Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka inhoaa korianterilla, juustokuminalla ja kurkumalla maustettuja ruokia?

Vierailija
17.10.2022 |

Ja nykyään tuntuu, että juuri noilla mausteilla maustetaan kaikki ruuat.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianterista en pidä, juustokumina ja kurkuma maistuvat kyllä. Ja rakastan intialaisia ruokia.

Vierailija
2/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korianteri maistuu minusta saippualta.

Juustokuminasta (jeera) en myöskään välitä.

Kurkuma ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse ruokasi, niin saat päättää, mitä mausteita laitat.

Vierailija
4/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuma ei maistu miltään. Korianteri maistuu saippualta. Juustokumina hieltä. Kolmas kuvotuksen maku: RAKUUNA 🤮

Vierailija
5/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse ruokasi. Niin minäkin teen perheemme ruuat ja maustan ne mieleisellään mausteilla.

Meillä syödään tosi harvoin mitään valmisruokia, sillä ne ovat kalliita määräänsä nähden ja teen paljon parempaa itse.

Vierailija
6/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokuminasta tulee mieleen hiki.

Vierailija
7/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokumina on tosi hyvää! Kurkuma ei maistu paljon miltään, mutta käytän sitä joihinkin intialaisiin ruokiin. Tuoreesta korianterista en tykkää, koska olen niitä, joille se maistuu saippualta. Korianterin siemenet ja jauhettu korianteri on hyvää.

Vierailija
8/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te "tee itse ruokasi" nillittäjät: välillä olisi ihan kiva käydä ulkonakin syömässä. Muitakin mausteita on olemassa kuin ap:n mainitsemat ja nykyään niitä totta tosiaan tungetaan joka paikkaan.

Vierailija
9/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teitä muitakin, runsaasti.

Itse teen kerran kaksi kuussa intilaista ruokaa töissä asiakkaille ja silloin on aivan eri porukka syömässä kuin normaalisti.

Vierailija
10/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap käyt syömässä? Jos intialaisessa/nepalilaisessa, niin noita käytetään paljon. Sun inhokit on mun lempparit :D

Vierailija
11/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te "tee itse ruokasi" nillittäjät: välillä olisi ihan kiva käydä ulkonakin syömässä. Muitakin mausteita on olemassa kuin ap:n mainitsemat ja nykyään niitä totta tosiaan tungetaan joka paikkaan.

Ei sitä nepalilaista ja intilaista ole pakko valita, jos ei maistu. Hyvin yksinkertaista.

Pari kuukauden sisään käynyt italialaisessa raflassa, japanilaisessa, kiinalaisessa, amerikkalaisessa, suomalaisessa, pitseriassa ja kebulassa. Hyvin olen jeeralta välttynyt. Edes mexicolaisessa ei ollut tuoretta korianteria, kun ei se siihenkään ruokaan oikein kuulu.

Vierailija
12/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eviran vuonna 2017 teettämän tutkimuksen mukaan ap on todellakin ainoa Suomessa, joka ei pidä kyseisistä mausteista.

Vierailija
13/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustokumina on tosi hyvää! Kurkuma ei maistu paljon miltään, mutta käytän sitä joihinkin intialaisiin ruokiin. Tuoreesta korianterista en tykkää, koska olen niitä, joille se maistuu saippualta. Korianterin siemenet ja jauhettu korianteri on hyvää.

Tää pulveri, jota suomessa myydään kurkumanana lähinnä antaa ruualle keltaisen värin ja runsaasti käytettynä kuivattaa suun. Mutta tuoreessa kurkumassa on paljon makuakin.

Korianteri on hyvää, vaikka se välillä maistuukin saippualta. Kuka sanoi, että saippuan tarvii olla pahan makuista? ;)

Vierailija
14/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös korianterissa ollut joku jännä geneettinen juttu, että jotkut maistavat sen saippuamaisena ja toisia taas ei häiritse?

Vierailija
15/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuma mitä saat suomesta jauheena antaa esim riisille kivan värin.

Vierailija
16/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös korianterissa ollut joku jännä geneettinen juttu, että jotkut maistavat sen saippuamaisena ja toisia taas ei häiritse?

Mun mielestä se maistuu nimenomaan hyvällä tavalla saippualta :D

Vierailija
17/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minusta ole kyllä mitenkään vaikeaa löytää ravintolaa, jossa saa annoksia ilman noita mausteita. Esim. juuri toissa päivänä kävin, eikä yhdessäkään listan annoksessa ollut noita. Ei kannata mennä intialaiseen paikkaan jos ei halua noita mausteita.

Vierailija
18/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää pulveri, jota suomessa myydään kurkumanana lähinnä antaa ruualle keltaisen värin ja runsaasti käytettynä kuivattaa suun. Mutta tuoreessa kurkumassa on paljon makuakin.

Korianteri on hyvää, vaikka se välillä maistuukin saippualta. Kuka sanoi, että saippuan tarvii olla pahan makuista? ;)

No minusta saippua ei maistu hyvältä :D en nyt mitenkään ehdoton sen korianterin suhteen ole, voin kyllä syödä ruokaa jossa sitä tuoreenakin on, mutta en voi väittää erityisesti tykkääväni.

Vierailija
19/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilahduttavaa että ruokakulttuurimme on rikastunut uusilla mausteilla. Mutta esim. vieraita varten laiteaan korianteri aina erikseen: laittaa jos tykkää. Korianteri kun ei vain jaa mielipiteitä vaan oikeasti toiset aistivat sen saippuan makuisena, toiset eivät. 

Oman väen kesken syödään paljon sellaista mitä ei vieraalle terjota. Voi miettiä että kannattaako esim. sieniruokaa tarjota. Vaikka tuntisit sienet, niin toinen voi silti miettiä että onko vaikka suppisten joukossa suippiksia....

Vierailija
20/59 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan juustokuminaa. Sitä tuntuu olevan monissa kaupan vegeruuissa.

Ostaisin mielelläni joskus noita kasvisvalmisteita, mutta aina pitää tarkistaa onko sinne lisätty joku paha mauste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä