Mikä auttaisi tällaisessa tilanteessa? Ei muuta paikkaa viettää aikaa kuin oma koti
Ei ole lapsuuden kotia, jonne mennä hetkeksi pois oman arjen pyörteistä. Ei ole vanhempien tai sukulaisen kesämökkiä, jossa saisi joskus käydä. Saati sitten että olisi ihan oma mökki.
Ystäviä ei ole koskaan ollut niin hyviä, että heidän luonaan voisi kyläillä vaikka yön yli.
Vaihtoehtoja on tasan se, että kerran vuodessa pystyn maksamaan itseni kylpylähotelliin. Ja saan siis mennä tasan yksinäni jos haluan arkea pakoon. Anoppi hoitaa lapsia yön yli paristi vuodessa, mistä olen kiitollinen. Mies ei ole pariin vuoteen halunnut mennä mihinkään, koska kaikki rahat pitää hänen mielestään käyttää talon rakentamiseen. Niinpä kun lapset on olleet yöhoidossa, olemme käyneet jossain syömässä ja sitten talon kimppuun.
Alan olla ihan poikki. Mies voi ottaa lapset ja mennä anoppilaan, ja saisin olla kotona yksin. Mutta ne on silti nämä samat seinät mitä tuijotan. On vain tämä talo mihin joka päivä tulen ja jonka kotitöistä olen vastuussa.
Onko täällä ketään muuta joka olisi samassa tilanteessa? Tai olet ollut? Miten selvisit?
Kommentit (26)
Harrastatko mitään , sieltä löytyisi retkikaveria sinulle. Myös seurakunnat järjestävät monia erilaisia retkiä , kurkkaapa. Itse tykkään olla yksikseni kotona , olen leski, mutta miehen kanssa käytiin ennen paljon Lomarenkaan mökeillä ympäri Suomen. Hyvää jatkoa Sinulle!
Täysin päinvastainen tilanne. Itse en halua mennä minnekään ja mies käy omalla mökillään. Lapset joskus siellä yötä. Anopilla ei käydä, tunkee itsensä meille kylään. Jos mennään hotelliin niin mennään kaikki.
No, itsellä ei rahaa mennä minnekään. Ei miestä ja lapset nuhjaa nurkissa 24 7. Haaveilen että lähden viimeisillä rahoilla jonnekin kauas yksin ja aloitan alusta.
En harrasta mitään muiden kanssa, vain yksin tehtäviä juttuja. Ehkä voisin liittyä johonkin lukupiiriin yms, mutta se ei ole sellaista maiseman vaihdosta mitä kaipaan.
Uimahallissa käyn lasten kanssa harva se viikko.
Vuokramökkien hinnat on tehneet tiukkaa, kun viikosta pitää maksaa useita satasia. Harmittaa, kun toiset saa lojua muiden mökeillä ilmaiseksi :(
Käy Ikeassa. Siellä on hyvä ravintola ja petejä saa testata ilmaiseksi. On kuin reissussa kävisi - varsinkin jos menee jo aamusta aamiaiselle.
Suosittelen laittamaan ilmoituksen kaverihaku.net. Kirjoita sinne minkälainen olet itse luonteeltasi ja mitä haluaisit mahdollisten uusien kavereiden kanssa tehdä. Semmonen mahdollisimman positiivinen ilmoitus jossa kerrot vaikkapa ranskalaisilla viivoilla mitä tykkäät harrastaa ja minkätyylisiä ystäviä etsit. Mulla on itsellä ollut kyseisellä palstalla ilmoitus yli vuoden ja se on tosiaan auttanut yksinäisyyteen ja oon löytänyt sitä kautta uusia ystäviä joiden luona kyläillä ja lähteä vaikka ulos iltaa viettämään. Ei siinä mitään menetä jos kokeilee, voi vaan voittaa. Tsemppiä ap <3
Mene jollekin viikoittaisella kurssille niin pääset vähän tuulettumaan. Järkkää taloon oma naisluola jonne ei ole kellään muulla asiaa.
Miksi kodista rakennetaan vankila?
Mitäpä jos katsoisit niitä elämän valoisia puolia ja lopettaisit valittamisen. Oikeasti tuntuu, että sinulla on asiat aika hyvin. Mies rakentaa teille yhteistä kotia, eikä esim. ryyppää tai juokse vain omissa harrastuksissaan. Anoppi hoitaa välillä lapsia. Oma anoppini on kuollut.
Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Huh, onneksi ei ole tuollaista pakkomiellettä uudessa omakotitalossa asumisesta. Rivarissa rahaa jää muuhunkin, eikä sijaintikaan ole missään persiissä, joten tekemistä riittää ihan kävelymatkan päässä, eikä kaupungin keskustaankaan ole kuin pyörämatka.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos katsoisit niitä elämän valoisia puolia ja lopettaisit valittamisen. Oikeasti tuntuu, että sinulla on asiat aika hyvin. Mies rakentaa teille yhteistä kotia, eikä esim. ryyppää tai juokse vain omissa harrastuksissaan. Anoppi hoitaa välillä lapsia. Oma anoppini on kuollut.
Taloa rakentava pihi mies on verrattavissa työnarkomaaniin ero on että tähän joutuu osallistumaan ( kärsimään) koko perhe. Voin kuvitella että myös kaikki liikenevä aika tulee käyttää talon ylläpitoon. Yök.
Kyllähän se loma, irtiotto ja vapaa lataa akkuja, mutta se pitää tehdä oman talouden puitteissa. Itse e pidä lapsuudenkotini rentoutumispaikkana. Se on kolme kertaa pienempi talo mitä omamme on. 25 v sitten olen viimeksi yöpynyt siellä. Anoppilassa olen ollut viimeksi 5 vuotta sitten yötä.
Hotellissa, teltassa, laivalla, ystävän luona ja vuokramökillä olen toisinaan yhden yön.
Esim. Partioharrastuksen kautta pääsisi kokeilemaan yön yli leirejä tai srk:n kautta edullisesti.
Joka päivä ulkoilua tunti tai jos ei voi mennä niin sisällä jumppaa saman verran.
Eipä nyt muuta kuin että kukaan ei näköjään ymmärtänyt mistä ap puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä nyt muuta kuin että kukaan ei näköjään ymmärtänyt mistä ap puhuu.
No ei oikein ymmärtäneet... Eikä tuo mielenterveysongelmista puhujakaam ollut oikeasti minä. Ap
Muuta omakotitaloon missä on iso tontti.
Sulla on mies ja lapset sekä ok-talo rakenteilla.
Sulla on kaikki hyvin.
Talon valmistumisen jälkeen jää rahaa matkusteluun.
Kirjastoon tai uimahalliin.