Otin haasteen: koko ajan pitää olla vähintään 60% astioista tiskattuna ja
ei saa olla roskiksia haisemassa. Huomasin että tällä vaatimustasolla mun täytyy tiskata vähintään joka toinen päivä sekä viedä roskat joka toinen päivä. TS. on siivottava "koko ajan". Meinaan vaan onkohan tämä siivoustahti edes realistinen ylläpitää vuosia. Miten te muut, kuinka usein tiskaatte ja viette roskat? Jos teillä on aina siistiä, onko siivottava ns. koko ajan?
Kommentit (8)
Mulla on keskiviikko ja sunnuntai tiskauspäiviä. Ihan sama onko paljon tai vähän astioita, silloin pitää tiskata.
Huomaan tosin tänään tekeväni jo sitä, että kun huomenna on tiskauspäivä niin voisi jo tänään vähän tiskata, niin ei mene koko huominen päivä tiskaamiseen.
Haluaisin tehdä saman pyykkäyspäivissä, mutta mulla ei ole niin paljoa vaatteita että voisi. Ja käyn salilla niin ei voi antaa kauaa salivaatteiden istua haisemassa.
Tiskataan joka ilta astiat ja viedään roskat kun pussi on täynnä.
Niinkun normaalit ihmiset tekee.
Tiskikone pyörii 1-2 kertaa päivässä roskikset viedään kun ovat täynnä... kierrätysroskat vien kerran viikossa keräyspisteeseen.
Mulla ei ole tiskikonetta ja olen aina tiskannut kahden tai kolmen hengen tiskit yleensä saman tien, viimeistään ennen nukkumaanmenoa. Näin on menty kymmeniä vuosia. Tiskaan yhdestä neljään kertaa päivässä, enkä pidä sitä minään ongelmana. Tiskeihin menee ihan yhtä paljon aikaa, tekee sen heti tai viikon päästä. Mutta kun tekee heti, on aina siistiä.
Roskat meillä viedään joka päivä, jos on jotain haisevaa niin useammin. Emme halua elää hajussa.
Miksi tehdä pienistä arkisista asioista tuollainen ongelma?
Joka päivä tiskit 1-2 kertaa. Tiskikonetta ei ole. Pakko tiskata, koska nykymuodin mukainen asunto jossa keittiö olohuoneessa. Ei pysty katselee tiskivuoria.
Meillä ei ole koskaan tiskaamattomia astioita lojumassa. Heti ruokailun jälkeen ne pestään tai pannaan astianpesukoneeseen ja ruoanlaiton yhteydessä myös tiskataan astioita. Näin ei pääse tiskivuoria syntymään.
Ei ole koskaan tiskin tiskiä. Heti käytön jälkeen pannaan astiat koneeseen ja kun kone on täynnä laitetaan se hommiin. Ja sen jälkeen tyhjennetään.
Tiskaan joka toinen pv tai joskus joka pv. Roskia vien ehkä kerran viikossa, ei niitä tule yksinasuvalla enempää vietäväksi.