Minulla todettiin syöpä, sisko katkaisi välit
Olemme molemmat kolmekymppisiä ja minulla todettiin juuri syöpä. Sisko on katkaissut välit vanhempiimme heti kun lähti pois kotoa mutta olemme pitäneet yhteyttä harvakseltaan. Nyt ei pariin vuoteen kuitenkaan. Minä olen ollut ihan hyvissä väleissä vanhempiin.
Laitoin siskolle somessa viestiä että soitan hänelle, on vakava asia kyseessä. No ei kuulemma pysty puhumaan niin kirjoitin sitten asian. Ei nähnyt sitä niin laitoin whatsappia. Sain takaisin vain tsempit, siitä on noin kaksi kuukautta. Olen nyt päivittänyt hänelle hoitokuulumisia mutta whatsapitkaan ei mene enää perille eli ilmeisesti estänyt mut!
Tuntuu järjettömän pahalta, käsittämättömän pahalta. Toki mulla on lohtuna isä ja äiti ja poikaystävä, mut oma sisko ei välitä. En tiedä kumpi on pahempi, syöpä vai se että sisko hylkää. Onko jollekin käynyt samalla tavalla ja miten selvisitte?
Kommentit (167)
"Ystävätkin" katoaa usein tässä tilanteessa. Miksi sisko olisi välttämättä sen ihmeellisempi asia. Ihmiset ei halua kenestäkään riesaa. Näin se vaan menee.
Blokkaa siksi koska on helpompi käsitellä asia. Eli välittää hirveesti, mutta ei kestä.
"Onko jollekin käynyt samalla tavalla ja miten selvisitte?" = trollihan tuo, heruttelee pahan mielen tarinoita
Etkö ymmärrä, että siskollasi on jokin syy tähän? Ei kukaan ilman syytä katkaise välejä vanhempiinsa. Jotain on tapahtunut ja se heijastuu myös teidän väleihin.
Avio/avo/seurustelu kumppanitkin katoaa monesti. Kaikki pitäisi olla vaan mukavaa ja helppoa. Tiedä vaikka pitäisi rahapussiakin avata....
Vierailija kirjoitti:
Blokkaa siksi koska on helpompi käsitellä asia. Eli välittää hirveesti, mutta ei kestä.
Tuntuisi reilulta saada edes selitys. Etenkin isäni oli asiasta jopa loukkaantunut mun puolesta. ap
Olen pahoillani. Toivon, että syöpä paranee
Siskosi ei ehkä ole kaikkein empaattisin henkilö. Jos hän ei ole väleissä vanhempiinne, ja sinä olet, niin voisi päätellä että hän on jotenkin kylmästi toiminut siinäkin... Jolloin voisi kuvitella, ettei hänestä tukea tule saamaan, joten keskity oikeisiin läheisiin. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä, että siskollasi on jokin syy tähän? Ei kukaan ilman syytä katkaise välejä vanhempiinsa. Jotain on tapahtunut ja se heijastuu myös teidän väleihin.
Sisko on itse halunnut pysyä kaukana meistä kaikista, vaikka minä en ole hänelle ikinä mitään pahaa tehnyt. Olen vuosia luullut että mulla on sisko mutta eipä olekaan. Sattuu niin h*lvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko on itse halunnut pysyä kaukana meistä kaikista, vaikka minä en ole hänelle ikinä mitään pahaa tehnyt. Olen vuosia luullut että mulla on sisko mutta eipä olekaan. Sattuu niin h*lvetisti.
Siskolla on siihen varmasti hyvä syy, eikä se ole tuo syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta usein samassa perheessä saattaa sisarukset kokea lapsuutensa ja nuoruutensa aivan eri tavoin. Olen jutellut oman sisarukseni kanssa omista kokemuksistani, ja hänellä on taas aivan erilainen kokemus. Muutaman vuoden ikäero vaikuttaa paljon, etenkin teini-iässä. Sisar lähti aika nuorena pois kotoa villa huolen häivää, ja minä taas jäin keskelle vanhempien aviokriisiä, mikä osui teinivuosiini. Ja mitä muuta siinä sitten tulikin. Olen tyytyväinen, että olemme puhuneet tästä. Se auttaa ymmärtämään toisiamme.
Tuo sama "pikkupentu" lie, tehtailee näitä MUIDEn juttuja OMAnaan. Tyylisikin on tunnistettava. Jospa eläisit sitä OMAA elämääsi ihan itse. Voin vaikka vannoa, että pikkuhiljaa tulet saamaan vielä niin hyvää että huonoa, pyytämättä. Ei tarvitse kopioida muita, pahassakaan.
Ensiksi: olen pahoillani syöpädiagnoosista. Toivon mahdollisimman tehokkaita hoitoja ja nopeaa paranemista.
Toiseksi: siskosi on luultavasti hautonut välien poikki laittamista jo pidempään. Jos ette ole pitäneet pariin vuoteen yhteyttä, niin voi olla, että hän on roikottanut sinua mukana ikään kuin tavan vuoksi. Hän ei ilmeisesti halua olla missään tekemisissä perheenne kanssa ja sai nyt sairastumisestasi kätevän tekosyyn ulkoistaa sinutkin lopullisesti elämästään. En tiedä siskosi ja vanhempienne välistä dynamiikkaa mutta sinun hylkäämisesi vanhempien lisäksi viittaa siihen, että kyse on siskon omista ongelmista. Jos ja kun hän ei koe teitä läheisiksi, ei hän jaksa välittää myöskään voinnistasi ja kuulumisistasi. Veri ei aina ole vettä sakeampaa ja se näkyy usein juuri silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa.
Siis et ole pitänyt siskosi kanssa yhteyttä pariin vuoteen mutta nyt ajattelit että siskosi osallistuu sinun syövän hoitopolkuun sinun kanssasi. Aloitko pitäämään enemmän yhteyttä siskoosi vasta nyt kun sairastuit syöpään. Jos näin on niin siskosi reaktio ei ole yllättävä. Sinuakin kiinnosti yhteydenpidon elvyttäminen vasta kun tarvitsit hänen tukeaan.
Sinuna jättäisin siskon rauhaan ja antaisin hänen ottaa yhteyttä sinuun jos häntä kiinnostaa. Et voi pakottaa ketään olemaan kiinnostunut. Sinulla on kuitenkin muita läheisiä ihmisiä tukenasi.
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi: olen pahoillani syöpädiagnoosista. Toivon mahdollisimman tehokkaita hoitoja ja nopeaa paranemista.
Toiseksi: siskosi on luultavasti hautonut välien poikki laittamista jo pidempään. Jos ette ole pitäneet pariin vuoteen yhteyttä, niin voi olla, että hän on roikottanut sinua mukana ikään kuin tavan vuoksi. Hän ei ilmeisesti halua olla missään tekemisissä perheenne kanssa ja sai nyt sairastumisestasi kätevän tekosyyn ulkoistaa sinutkin lopullisesti elämästään. En tiedä siskosi ja vanhempienne välistä dynamiikkaa mutta sinun hylkäämisesi vanhempien lisäksi viittaa siihen, että kyse on siskon omista ongelmista. Jos ja kun hän ei koe teitä läheisiksi, ei hän jaksa välittää myöskään voinnistasi ja kuulumisistasi. Veri ei aina ole vettä sakeampaa ja se näkyy usein juuri silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa.
Tää on vaan niin julmaa. Joo, siskolla on ongelmia, ei anna edes lastensa tavata isovanhempiaan eli meidän vanhempia. Varmaan pakostikin jotain mielenterveysongelmaa. En ikinä uskonut että hän voisi olla näin julma ja kylmä minullekin. Olin varmaan ihan lapsellinen luullessani että mulla on sisko, vaikka ollaankin etäisiä.
Jokaisella meistä on omat murheemme.
Ehkä ei kestä enempää ...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulle kertonut mistään. Käsittääkseni on töissä, perhe, mies ja jopa varallisuutta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulle kertonut mistään. Käsittääkseni on töissä, perhe, mies ja jopa varallisuutta. ap
Miksi olisi kertonut, jos ette ole olleet tekemisisä? Kai sillä murheita voi olla, vaikka perhe, työ ja rahaa...eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni? Siskosi on siis sinulle nykyään ventovieras ihminen ja sitten ihmettelet ettei häntä kiinnosta sinun sairastuminen.
Sun sairaus, mitä sisko sille voi.
Eilen vigdis-sarjassa miesystävä vetäytyy kun vigdiksellä syöpä. Tuliko inspis?