***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***
Kommentit (64)
lyhyeksi jäi lepotauko jälleen... eipä jaksanut typy nukkua kuin sen 40 minuuttia... huokaus. " Huvittavinta" tässä on se, että tuo 2,5 vuotias esikoinen nukkuu melkein enemmän kuin tämä 2,5 kuukautinen! Nytkin sai jo mennä poikaa päikyiltä herättelemään kun kolmatta tuntia jo posotti unia!! Ja typy nukkuu noita pätkiään ja eipä niistä aina edes neljää tuntia tule... Hiukan outoa! Ja enteileekö tämä nyt sitä, että tyttö on muutenkin vähäuninen ja lopettaa esim. päikkyjen nukkumisen jo puolivuotiaana tms??? APUVA....
No, joo, omaa napaa koko ajan ja taas on rynnättävä....
t. oinasmamma ja hyväuninen esikko ja huonouninen kuopus
Kävimme just lenkillä ja sen jälkeen saunassa. Pakkasta on yli 10astetta, joten kyllä saa tytölle pukea ihan kovasti päälle. Mutta yllätyin kovasti, kun tein testin. Laitoin nimittäin lämpömittarin vaunun kopan yläpäähän ja siellä oli +8! Ja mittari oli vielä lampaantaljan ja ulkokankaan välissä, joten taljan sisäpuolella varmasti vielä monta astetta lämpimämpää. Eli hyvä ottaa huomioon tuo, ettei pue lasta ihan liian paksuihin tamineisiin. Vaunut näyttävän pitävän hyvin lämpöä, yllättävää!
Meillä takana muutama hieman risaisempi yö. Varsinkin aamuyö meinaa menna tissutellessa. Itse siis olen välillä väsynyt ja hartiat aivan jumissa jatkuvasta imettämisestä.
Kävin muuten eilen pitkästä aikaa jumpassa. Edellisen kerran olin käynyt viime joulukuussa (kun raskaus oli sen verran kinkkinen, etten uskaltanut rehkiä...)!!! Jumpan jälkeen olin todella ylpeä itsestäni: en olekaan ihan rapakunnossa. Näköjään kolme kertaa päivässä tehdyt vaunulenkit pitävät kunnon yllä. Säännöllisesti en jumpassa ala vielä käymään, kun se on jotenkin vaikeaa, kun tyttö on pelkästään rintaruokinnalla ja toisaalta mies tekee vuorotyötä. ja sitten kun olemme koko perhe koolla, en halua olla itse heti menossa jonnekin...
Mites muut, joko urheilette paljon / käyttekö omissa menoissanne ilman vauvaa? Minulla Veera-vauva lähes aina kaikessa mukana.
Aloitamme muuten ens viikolla vauvauinnit. Hieman hirvittää. en ollut edes vielä varma haluanko mennä ollenkaan. Laitoin alustavan kyselyn uimakouluun ja sieltä tuli heti ilmoitus, että meille on paikka varattu...no mennäänpä nyt kuudeksi kerraksi ainakin kokeilemaan. Veera on vielä kyllä aika pieni, kun täyttää parin päivän päästä kolme kuukautta.
Nyt pitää lopetella, kun mies odottaa Skypeen pääsyä.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Puppe ja nukkuva Veera
Mistäs läänistä sä taas olitkaan kotoisin:)? tuli meinaan mieleen, kun kysyit tota rakennuspaikkaa, että joko sä salapoliisina zoomailet, että mistäs täällä kirjotellaan, mahdollisesti yhdistät jostain?? etkös sä ollut jostain pääkaupunkiseudulta päin? Sillon tuskin meitä yhdistää mikään juttu. Mutta paljastetaan nyt sen verran, että osoite on Onnenkuopankatu - tuntuuko tutulta??
Kaikille muuten tiedoks kun kyselin niistä tuplamatkarattaista - löysin huutonetistä Gracon vehkeet ilmakumipyörillä. eiks ne ilmakumit kai kulje paremmin kun sellaset ihan pikkupyörät?? huomenna huuto sulkeutuu eli pitää sitten mahdollisesti kiljasta omaa hintaa jossain vaiheessa. Eli jos osaatte vielä avittaa onko ilmakumit hyvät niin KIIRE!!!!! Kiitos:))
Nyt unille häipyvä Vieteri
Tuntuu tosiaan olevan paljonkin porukkaa täältä hämeestä, ihan kiva! :) Mahtaneeko olla peräti samasta kylästä olevia...enpäs nyt kuitenkaan arvaa paljastaa ainakaan vielä! :)
Kiitos tuosta riippumatto vinkistä pumpulille. Tarvii harkita. Autossa (siis liikkeellä olevassa!) tuo tyttö nukkuu kuin unelma eli se liike kai siinä on tosiaan se kaiken a ja o.... niin, ja vaunulenkillä kanssa. Mutta jos ei ole jatkuvaa liikettä heräilee n. 45 minuutin päästä unille laitosta. Yöunille kyllä nukahtaa helposti (" kop, kop" ) ja nukkuu yleensä ekan pätkän suht hyvin, kolme, neljä tai joskus viisikin tuntia. Ekan syötön jälkeen myös yleensä nukahtaa heti, mutta toisen syötön jälkeen on nyt parina yönä ollut vaikeuksia nukahtaa ja se on aikas kurjaa jos tämä toinen syöttö on joskus kolmen maissa niinkuin viime yönä... :(( Jos toinen syöttö menee kuuteen ei se niin sitten haittaakaan vaikka joutuu valvomaan....
On tää rankkaa varsinkin kun tuo esikoinen on aina, myös vauvana, ollut hyvä nukkuja ja nukahtanut ihan itsekseen omaan sänkyyn. Ehkä siksikin tuntuu nyt varsin vaikeelta välillä tää elämä tuon tyllerön kanssa... Mutta täytyy toivoa, että aika tekisi tehtävänsä!
Nyt likka nukkuu, samoin poika, eli poistun sohvalle pötköttelemään.