Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1000 euron palkankorotuksesta pahimmillaan vain 403 euroa käteen/IL 17.10.

voevoe
18.10.2022 |

Työnantaja nostaa palkkaasi noin 80 eur/kk eli noin 1000 euroa vuodessa. Työnantaja maksaa tästä korotuksesta 1250 euroa, bruttopalkkasi nousee 1000 euroa, käteen jää keskituloisella 500 eur vuodessa. Mutta eihän sulla ole ostovoimaa noinkaan paljon lisää, kun menet kauppaan niin alvista menee valtiolle 120 euroa eli jäljellä on enää 380 euroa. Sitten voikin maksaa sähköveroa/polttoaineveroa/tupakkaveroa/alkoholiveroa/ajoneuvoveroa/autoveroa jne jne. Taitaa ostovoima jäädä 250 euroon.
Mitä järkeä on, että työnantajan 1250 eurosta jää työntekijälle 250 euroa ja 1000 euroa menee valtiolle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa kun et saa mutään niin ei voi maksaa verojakaan. Tai sitten jos olet pummi käytät noita verorahoja

Vierailija
2/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, senkin etuoikeutettu töissäkävijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele SDP:tä, kun seuraavan kerran äänestät.

Ja eipä nuo muutkaan hallituspuolueet paljon kampoihin pistä.

Vierailija
5/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene alvia 500 eurosta kuin 96,77 e.

Vierailija
6/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene alvia 500 eurosta kuin 96,77 e.

Mitenkähän sä lasket?

Paljoks sun mielestä alv oikein on? Oikea vastaus on 24, 14 ja 10%.

Vierailija
7/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olenkin verojen maksun minimoinut elämäntapatyötön.

Vierailija
8/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotetaan väärästä paikkaa. voitas verottaa työntekijöitä jotka ei ole suomen kansalaisia eli haplatyövoimaa. silloin suomen työllisyys nousisi rajusti.

Vierailija
9/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kouluttaudun niin kauan kunnes käteen jäävä summa on sellainen että sillä pärjää Suomessa.

Neljäs ammattitutkinto menossa ja näillä näkymin vielä yksi lisää sen jälkeen. 

Vierailija
10/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kouluttaudun niin kauan kunnes käteen jäävä summa on sellainen että sillä pärjää Suomessa.

Good luck. Itse en suorittanut tutkintoa loppuun asti vaan työllistyin noin neljännesvuosisata takaperin koulun penkiltä ja tienaan nyt ihan riittävästi. Tosin alkuun piti vähän pinnistellä, mutta tiesin, että koulun penkiltä ei tienata 10 vuotta työtä tekevän tasolla vaan että se tulotaso pitää ansaita.

Vierailija
11/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää 100 euron korotuksesta 15 euroa käteen. Verottaja, eläkeyhtiö ja vouti vievät loput.

Vierailija
12/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tuota verotusta muuttaa? Kustannettaisiin vain infra, lapset, vanhukset ja sairaat. Kaikki muu ihmisten itsensä maksettavaksi. Voisi jäädä palkasta jotain millä maksaisi.

Vierailija
13/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kuten Virossa. Tasavero. Esim. 2 kymppiä joka satasesta valtiolle riippumatta mitä tienaat.

Vierailija
14/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Good luck. Itse en suorittanut tutkintoa loppuun asti vaan työllistyin noin neljännesvuosisata takaperin koulun penkiltä ja tienaan nyt ihan riittävästi. Tosin alkuun piti vähän pinnistellä, mutta tiesin, että koulun penkiltä ei tienata 10 vuotta työtä tekevän tasolla vaan että se tulotaso pitää ansaita.

Olin neljännesvuosisata sitten vielä peruskoulussa. Silloin tilanne oli erilainen kuin nykyään.

Vaikka kouluttautuisin yhdelle alallani enemmän en pääse 3000 brutto ansioihin. Ei ole järkeä kun vuokra, ruoka, sähkö, auto kaikki vie niin paljon palkasta että on ihan sama tekeekö töitä lainkaan.

Vierailija
15/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän tuota verotusta muuttaa? Kustannettaisiin vain infra, lapset, vanhukset ja sairaat. Kaikki muu ihmisten itsensä maksettavaksi. Voisi jäädä palkasta jotain millä maksaisi.

Paljon palomies ja poliisi laskuttaa?

Vierailija
16/16 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon palomies ja poliisi laskuttaa?

Laskisin nuo infraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän