäynti on sitten joulukuussa, näkee vähän mihin sitä ryntää tuskissaan kun aika koittaa...

UniasentoG: Minä nukun yleensä vasemmalla kyljellä tyyny jalkojen välissä. Eniten tykkäisin nukkua selällään, mutta olen lähiaikoina huomannut, että yöllä kun herää vessaan päätä särkee ja tuntuu et happi loppuu...Luulenpa ettei veri oikein kierrä kunnolla selällään maatessa, joten olen yrittänyt luopua tuosta autuaasta asennosta. :(

Ärsyttää vaan suunnattomasti, kun käsivarret tulee kipeäksi kyljellään nukkuessa. Ostin muutes Lidlistä sellaisen jalka tyynyn, se on ihan kätevä telkkaria katsellessa. Saa jalat hetkeksi ylös ja verenkierron normaaliksi.

JoululahjatG: Pari lahjaa lapsille olen ostanut ja kymmeniä suunnitelmia on otsalohkossa jemmassa ;) Ei vain oikein jaksaisi kierrellä kaupoissa...Neljän viikonpäästä olisi mahd. kokopäiväiseen shoppailuun jos vain jaksaisi :)

Tulevalle isukille tilasin suomi24 shopista pitkähihaisen paidan johon sai itse suunnitella tekstin...Hän kun on niin intopiukeena tulevasta toukasta....Pienellä " kettuilulla" toisen innokkuutta kohtaan valitsin tekstin " isi opettelee..." ;D heh hee

Saa sitten pukin kontista uuden paidan ja voi vaikka laittaa synnärille päälle!

Chicca: kyllä nauratti tuo sinun ultrakäyntisi :)))

Olisi siinä itse kullakin naama venähtänyt polviin jos tuommoset arviot olisi tullut...Toivotaan kummiski, että sinun peipi pysyy " normaali" mitoissa syntyessään!

Mirabella: Itse olen vasta vuoden tällä seudulla asunut vaikkakin lähiympäristössä olenkin majaillut 14vuotta. " Kultsi" ? onko se sitä ankkalammen seutua tai jotain...?

Sinä vissiin saat haistella suklaan tuoksua päivittäin ;D

Kysymys: Onko kukaan kuullut siitä tutkimuksesta joka käsittelee kätkytkuolemaa? Työkaverini sanoi kuulleensa radiosta jonkin keskustelun jossa kerrottiin, että on löytynyt syy näihin selvittämättömiin kuolemiin....vauvan verestä puuttuu jokin " juttu" ??? joka aiheuttaa kätkytkuoleman.....ei osannut sen paremmin selittää asiaa.....Se oli ulkomaalaistutkijoiden tekemä tutkimus.

Nyt lähden syömään...palaillaan astialle!

Marge78 ja toukka 28+5

Vierailija
30/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kauhee otstikko...

Marge kyseli tuosta kätkytkuolemasta ja uusin tieto on peräisin amerikkalaisilta tutkijoilta, joiden mukaan kätkytkuolema saattaa johtua aivojen huonontuneesta kyvystä vastaanottaa serotoniinia. Eli kyseessä olisi vika aivorungossa, jossa säädellään elintärkeitä toimintoja, kuten mm. hengitystä, verenpainetta ja ruumiinlämpöä. Tämä tulos on saatu tutkimalla 31 vauva, jotka ovat menehtyneet kätkytkuolemaan. Otos on pieni ja perimmäminen syy kätkytkuolemiin on edelleen arvoitus.

Vierailija
31/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tai no rankka ei ehkä ihan oikee sana, mut kympiltä lähettiin ja jotai kuuen aikaan kotona. .Mut oli kiva käyä tuulettumassa :)

Akalle löysin pukinkonttiin halvalla nukkekotiin kamaa n. 15 eurolla sain lastenhuoneen kalusteet (mm. pinnasänky mitä akka erityisesti toivo) ja perheen. Vauva tosin puuttu, joten löytänenkö mistään. .

Ukolle en löytäny vielä lahjaa, kaulaketju oli yks ihan siisti, mut hinta ei :/ Peipille tuli ostettua unipuku, ku löysin niin halvalla n. 3¿. Mm norsun kuva ja ku mä kerään niitä niin mikäs sen osuvempaa :D Akalle löysin alesta myöskin t-paidan ja itellekki + ostin a i v a n ihanan vetoketjullisen hupparin. Musta/harm/valk, sellanen niinku tiikerikuosi :) just mun tyyliä. Mitään pitäny itelle ostaa, mut ku näin Jim&Jillissä niin oli p a k k o saaha.

Turvakaukaloihin kävin tutustumassa ja ihastuin vaunuihin :O voi oispa rahaa, ku roskaa niin hakisin varmasti ja möisin entiset pilkkahintaan. Harmi kun eivät ota enää vaihossa vanhoja :/ Merkkiä en muista, mut saksasta tuovat niitä ja niissä oli tyyliä. *Huoh* kaikkee ei voi saaha.

[color=blue]SynnytyssairaalaG: [color=violet]OAS on kiikarissa, vaikka saisin mennä OYS:aanki (heh ei varmaan tuu noin). Ei hajuakaan onko ollu muutoksia vuojen -02 jälkeen. Toivottavasti ei mitään häslinkiä tammikuussa kummiskaa.

Pari perhehuonetta siellä on, mut nyt jäänee käyttämättä. Akkaa en halua heitteille jättää etes yheksi yöksi eli saa olla isin kans kotona, ku mie peipin kera laitoksella. Jos sektiolla syntyy niin sit tod.näk. ihan oma huone tiedossa tai ainaski viimeksi oli.

[color=blue]MusaG: [color=maroon]viimeks oli ainaki yks levy mukana, mut ei tehny yhtään mieli missään vaiheessa kuunnella levyjä. Radio tais olla päällä, mut kaikki tais mennä ohi korvien mitä sieltä tuli. Lukemista oli, en lukenu. Päiväkirja oli, en kirjottanu.

[color=blue]NukkumisG: [color=violet]normaalisti nukkusin kylellään ja niin yleensä nytkin. En tietääkseni enää juuri pyöri yöllä ja tyyny on ollu jo hyvän aikaa jalkojen välissä nukkuessa. Tosin, että löytyy joskus herätessä jostai muualta. .

[color=blue]Mieletön [color=maroon]se on sitten Aatutar ;) meillä akan tekonimi oli Santeri (mistä lie tullukkaan) ja onnittelukortissa jossain luki Onnea Santeriinan vanhemmille :)

[color=blue]Amalia-Joel [color=violet]tää hatarapää ei jaksa muistaa, mutta kaikesta huolimatta hirmusesti onnea ja roppakaupalla tarrasukkia :)

[color=blue]Ardisia [color=maroon]:D :D hyvä ettei poitsu menettäny pippeliään imurille. Muistelin tuon jutun luettuani, ett ukko tais joskus vuosia sitte tuumata, että oli meinannu oman vehkeensä imuroia :O Oli tainnu hiustenleikkuun jälkeen putsata housunsa. Ohkaset kalsarit kai jalassa niin oli meinannu käyä köpelösti :D

Mulla taas himot on ollu pitemmän aikaa hukkateillä ja niin " onneks" ukollaki. Yleensä meillä kummasti nää kaudet menee yksiin, mut sehän on hyvä ettei joudu toisen vonkaamisia esteleen :D Ihan vasta ite asiassa ukolle tuumasin, ku ei se oo mitään etes yritelly niin sano mm. ett on orjentoitunu siihen, ett saa vasta maaliskuussa :O :D

[color=blue]Mirabella [color=violet]ei löytyny terhoja tällä kertaa :) Talvilakkia kattelin, mut en löytäny mieleistä enkä tarpeeks pientä. Ihania käpälätossuja ja tumppuja ois ollu, mut ku muunlaisia jo on niin ei parane kauheesti hamstrata.

[color=blue]Marge [color=maroon]enpä oo moisesta tutkimuksesta kuullu!!

[color=darkviolet]Akalla oli ollu ikävä mua. Oli siis ukon kans kotosalla, ku mie shoppailemassa. Varmasti kerenny tottua, että oon lähes aina saatavilla. Vaikkakin omasta mielestä oon ottanu aika paljon nyt omaa aikaa ja suht tiheesti. Itkua tuhersi ja ei tienny syytä. Oli tosin yli väsynykki.

Masu kurnii - ajatukset karkaa. Poistun jääkaapille. .

Vierailija
32/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699]Taas on tovi vierähtänyt, etten ole ehtinyt kirjoittelemaan. Töissä on kiirusta pitänyt, silloin tällöin olen hätäisesti pinot lukaissut, ettei aivan olisi pihalla Terhojen tapahtumista. Töissä ollaan oltu jo 3 viikkoa (aika menee äkkiä kuitenkin...) vielä olisi 9 aamua herättävänä.

Laitoin uusimmat kuvat blogiin, kiitos kärsivällisyydestä kun jouduitte odottamaan.

[color=royalblue][b]Zatu[/b], kiitos myötäelämisestä hautajaispäivänä. Oli koskettavat hautajaiset, mutta ikimuistoinen hetki oli, kun pappaa lasketiin hautaan, niin samalla lensi iso lauma joutsenia yli kaakattaen. On harvinaista että niitä vielä näin myöhään on täällä. Tuli heti olo, että pappa siellä tervehtii ja lentää lintujen mukana :) Siitä vaahtohoidosta, se on suht uusi hoitomuoto suonikohjujen poistoon. Ei tarvita enää kirurginveistä. Mutta kohjut ei tosiaan ala mustelmalla, mulla on ollu pari verisuonta pullollaan jo teini-iästä ja nyt ne alkaa pullistumaan uhkaavasti. Suonikohju on siis pätkä (laskimo)verisuonta, joka pullistuu ulospäin. Syy joku sellainen että kohtu painaa ja verenkierto laskimossa hidastuu kun paine ei riitä pitämään verta tarpeeksi vilkkaana ja suoni " laiskistuu" (pullistuu ulospäin). Tukisukat auttaa tekemään sen paineen ja helpottaa/ehkäisee suonikohjuja. Korjatkoot viisaammat, jos olen väärässä.

[color=996699][b]Mellum[/b], löysitkö tukisukkikset? Amarin mammatukisukkahousut oli Stockalla jotain 17,90 euroa muistaakseni, mediumtuki (9). Ovat olleet aivan loistavat, tosin haikailen jo täyden tuen sukista....

[color=royalblue][b]Chicca[/b], voi kamala noita ötököitä!! Voimia pakastukseen :) Hauskan painoarvion olit myös vauvalle saanut :) no, jospa vielä saat jossain välissä uuden arvion....

[color=996699][b]Ardisia[/b], hyvä että sanoit sille ikävälle kätilölle suorat sanat! Mahtaako ne tietää ettei Suomessakaan enää rokoteta Calmettea...mikähän uhka se niiden mielestä on meidän vauvoille...? Tsemppiä remontointiin!

[color=royalblue][b]Nenn[/b], onneksi selvisitte puun kaatumisesta säikähdyksellä! Joko kaikki kaatuneet puut on tehty haloiksi? ;) Saitko muuten jo tulokset siitä viimeisimmästä viljelystä (sori jos oon missannut)? Itse pitäisi viedä kontrollinäyte, olen tahallaan viivytellyt ettei kuurit enää ole puremassa, viimeisen kuurin loppumisesta ois nyt pari viikkoa.

[color=996699][b]Taneli[/b], eikös se otsa/naamaedellä tulo ole avotarjonta? Näin olen ainakin joskus kuullut. Kiitos [b]Ariella[/b] selvityksestä rt1 vs. rt2, en olekaan ennen tiennyt mitä eroa niillä on. Pyöriikö vauva muuten vain toiseen suuntaan kohdussa (myötäpäivään ylhäältä katsottuna?) Tuli vaan mieleen että kun olisihan sillä vauvalla yhtä lyhyt matka (se 1/4) rt2-asennostakin kääntää takaraivo, jos kääntyisi eri suuntaan.. Onko sulla tietoa?

[color=royalblue][b]Mirabella[/b], hyvä että sait saikkua. Kuulostat heti pirteämmältä!

[color=996699][b]OMK80[/b], kiva että pääsit blogiin katsemaan, laita vaan omiakin kuvia tulemaan. Mun on monesti pitänyt kysyä että onko teillä ratsuja vai ravureita? Pisti silmään tuo Hollanista tuotu varsa, josta kerroit. En olekaan aiemmin kuullut sinun siitä mainitsevan? Minäkin luen kateellisena sun ja Ceciliahin hevosjuttuja, itse olen ratsastanut 22 vuotta ja -90 luvulla kisasin kansallisella tasolla (esteissä). Siksi kiinnostaa tuo varsa, että mistä olet sen tuonut, kun mulla on tuttuja Hollanissa ja Euroopassa noissa hommissa. Tällä hetkellä köpöttelen kavereiden hepoilla silloin tällöin, aika ja rahat ei riitä omaan... :) kun pitäisi olla vähintään 130-140 cm luokkien kisatykki ;)

[color=royalblue][b]Äitiliini[/b], kovasti paranemista koko perheelle!! Ja sulle hyvää äitiyslomaa, itsellä tosiaan vielä 9 aamua. Äitiysjooga oli ihan kiva, rauhallista venyttelyä ja hengittelyä. Mulla tosin kipeytyy selkä jo sängyllä/sohvalla maatessa ja oli aika tuskaa, kun melkeen koko 1,5 h piti maata selällään kovalla lattialla/jumppamatolla. Mutta ens viikolla urheasti uudelleen. Saatiin tänään se C5, ihan kivalta tuntuu ja tilavalta.

[color=996699][b]Maria & Beijaflor[/b], voi kamala mitä olette joutuneet kokemaan tällä viikolla. Voimia ja jaksamista! Itsellä ei ole kokemusta, mutta voin kuvitella että suurin kysymys on miksi?? Ja siihen kun ei ikinä saa vastausta.... :( :( p.s. hyvä juttu kun Maria teidän kamera löytyi.

[color=royalblue][b]Mieletön[/b], onnittelut tytöstä! Kuulostat pirteämmältä, onko pukamavaivat jo helpottaneet...?

[color=996699][b]Marge78 & Tiitinen22[/b] (menikö oikein...?), tervetuloa uusille kasvoille! Reippaasti mukaan vaan, laittakaahan itsenne Tammenterhojen listalle, Ystäväkirjaa ja karttaa löytyis myös. Sekä blogiin saa tunnukset (kuva-albumi) sitten kun on jo jonkin aikaa kirjoitellut.

[color=royalblue][b]Elin@[/b], voi hurja mitä kähmintää olet " tätien" osalta joutunut kokemaan! :) Olisin mennyt sanattomaksi itsekin.... Mullakin muuten aamuisin tuntuu masu kadonneen, pitää peilistä kans tarkistaa :) Päivän mittaan sitten paisuu taas entisiin mittoihinsa :)

[color=996699][b]Tigger[/b], kiitos joulukorttivinkistä! Taidan itsekin ottaa nallen, laittaa tonttulakin päähän ja ulos kynttilöiden ja havujen kera. Siitä kuva ja teetätys korteiksi! Näppärää. Ollaan tehty joulukortit jo useamman vuoden kuvista yhdistellen Photo Shopilla ja sitten teetetty. En ole oikein käsityöihmisiä, vaikka tekisi mieli askarrella...

[color=royalblue][b]Bile-G[/b], anteeksi blondiuteni, mutta olen luullut ihan oikeasti että baarissa ei voi/saa edes käydä raskausaikana...heh. Eikö se passiivinen tupakointi oo pahempaa kuin että itse vetäisi kessua? Muutenkin olen jo melko kalkkis, baarissa olen käynyt viimeksi ehhä 2 vuotta sitten. Tanssimaan tekisi kyllä mieli. [b]Mary[/b], sun toivehan toteutuu kun ens kesäkuussa kaikki baarit on savuttomia. Alkoholittomia juomia en ole maistanut, jouluksi tekisi mieli löytää sellaista punkkua. Meillä ei alkoholia kulu juurikaan, mieheni on täysin raitis ja itse juon ehkä 2-3 saunasiideriä vuodessa ja lasin punaviiniä jouluna. Nuoruudessa on tullut tuo juoma/baarikiintiö täyteen, eiköhän se ikä jo tee tehtävänsä, niinkuin moni muukin 30+ on täällä maininnut.

[color=996699][b]Joulu-G[/b], olen niin jouluihminen kuin olla voi!! Omat synttärit joulukuussa, ehkä sekin vaikuttaa. Ollaan perinteisesti kotona syömiset ym. ja sitten vieraillaan aattoiltana meillä ja anoppilassa. Molemmat löytyvät tästä 30 km säteeltä.

[color=royalblue][b]Synnäri-G[/b], ei hajuakaan miten asiat OYSissa ovat. Tietääkö joku muu? En ole ikinä siellä edes käynyt (paitsi -86 kun nuorin pikkuveljeni syntyi, siitä nyt ei muista mitään). Kohta se on sitten meidän vuoro...haikeana katselen uusien heinäkuisten pinoutumista, ens viikolla tulee vuosi siitä kun testasin plussaa, joka sitten lääkkeellisesti tyhjennettiin joulukuussa. Juuri vielä omalla 30 v. synttäriviikolla, tosi ikimuistoiset synttärit.... Silloin näin lasioven takaa sen osaston jossa vauvojen kanssa ollaan, kun menin kahvioon naistentautien polilta. Silloin tuli vahva tunne että tuonne on päästävä ja äkkiä! Siksi en kai pelkää synnytystä, kun se on suurin ja hartain toiveeni sinne päästä. Ollut jo monta vuotta. Hyvähän se on näin ummikkona sinne mennä, mistään tietämättömänä... ;)

[color=996699]( . ) Meillä ei tarvi laskea liikkeitä, on sen verran vilkas tyttönen. Viime viikonloppuna tein useana iltana suklaamannapuuroa (tuli himo...) ja yhtenä iltana olin varma että vauva tulee mahanahkan läpi tai sillä on joku hätä! Aivan kamala mylläys ja maha heilui puolelta toiselle! Vauva taitaa olla RT1 asennossa, kun tuntuu että vas.puoli on kovempi ja jalat tuntuu oik. ylhäällä. Yksi ilta nukkumaan mennessä venytti jalkaa tosi pitkälle ylöspäin, tuntui aika inhalta kun kohtu tuntui venyvän ja paljon. Enää ei oo pitkä matka kylkiluihin... Täällä ei siis karvarajat heilu, vaan potkut/muljahdukset tuntuu enemmän tuolla oikealla ylhäällä. Pää tuntuu toisinaan painavan pissarakkoa. Tyttöhän oli jo rv 26+ raivotarjonnassa, liekö sitten pysynyt siinä...?

[color=royalblue]Ensi viikolla olisi taas neuvola, saas nähdä miten on taas paino noussut... Mullakin on se VAU-kirjan lappu kokonaan postittamatta, pitäisi kai laittaa menemään. DVD:n saan kai ens kerralla, siellä on ollut joku katkos niillä jotka niitä toimittaa ja pitäisi olla ens kerralla sitten saatavilla. Niitä pitäisi saada joka neuvolasta, jos terkka on sen verran valveutunut että on niitä tilannut.

[color=996699]Juu, jospa tässä taas vähäksi aikaa. Huomenna aattelimme lähteä käymään Haaparannassa, kun Ruotsin puolella on kaupat auki. 2 viikon päästä aukeaa sitten se odotettu Ikeakin, sopivasti äippäloman alkuun :) Luulajassakin tekisi mieli käydä katsastamassa Emmaljungien hinnat. Kerroinko jo että Kemistä saa yli 100 euroa halvemmalla kuin Oulusta, pakosta joutuvat alentamaan kun Haaparannassa/Ruotsin puolella on halvemmat hinnat ja kilpailevat asiakkaista. Esim. Emmaljungat Edget sporttirungolla Oulussa 795/720 euroa (2007/2006 mallit), Kemissä 690/590 euroa. Samoin Gracon Auto-Baby kaukalo 20-30 euroa helvempi. Miehen työsuhdeautossa ilmaiset bensat, niin kannattaa ehdottomasti lähteä hakemaan.

[color=royalblue]Mutta nyt pikkuhiljaa suihkun kautta nukkumaan.. hyvät yöt kaikille!! Siitä tulikin mieleen vielä yksi galluppi, eli [b]Nukkumis-G[/b], mulla on tosi hankalaa kun yleensä nukun 100 % mahallani. Joku sekoitus kylki(makuuasennosta on kai käytössä, jalka sivulla ns. kiipeilijäasennossa. Tyynyjä en ole vielä ottanut käyttöön, kun nukun niin tiiviisti miehessä kiinni ettei väliin mahtuisi tyynyä :) Me ollaan koko 8 v. nukuttu ihan lähekkäin, saa nähdä sitten kun vauva tulee... ;) Mäkin olen kuullut että sellainen pitkulainen imetystyyny ois hyvä nukkumakaveri, on ollut suunnitelmissa hankkia. Muutamana aamuna olen kyllä herännyt masultaan, kai se jotenkin pienenee yön aikana. Mä olen käynyt koko ajan vain 1 x yössä vessassa, nyt alkaa jo tympimään könytä ylös. Voin vaan kuvitella mitä se on jos pitäisi tehdä se useammin yössä.

[color=violet]Ai niin, [size=3]Tuiskualle erittäin paljon jaksamista osastolle ja vauvalle vielä tarrasukkia matkaan. Koittakaa sinnitellä vielä muutama viikko, olette ajatuksissani!![/size]

[color=996699][b]Sinda & Nipsuneiti rv 28+6[/b]

Vierailija
33/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen][b]Zatulle[/b] että kävittekö siellä Sulinan kotikaupungissa vai täällä " meillä" päin...? ;) Mun pitäisi käydä Oulun Kärkkäisellä kun sielä oli ainakin viime ja toissa talvena myynnissä sellaisia aivan ihania mokkatöppösiä, joissa vetoketju ja karvavuori. Ihan vastasyntyneillekin kokoja. Ja OttoBressä kuulemma myydään Ruskovillaa, sinnekin pitäisi ehtiä.

En muista kommentoinko silloin kun sanoit että joulukuussa pääsisit täälläpäin käymään, niin ilmoittele sitten. Lähdetään shoppaileen tai istutaan kaffella, jos vointi on sellainen ettei muuta jaksa ;)

Sinda

Vierailija
34/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä vielä lukaista kuulumiset täällä...

Ardisia:

Ei mulla ollut oikeesti missään ultrissa poikaa povattu, oma olo ja muiden kommentit siitä klassisesta poikamahasta vaan vahvistui, mitä pidemälle tää raskaus eteni. Vaatteita ehtisin ostella muutamia, mutta eivät ole liian poikamaisia tytöllekään. vaal.sin / beigeen bodyn kanssa, kun lätkäsee vaal.pun. potkarit, niin eipä jää epäselväksi paketin merkki :) KappAhlista ostamani siilihaalari on tosin armyn vihreä versio, kun vaaleista ei ollut kokoja jäljellä, mutta haitanneeko tuo mittään :O Seksielämästä sen verran, että meillä on viimeksi sovitettu vehkeitä yhteen elokuun loppupuolella, että melkoisen siveyden sipuliksi sitä tässä olonsa tuntee. Meillä ei isäntä myöskään esikoisen odotusaikana innostunut seksistä, ei edes lähennellyt turhia, ettei tee sitten mieli...Tosin meikäläinen kaipaisi vaikka kainaloa, haleja ja suukkoja. Siispä myötäelän tilannettasi!

OMK80:

Juu siis näin mä kuulin TYKSin rempasta, eli kun eivät vielä ole aloittaneet, niin ei hyvältä näytä meidän kannalta :( Olispas muuten aikasta hauskasta, jos samaan aikaan satuttaisiin osastolle :)

En vaan oikeesti ymmärrä, miten 3 hengen huone muka vetäisi sisuksiinsa 5 äitiä ja vauvasängyt...No se jää sitten nähtäväksi.

Zatu:

Toi Aatutar oli hyvä :D Siispä liitämme pienen hännän tekonimen jatkeeksi!

Sinda:

Kiitos kysymästä :)

Juu siis olo on paljon positiivisempi kuin aikoihin! Tuo eilinen 4D -ultra piristi niin paljon mun ajatuksia positiivisempaan suuntaan, kun sai nähdä kenen vuoksi niistä p-kivuista kärsitään. Kivutkaan ei ole olleet niin sietämättömät, kun olen elänyt jo taas kaksi viikkoa ilman kortisonipitoisia puuduterasvoja, heh kiva ristiriita. Mutta vanha kunnon bepanthen on ihme salva! EI musta silti kyllä istumaduunariksi enää ole. Huonoina päivinä en täälläkään voi oikein renkkua, kun koneen äärellä pitää istua tai seistä paikoillaan :( Kai se on niin, että kaikkeen tottuu, vaikka jääpuikkoon persiissään. Ja oppii kipujensa kanssa elämään; Aika kovaa on tämä elämä kuitenkin, kun menot järkkään hyvin pitkälti sen mukaan kumpi päivä on vuorossa. Jouduin tuossa jopa " paastoamaan" yhen päivän, kun en yksinkertaisesti voinut jäädä kotiin sontimaan lekurireissun yms sovittujen juttujen vuoksi. Aika hevii, mut tammikuu ja vauvan syntymä on KOKO ajan mielessä :)

Juu ja BB kutsuu! Heippa!

Äitee ja " Aatutar" 28

Vierailija
35/35 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Sulinan kotikaupungissa kävin vaihteeksi :) Isossa ja myös Halpahallissa oli jonkun sorttisia käpälätossuja, mut en muista nähneeni minkäänlaisia missä vetoketju. Jos niitä on vain Oulun kaupan valikoimissa.

Kaveri kenen kans olin liikenteessä niin haaveili käyvänsä piakkoin Oulussa ja kysy mua mukkaan. Joten jos lähetään niin ilmotan, jos pystyttäs järkkään treffit. Jouluviikolla ois tosiaan mahollisuutta käyä, mut en tiiä kykenenkö enää sillon istuskeleen autossa tuota matkaa.

Tuosta biletyksestä, että tuskin nyt hirveetä haittaa on jos joskus käy tupakansavussa. Eri asia, jos säännöllisesti tai töikseen sellasta joutus sietään.

[color=blue]Mieletön [color=violet]kiva, ku nimi kelpasi :) :)

[color=darkviolet]Nyt pitää raahautua peiton alle. Olin torkahellu jo sohvalla. Saa nähä jaksanko huomenna valvoo, ku kaverin kans oli puhetta käyä Halloween tunnelmaa katastaan kapakissa.

Hyviä unia.