Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi olla neljänkin lapsen synnyttämisen jälkeen yhtä timmissä kunnossa kuin ennen lasten syntymää?

Vierailija
18.10.2022 |

Esim tämäkin nainen on synnyttänyt 4 lasta, eikä yhtään näytä siltä. Toiset taas plösähtää heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. 😳

https://www.is.fi/viihde/art-2000009141209.html

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan n. 7kg vähemmän, kuin ennen lapsia ja 4kpl löytyy. Lasten myötä tuli enemmän liikuntaa arkeen ja toki nyt kokkailee perus kotiruokaa, kun ennen lapsia saattoi eineksiä syödä/pikaruokaa. En minä ylipainoinen ollut ennen esikoistakaan, mutta painoindeksi oli lähemmäs 25, että siinä hilkulla oltiin. Raskauskiloja on kyllä aina tullut lähemmäs 20kg, mutta ne on itsekseen hävinnyt ekan vuoden aikana.

Vierailija
42/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siinä menee pieleen kun odotusaikana annetaan kaikenlaisille syömisien himoille periksi ja lihotaan raskauden lisäksi. Vauva painaa noin 3 kg ja lapsivettä noin 1-2 litraa maksimissaan, eli noin 4-6 kg painon nousu on ihanteellinen raskausaikana. 

Se että syödään kahden edestä, on harhakäsite. Ei syntymätön, vatsassa kasvava lapsi, tarvitse aikuisen miehen ruoka-annosta, vaan järkevä pieni lisääminen annos kokoon riittää. Se päivittäinen suklaalevy ja pulla on todellakin pahasta sekä lapselle että odottavalle äidille. 

Itsellä 3 lasta eikä ainoatakaan ylimääräistä raskauskiloa synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs liikunnallinen henkilö synnytti kaksi lasta. Ikään kuin vaan piipahti ne äkkiä synnyttämässä. Ei mitään ongelmia ja oli aivan yhtä timmi kuin ennen synnytystäkin. Mistään ei olisi huomannut että on synnyttänyt kaksi päivää aiemmin. 

Vierailija
44/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painoin 3. lapsen jälkeen 52kg, eli normaalipainon alarajalla. 4. lapseni sain 41v:nä ja painoni oli silloin noussut normaalipainon puoliväliin. Synnytyksen jälkeen heti painoin 3,5kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Olen aina kävellyt muutaman kilometrin matkat kauppaan vaunujen kanssa, ulkoillut ja liikkunut lasten kanssa päivittäin. Syön luonnostaan pieniä annoksia. Lihaskunto on kasvanut 2 taloraksalla, en tarvitse salia.

Makeaa rakastan mutten syö päivittäin, sipsejä tai sidukkaa ei koskaan.

Käyn myös töissä joten itsestäni huolehtiminen (hiukset, vaatteet, hyvin kevyt meikki) on itsestään selvää

En ainakaan itse käsitä entiseltä näyttämistä raskauden jälkeen pelkän painon palautumisena. Isolle osalle jää raskausarpia, löysää ihoa, riippuvat rinnat jne. Uskon että sitä tässäkin haetaan.

Rinnat on kinteät puolipallot vielä nyt vanhempanakin (ei edes poimua alla), vatsa litteä mutta siinä erottuu edestä katsottuna päärynänmuotoinen "kuvio", ei arpia

ed

Vierailija
45/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuripeliä kai tuo on raskaaksitulo kuin sekin miten paljon se vaikuttaa vartaloon.

Olen onnekas; Itselläni ei ole tullut mahaan raskaana lainkaan raskausarpia, ja muutenkin kaksi lasta tehneeksi ei kroppa juuri siitä eroa mitä oli, kun olin vajaa parikymppinen. Itseasiassa ikäisiäni (40v) naisia katsellessani voin sanoa, että kroppa on todellakin parhaiten säilyneiden joukossa. 

Sitten on kavereita, joilla jäänyt pysyvät rutut mahaan, kiloja toistakymmentä jne. Joillain iho roikkuu koko vyötärön ympäpi löysänä vähän kuin pellehousut (kaksi lasta meillä samaa ikää). Näistä iso osa ollut selvästi pönäköitä jo nuoresta (näkynyt jo silloin, että nelikymppisenä ollaan tämmöinen perinteinen tanakka täti. Sen näkee itseasiassa monesta ala-asteikäisestäkin jo).

Toki aktiivisuus ja elintavat vaikuttavat paljon. Se miten paljon kokee stressiä jne. 

Tuuripeliä se ettei ihminen syö liikaa ja urheilee? Okei.. mielenkiintoinen näkökulma.

Vierailija
46/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo siinä menee pieleen kun odotusaikana annetaan kaikenlaisille syömisien himoille periksi ja lihotaan raskauden lisäksi. Vauva painaa noin 3 kg ja lapsivettä noin 1-2 litraa maksimissaan, eli noin 4-6 kg painon nousu on ihanteellinen raskausaikana. 

Se että syödään kahden edestä, on harhakäsite. Ei syntymätön, vatsassa kasvava lapsi, tarvitse aikuisen miehen ruoka-annosta, vaan järkevä pieni lisääminen annos kokoon riittää. Se päivittäinen suklaalevy ja pulla on todellakin pahasta sekä lapselle että odottavalle äidille. 

Vauva ja lapsivesi ei oo ainoat asiat jotka nostaa painoa. Esim veren määrä lisääntyy ja näkyy painossa yli kilon verran. Normaalipainoiselle suositellaan 11-16 kg painonnousua raskausaikana. Muutenkin, naiselle raskaus on sen verran iso kokemus, että en ymmärrä miksi juuri silloin syynätään kilon tarkkuudella että ethän nyt vain liho ja mässäile. Itse oon voinut aina niin pahoin ja oksennellut, että painonnousu on ollut liian vähäistä. Ei sekään mukavaa ole, vaikka varmasti on ihmisiä joiden mielestä on tosi hienoa että säästyin kiloilta.

Vierailija
47/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä geenejä kiittäisin. Itse olen naurettavan hyvässä kunnossa fyysisellä ulkomuodoltani vaikka kaksi lasta olen sisälläni kasvattanut. Itsellä ei kiloja juuri tule, ja kudostyyppi oli helposti palautuva. Näkyy myös kasvoissa, koska en ole saanut yhtään ryppyjä. Kudokset ihmisillä on erilaisia, samoin taipumus kerätä rasvaa. Itse urheilen 'normaalisti' (pari kertaa viikossa sali ja kävelyt koiran kanssa) sekä syön ilman rajoitteita ja näytän silti siltä, että olisin lapseton ja eläisin hullun terveellisesti. Voin kyllä sanoa, että ei ole itsestäni kiinni tämä. N33

Ei kai 33-vuotiaalla mitään ryppyjä kuulu ollakaan..

No kyllä tuon ikäisellä keski-ikäisellä tädillä jo ryppyjä on. 40v naisen naamassa on jo enemmän juovia kuin kartassa jokia.

Vierailija
48/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä painoin 3. lapsen jälkeen 52kg, eli normaalipainon alarajalla. 4. lapseni sain 41v:nä ja painoni oli silloin noussut normaalipainon puoliväliin. Synnytyksen jälkeen heti painoin 3,5kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Olen aina kävellyt muutaman kilometrin matkat kauppaan vaunujen kanssa, ulkoillut ja liikkunut lasten kanssa päivittäin. Syön luonnostaan pieniä annoksia. Lihaskunto on kasvanut 2 taloraksalla, en tarvitse salia.

Makeaa rakastan mutten syö päivittäin, sipsejä tai sidukkaa ei koskaan.

Käyn myös töissä joten itsestäni huolehtiminen (hiukset, vaatteet, hyvin kevyt meikki) on itsestään selvää

En ainakaan itse käsitä entiseltä näyttämistä raskauden jälkeen pelkän painon palautumisena. Isolle osalle jää raskausarpia, löysää ihoa, riippuvat rinnat jne. Uskon että sitä tässäkin haetaan.

Rinnat on kinteät puolipallot vielä nyt vanhempanakin (ei edes poimua alla), vatsa litteä mutta siinä erottuu edestä katsottuna päärynänmuotoinen "kuvio", ei arpia

ed

On se kumma että AV on täynnä synnyttäneitä, liikuntaa harrastamattomia naisia jotka voivat syödä mitä vaan mutta rinnat kohoilee kohti taivasta ja vatsa on litteä pyykkilauta vielä keski-ikäisenäkin. Niin. Miksei kaikki ole sellaisia kun se on niin helppoa? Sen kun on vaan täydellinen! Kuka tahansa pystyy siihen, oma vika jos et ole.

Vierailija
49/49 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä luulet että painon nousuun vaikuttaa vain vauvan + lapsiveden paino??? Ei luoja nyt taas näitä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme