Hyvinkään sairaalan remonttitilanne?
Hei! Tässä toivottavasti hyvin pian olen menossa Hyvinkään sairaalaan synnyttämään. Siellä ei remontti ole vielä valmis, sen tiedän. Kaipaisin kuitenkin tilanteen itse viime aikoina kokeneilta tietoa siitä, miltä remontti synnyttäjästä tuntuu, esim. seuraavia asioita:
* mitään toivoa saada kylpyammetta käyttöön?
* onko ahdastakin vuodeosastolla? tai muuten levottoman oloista?
* onko tosiaan niin, että mitään kunnon seurustelutiloja ei tässä vaiheessa ole?
* muita kokemuksia?
Esikoisen syntymästä jäi tosi hyvä mieli, mutta nyt on kieltämättä vähän jännittynyt olo, miten menee koko rumban keskellä.
Että kun eivät päivitä noita nettisivujaan useammin, siellä viimeiset tiedotukset 10.3... :(
Suuret kiitokset, jos joku malttaa vastata! =)
Kommentit (9)
Kiitos kaunis Nia! :)
Toivon mukaan ei ole sektiota tulossa, joten mulla siis ilmeisesti erityisesti " mahikset" joutua neljän hengen huoneeseen... Ja vähän kyllä harmittaa, ettei seurustelutiloja ole. No toisaalta, onhan se kafeteria, jos on siinä kunnossa, että sinne jaksaa mennä.
Toki saa lisääkin kokemuksia kertoa, jos jollain sellaisia on... :)
mulla laskettu aika ylihuomenna 4.4., joten saapas nähdä, millä mallilla remppa on, kun tuo nassikka päättää ulos tulla :)
Apua... mä ahdistun aina sairaalassa siitä kun huoneessa on joku toinen joka yrittää nukkua ja jos oma vauva itkee.. aina olen siis ollut (aiemmilla kahdella kerralla) 2-hengen huoneessa, Porvoon sairaalassa.
Onko Hyvinkäällä ihan siis normaali tilanne, että laitetaan 4 äitiä samaan huoneeseen?
Itsellä synnyttäminen siellä olisi edessä heinäkuussa, toivon mukaan =).
Viivi rv 25
... ja uskoisin, että neljän hengen huoneet ovat siihen mennessä jo historiaa, varmaankin ne ovat vain väliaikaisratkaisu... ainakin toivon näin! :) Ei kai oikeasti ole kovin yleinen ratkaisu majoittaa neljää äitiä (eli käytännössä kahdeksaa ihmistä) samaan huoneeseen, vai olenko vain pilalle hemmoteltu nykyäiti? :D
Synnytysvuodeosaston pitäisi todellakin 7. 4. muuttaa remontoituihin tiloihin. Synnytyssaleja tulee kai remontin tässä vaiheessa olemaan käytössä kolme ja tarkkailupaikkoja kuusi.
Remontti EI todellakaan ole kokonaan ohi, vaan jatkuu kovastikin niissä tiloissa missä vuodeosasto on nyt ollut, sekä äitiyspoliklinikalla ja osittain synnytyssaleissa.
Tilojen uusimisen myötä käyttöön on jo saatu synnytysamme. Ahdasta osastolla voi olla, ihan vaan sen takia, että on " kevätruuhkan" aika. Uusituissa tiloissa seurustelutilat kyllä on olemassa.
E. rv 37+6, myös Hyvinkäälle menossa
Täällä " eräpäivä" lähestyy loppuansa, eli saa nähdä, meneekö sen 7.4. yli vai onko remontti vielä missä tilassa, kun saan itseni laitokselle kammettua. No katsellaan... :/
Tänään Hyvinkäältä palanneena voin kertoa, etten mie ainakaan kaksosten sektioäitinä mihinkään kahen hengen huoneeseen päässy, vaan neljän hengen huoneessa olin. Lisäksi remontin nykyinen vaihe viivästynee parisen viikkoa lisää. Ja ruuhkaa tosiaan on ollut, ainakin lauantaina oli sulku päällä.
No huhhuh, katsellaan, mitä edessä on... Nyt 5 pvää lasketun jälkeen olisin kyllä melkein valmis jo vaikka käytävällä synnyttämään :/
ystäväni menee sinne synnyttämään suunnitellulla sektiolla 8.4 ja hänelle oli sanottu että remppa olisi valmis 7.4.
Ja oli valmiiksi sanonut ettei halua 4 hengen huoneisiin ja oli sanottu takas ettei sektioäidit joudu vaan pääsevät 2hengen huoneisiin.
itse kävin synnyttämässä 22.2 ja lähdin kotiin jo seuraavana pvänä. Ei sillä ettenkö olisi voinut olla pidempääkin, mutta oli vaan tylsää maata sängynpohjalla kun ei ollut tosiaankaan kunnon seurustelutiloja. Mutta ei tuo muuten minua haitannut. Ammeeseen olisin päässyt jos synnytys olisi kestänyt pitempään kuin 33min. sairaalaantulosta.
Tsemppiä sinulle :)
t.Nia