Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko poistaneet ketään facebookista ja miksi?

Vierailija
18.10.2022 |

Uteliaisuudesta. Itse olen poistanut yhden uskonnon tuputtajan joka ei päivittänyt koskaan mitään muuta kun yritti saada muut uskoon. Lisäksi oon poistanut jotain tuntemattomia kavereiden keräilijöitä joilla on 2000 kaveria.

Olen myös poistanut yhden sukulaisen joka tykkäili mun jokaisesta päivityksestä mutta oikeassa elämässä teki jatkuvasti ohareita ilman selityksiä. Esim ignoorasi sovitut tapaamiset ilman mitään ilmoituksia minkä takia ajoin välillä pitkänkin matkan ihan turhaan. Ja mitään anteeksi pyyntöjä ei edes ikinä tullut.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseni.

Vierailija
2/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En oikeastaan käytä sitä enää kuin tiettyjen ihmisten kanssa yhteydenpitoon niin poistin pois ihmisiä, joihin minulla ei ole enää mitään yhteyttä sekä heidän, jotka eivät enää edes tervehdi arkisin kävellessä vastaan, vaikka itse tervehdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni olen poistanut sekä facesta että twitteristä. Muilla somealustoilla en ole ollutkaan.

Vierailija
4/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni koska halusin ottaa etäisyyttä. Ja joitain ärsyttäviä ihmisiä myös. 

Vierailija
5/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut sellaisia, joiden kanssa kommunikaatio kävi mahdottomaksi tai jotka olivat tahallisesti loukanneet minua julkisesti. Sitten olen poistanut sellaisia ventovieraita henkilöitä, jotka olin joskus lisännyt jonkin Fb-pelin (Farmville ym.) takia. Ketään en ole poistanut esimerkiksi sen vuoksi, että oltaisiin oltu erimieltä jostain politiikasta tmv. asioista. Sen sijaan Fb:ssä olen hiljentänyt joitain vihervassareita, eli heidän päivityksensä eivät enää näy feedissäni vaikka he yhä ovat Fb-kavereitani.

Vierailija
6/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut huijareita. Heillä sama kaava, pommitetaan yksityisviesteillä joka päivä ja osa on ollut olevinaan tosi rakastunut. Ovat yleensä kaukaa ulkomailta, joten sekin panee hälytyskellot soimaan. Miten epätoivoinen pitää olla, että hakee naisystävää  toiselta puolen maapalloa. Suurin osa kirjoittaa englanniksi, mutta viime aikoina on ollut tapaus, jossa oli aasialaisen näköinen mies ja kirjoitti hyvällä suomenkielellä. En muista, mikä oli hänen selityksensä kielitaitoon, mutta USA:ssa muka asui. Pommitti myös jatkuvasti viesteillä. Kirjoitin suoraan, että jos olet rahan perässä, älä tuhlaa minun äläkä omaa aikaasi. Yhtään euroa et tule saamaan. Rakkaus taisi loppua siihen. Viikko sitten oli toisenlainen tapaus. Lontoossa asuva nainen kirjoitti myös suomeksi, mutta väitti olevansa ranskalainen. Suomenkielen taitonsa hän väitti olevan peräisin 2 Suomessa astulta vuodelta. Olisi pitänyt olla kielinero, että niin hyvää suomea olisi oppinut kahdessa vuodessa. Ensin ajattelin, että onko hän lesbo, jota minä en ole, mutta sitten kun kertoi elämänsä "vastoinkäymisistä", tajusin että huijari on. Kenties voi olla mies, joka yrittää eri tavalla, kun en ole mihinkään haksahtanut. Ilmoitin tällekin, että rahaa en kenellekään laita ja viestit loppuivat. 

Vierailija
7/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen poistanut facebookin appilistoiltani.

Vierailija
8/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vahti vieressä että poistan jokaisen naispuolisen kaverin - jokainen heistä on potentiaalinen uhka. :)

Vierailija
9/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo vahti vieressä että poistan jokaisen naispuolisen kaverin - jokainen heistä on potentiaalinen uhka. :)

😮

Vierailija
10/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin yhden tuttuni, joka postaa elämästään sellaisia positive vibes-only-päivityksiä n viisi kertaa päivässä. Kasvotusten piilovittuili, puhui alentuvasti ja tuntui jotenkin säälivän minua ja elämääni, vaikka sanoi, että olemme kavereita. Pahoittelut finglishistä, mutta nyt en keksi mikä on humble bragille suora suomennos... Mutta se! Aina myös kehuskeli, miten on niin kaikkien ystävä, kaikkien rakastama ja aina vaan osaa suhtautua tilanteeseen kuin tilanteeseen positiivisesti, toisin ku eräät... poistin siis ja hyvä niin. Ei vaan kiinnosta.

Poistin yhden entisen yhteisen työkaverini, kun kuulin, että puhuu jatkuvasti minusta pahaa selän takana. Asuu aika lähellä minua, joten törmäämme silloin tällöin, heitimme läppää ja oli mielestäni ihan mukava tyyppi. Sitten yhteinen kaverimme onneksi varoitti, että ilkkuu sitten muuten selän takana minua.

Tälle tyypille laitoin viestin fbssä, että olipa ikävä kuulla tämmöistä, sitten poistin.

Vierailija
11/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkasin yhden kun sillä tuli joku pakkomielle minun lapseen. Jakoi jatkuvasti kuvia omalla sivullaan ja kommentoi kaikkiin vuosiakin vanhoihin kuviin. Pelottavaa.

Vierailija
12/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulle kävi sama kuin minulle ex-vaimon kanssa vaati poistamaan naispuoleiset kaverit facebookista sekä heidän yhteystietonsa muutenkin. Kyllä tietysti sitten kun hänestä erosin olisi tehnyt muutamaan ottaa yhteyttä tosin ihan vain juttelu mielessä sillä erää mutta se tapahtui ajalla kun ei avioero ollut näköpiirissä. Ehkä se oli silloin ihan hyvä tehdä niin kuitenkin vuosia tuossa suhteessa olin ettei tiedä vaikkei mitään yhteistä puhuttavaa poistettujen kanssa olisi ollutkaan. Ainakin ns. hyvien työkaverien kohdalla on niin käynyt kun erääseenkin entiseen työpaikkaan en kiireiltä koskaan päässyt kuin olisi ollut niille sopiva aika niin sitten myöhemmin olikin tosi vaisua ja osa silloisista oli vaihtanut työpaikkaa ja se yksi kenen kanssa olin yhteyksissä oli hänkin vaihtamassa niillä hetkillä muualle.

Vierailija
13/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkasin entisen hoitoni 30 vuoden takaa. Olin toinen nainen ja tämä säätöni otti minuun yhtäkkiä yhteyttä Facessa, Linkedinnissä ja Instassa. Blokit joka sovelluksessa ja ongelma poistui.

Vierailija
14/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itseni.

Varmasti hyvä teko. Minulta se ei onnistuisi. En ole siellä koskaan edes käynyt. Tietokoneessakin olen estänyt facebook.comin.

Vierailija
15/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen seuraamisen vain lopettaa, ei niitä tarvi poistaa kavereista.

Pari tyyppiä erään yliopiston hallituksesta olen poistanut kavereista kun lopetin hallitushommat. Yksi oli aito narsisti ja kärsii mt ongelmista, on avoimesti jälkeenpäin kertonyt psyykkisistä ongelmistaan julkisesti instassa. Toinen oli muuten vaan vähän sellainen "ilkeä pomo" tyyppinen joihin työelämässäkin törmää joskus, otti asiat liian vakavasti eikä edes vapaaehtoistoiminnassa välittänyt viihtyykö muut. Näihin kahteen en halunnut olla enää missään yhteydessä.

Paljon enemmän olen vain lopettanut seuraamisen, useimmat sellaisia jotka julkaisee jatkuvasti poliittista kamaa facessa, en halua sellaista nähdä omalla some-seinälläni. Ehkä pari muuta yhden asian jankuttajaa myös, esim jatkuvaa kerskailua omalla harrastuksellaan eikä koskaan postaa muuta.

Vierailija
16/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itseni.

Joillekin tuo on ainoa keino, onneksi itse olen pystynyt hallitsemaan some käyttöäni ettei ole ollut tarvetta poistaa itseäni.

Vierailija
17/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen luokkakaverini joka varasti hauskat aloitukset omalle seinälleen ja laitteli minulle viestiä ainoastaan silloin kun halusi autokyytiä.

Vierailija
18/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivinarkkareita joskus, vaikka heidän draamaansa onkin hauska seurata. Pelkään että he varastaa minun arvokkaat tavarat

Vierailija
19/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuskaveri alkoi mainostamaan jotain zinzinoja koko ajan. Ei kiitos.

Vierailija
20/28 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen ei suostunut lähtemään kanssani treffeille, niin laitoin blokit päälle.