Onko joku joskus saanut jauhelihapaketin auki siitä repäisykohdasta
Eihän tässä sinänsä ongelmaa ole, kun kyllähän keittiössä on aika jokin teräase, jolla saa paketin auki. Tavan vuoksi kuitenkin aina tulee repäistyä ensin avauslirpakkeesta, mistä seuraa vain, että itse lirpake repeää irti ja paketti on edelleen yhtä tiukasti kiinni.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
aika monessaki tuotteessa vois lukea että hähhää, etpä saa ainakaan tästä auki.
Joissakin muuten lukee. Outoa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika monessaki tuotteessa vois lukea että hähhää, etpä saa ainakaan tästä auki.
Joissakin muuten lukee. Outoa huumoria.
Jos lukee, niin arvostettavaa rehellisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan nykyään vaan niitä pehmeään muoviin pakattuja jauhelihoja, se läppä yllättäen aukeaa ihan niin kuin pitäisikin, ihan ilman veistä.
Nyt on kyllä sattunut suunnitteluvirhe. Eiköhän tuota pian muuteta.
Kuulin että eräs voimanostaja olis kerran onnistunut, mutta sekin oli vain urbaanihuhu.
-m
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että eräs voimanostaja olis kerran onnistunut, mutta sekin oli vain urbaanihuhu.
-m
Huhua vain. Eihän siinä voima auta, kun voimalla se läppä vain sitä iloisemmin riuhtautuu irti.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan nykyään vaan niitä pehmeään muoviin pakattuja jauhelihoja, se läppä yllättäen aukeaa ihan niin kuin pitäisikin, ihan ilman veistä.
Siis miten saat paistettua siitä hyvää? On sellainen kinttinen köntti.
Joskus 20 vuotta sitten viimeksi. Silloin kun osattiin vielä valmistaa pakkauksia.
En saa auki ilman saksia. Kahvipaketin aukaisu ilman saksia vetää hermot riekaleeksi aamutuimaan. 😵😂
Tiettävästi yksi nainen 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-m
Huhua vain. Eihän siinä voima auta, kun voimalla se läppä vain sitä iloisemmin riuhtautuu irti.
Totta, itse makaronikäsillä vain polttoleikkaan ne auki.
-m
Vierailija kirjoitti:
En, koska en syö ko. shittiä vaan ostan aina jauhelihani tuoreena tiskiltä.
Etkö ikinä lue mitään? Ainahan nuo tiskituotteet paljastuvat pistokokeissa ala-arvoisiksi. Tehtailta tulleet tuotteet on pakattu hygieenisesti ja päivätty. Tiskeissä voi olla ihan mitä hyvänsä ja kuinka vanhaa tahansa.
Olen kuullut, että naapurin serkun vaimo on joskus saanut repäistyä auki.
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi yksi nainen 80-luvulla.
Juu, minäkin olen lukenut tuon jutun. Samasta kirjasta, jossa kerrottiin katoavasta kummitusliftarista ja auton mukana varastetusta ruumiista.
En ole koskaan edes kokeillut. Avaan aina veitsellä.
En tiedä, mutta optimistisena luonteena minäkin aina silti ensin yritän.
Pestyn jauhen lihan paketit aukeaa helposti.
Kyllä, miltei joka kerta. Joskus harvoin en ole saanut, mutta oon ajatellut, että pakkauksessa on silloin ollut jokin virhe. Aika outoa minusta, jos niitä ei saa auki repäisemällä. Repäisijässä vika, jos niin käy toistuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, oudompaa on, että kanajauhelihat aukeaa aina ihan nätisti. Mikä kumman ero näissä pakkauksissa on lihalajista riippuen?
Kyse on säilytyskaasuista. Punainen liha vaatii enemmän hiilidioksidia paketin sisälle, turvarajat bakteerikasvun määrälle ovat tiukemmat.
Kun muovi kiristetään päällysteeksi jää pakkauksen sisälle yleensä ylipainosta ilmaa koska kone lämmittää ilmaa ja eineskin on erilämpöinen kuin ilma (kaasu)
Kun pakkaus täytetään hiilidioksidiseoksilla niin yleensä pakkauksen sisäreuna jää noiden kaasunpaine-erojen vuoksi hapsittamaan pakkauksen sisältä.
Pakkausmuovin sisäpintaan muodostuu biofilmi pienikokoista ja jopa liimaa käytettyä ainesta tuo biofilmi alkaa hajottaa. Biofilmi on heikompi siellä missä on enemmän hiilidioksidia ja vähemmän happea- siksi tuollaiset pakkaukset avautuvat helpommin siten että avaus tapahtuu muovinsuikaleeata joka on kiinnittynyt astian sisäpuoliseen, hiilidioksidin ja vähemmän hapen vaikuttamaan reunaan.
N34, geologi
Tää on muuten kumma juttu. Esimerkiksi Kotimaista-merkin naudan jauhelihapakettia en koskaan saa auki repäisemällä ja jää vain se repäisylipare käteen. Sen sijaan saman merkin broilerisuikalepaketti aukeaa repäisemällä joka kerta oikein nätisti. En tajua.