Mikä vika on uudessa asunnossa?
https://www.etuovi.com/kohde/1306135?haku=M1903554550
Ihan mielenkiinnosta, mikähän vika tuossa asunnossa on, kun se on valmistunut jo muutama vuosi sitten, mutta siinä ei ole asuttu? 🤔
Terveisin, asuntoasioista tietämätön
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tilanne Tampereella on mutta välillä uusia asuinkerrostaloja rakennetaan, niin vauhdilla, ettei niihin löydy ostajia. Ainakaan nopealla vilkaisulla pohja ei ollut kovinkaan kiva ja 2. kerros ei monelle ole se ensimmäinen valinta.[/
Asuntosijoittajalle 2. kerros on ykkösvalinta.
Ei maantasalla vaan vähän näkymättömällä korkeudella. Hinta kuitenkin halvempi kuin ylemmät kerrokset.
Surkea keittiö. Itse tykkäisin uudesta kerrostalohuoneistosta mutta usein niissä tuollainen säälittävä avokeittiö.
Veikkaisin että ostajan siirtynyt yllättäen ajasta ikuisuuteen. Testamentti, perukirja, oikeuden päätökset yms. paperityö sitten vienyt aikaa ja nyt kämppä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että ostajan siirtynyt yllättäen ajasta ikuisuuteen. Testamentti, perukirja, oikeuden päätökset yms. paperityö sitten vienyt aikaa ja nyt kämppä myynnissä.
Voihan tuokin olla tosiaan. Itsellä kyllä hälytyskellot soi, kun katsoo noita jo uudestaan myytävien/myytyjen asuntojen määrää noissa taloissa.
-vuokratontti 2- Huopakatto eli tasakatto.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tilanne Tampereella on mutta välillä uusia asuinkerrostaloja rakennetaan, niin vauhdilla, ettei niihin löydy ostajia. Ainakaan nopealla vilkaisulla pohja ei ollut kovinkaan kiva ja 2. kerros ei monelle ole se ensimmäinen valinta.
Tämä. Tylsiä betonilähiöitä nousee Tampereelle ja lähikuntiin kuin sieniä sateella.
Kaikkia mainostataan "vehreällä ja rauhallisella asuinalueella" (kalsea tasaiseksi jyrätty piha-alue jossa kaksi istutusta ja penkkejä, 20 metrin päässä talosta vilkkaasti liikennöity tie), ekologisuudella (talot ahdettu ihan vierekkäin tehokkaan maankäytön nimissä) ja modernilla ilmeellä (persoonattomia asuntoja).
Pyynnit yhä tasolla joka perustuu alhaiseen korkotasoon, joka oli ja meni jo.
Katsoin Google mapsilla millainen paikka on Vuores.
Ihan sama minne laittaa street viewin, se näyttää rakennustyömaata.
Voin kuvitella millainen masentava kerrostalolähiö tuo paikka on kun kaikki tulee valmiiksi. Tuossa yhdistyy pitkä matka Tampereen keskustaan, ilman maaseudun hyviä puolia. Ei kiitos.
Ellette usko, laittakaa osoitin minne tahansa "pääkadulla" (Vuoreksen puistokatu).
Näyttäkää minulle yksi paikka missä ei ole raksatyömaata. Ette muuten onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ellette usko, laittakaa osoitin minne tahansa "pääkadulla" (Vuoreksen puistokatu).
Tiesitkö että googlemaps kuvat otetaan autosta, ajellaan tietä pitkin eteenpäin ja kamera laulaa? Tokihan kaikki paikat siten ovat rakennustyömaata kun se on sillä hetkellä ollut rakennustyömaata kun googlemapsin auto käynyt paikalla.
Ei mapsin kuvat ole 24/7 vaihtuvia vaan useiden vuosien välein. Eivät ne kerro nykyhetkestä välttämättä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta tosi pieni keittiö, pienet makuuhuoneet, kylmät ja kolikot värit materiaaleissa. Samaan hintaan saisi omakotitalon Tampereelta.
Kaikki nyt ei vaan halua ok-taloon. Sinulla on vaikeuksia ymmärtää yksinkertaisia asioita, yritä kestää.
Flick97 kirjoitti:
En asuntokaupoista tiedä mitään, mutta itse en haluaisi asuntoa, jossa on 3 makuuhuonetta ja vain yksi vessa. Liikaa porukkaa jonottamassa samaan huussiin.
Minä en pysty jakautumaan moneksi, joten yksi vessa ei haittaa.
Täysin mitätön keittiö, noin suureen asuntoon.
Kakkoskerros on tuossa talossa, kuin asuis masntasalla ja vielä valtavat ikkunat.
Pitäis asua kuin näyteikkunassa.
Ei ollenkaan ihme, että joku perhe ei ole halunnut asuntoa ostaa.
Yhdelle ja kahdelle jopa kohta liian iso asunto.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Google mapsilla millainen paikka on Vuores.
Ihan sama minne laittaa street viewin, se näyttää rakennustyömaata.
Voin kuvitella millainen masentava kerrostalolähiö tuo paikka on kun kaikki tulee valmiiksi. Tuossa yhdistyy pitkä matka Tampereen keskustaan, ilman maaseudun hyviä puolia. Ei kiitos.
Vuoreksen kuvat mapsissa taitavat olla vuodelta 2011, jotkut varmaan uudempia. Tuo Vuoreskeskuksen alue alkaa olla jo valmis, Takamaanrinteen loppupäässä vielä jotakin rakennetaan, ja pari tyhjää tonttia on, mutta niillä ei mun tietojeni mukaan ole mitään aktiivista meneillään.
Vuores on lapsiperheiden keskuudessa tykätty asuinalue, hyvä uusi koulu ja turvallinen meininki. Kaukana keskustasta, se on kyllä totta. Tuosta kyseisestä talosta ei ainakaan Vuoreksen Jodelissa ole noussut esille mitään (jaksoin tätä vastaustani varten selata aika pitkälle! :D), joten mitään kauhuvuokralaisia tai vedet katosta läpi -vahinkoja siellä ei pitäisi olla. Toki just tuon vieressä on se yksi niistä harvoista rakentamattomista tonteista, joten tiedä sitten, onko se hidastanut? Harva noita kaava-asioita kyllä katselee ostopäätöstä tehdessään, vaikka ehdottomasti pitäisi. Ilmeisesti tuolle viereiselle tontille (jonka välissä on kyllä siis tuon talon parkkialue ja kevyen liikenteen väylä, ettei se ihan liki ole) on tulossa kerrostalo, mutta mitään ennakkomarkkinointiakaan ei vielä näy missään. Ei varmaan tässä taloustilanteessa etene vuosiin se homma.
Flick97 kirjoitti:
En asuntokaupoista tiedä mitään, mutta itse en haluaisi asuntoa, jossa on 3 makuuhuonetta ja vain yksi vessa. Liikaa porukkaa jonottamassa samaan huussiin.
Vaikka huone on nimellisesti makuuhuone, niin eihän siellä tarvitse kenenkään nukkua. Työhuone, tilaa treenaamiseen tai muuhun harrastamiseen voi houkutella osaa ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tilanne Tampereella on mutta välillä uusia asuinkerrostaloja rakennetaan, niin vauhdilla, ettei niihin löydy ostajia. Ainakaan nopealla vilkaisulla pohja ei ollut kovinkaan kiva ja 2. kerros ei monelle ole se ensimmäinen valinta.
Tämä. Tylsiä betonilähiöitä nousee Tampereelle ja lähikuntiin kuin sieniä sateella.
Kaikkia mainostataan "vehreällä ja rauhallisella asuinalueella" (kalsea tasaiseksi jyrätty piha-alue jossa kaksi istutusta ja penkkejä, 20 metrin päässä talosta vilkkaasti liikennöity tie), ekologisuudella (talot ahdettu ihan vierekkäin tehokkaan maankäytön nimissä) ja modernilla ilmeellä (persoonattomia asuntoja).
Pyynnit yhä tasolla joka perustuu alhaiseen korkotasoon, joka oli ja meni jo.
Vuores alueena näyttäytyy mulle juuri sellaisena kuin kuvailit. Kaiken kukkuraksi sieltä puuttuu kaikki palvelut ja keskustaan on matkaa. Sieluton, ylihintainen ja epäkäytännöllinen lähiö kaukana kaikesta. Uskon, että monet muutkin asunnonostajat näkevät alueen samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vuores alueena näyttäytyy mulle juuri sellaisena kuin kuvailit. Kaiken kukkuraksi sieltä puuttuu kaikki palvelut ja keskustaan on matkaa. Sieluton, ylihintainen ja epäkäytännöllinen lähiö kaukana kaikesta. Uskon, että monet muutkin asunnonostajat näkevät alueen samalla tavalla.
Mitä palveluita alueelta puuttuu? Google mapsin mukaan 10 minuuttia Tampereen keskustasta. En tiedä miten lähellä pitäisi asua, jos tuon kokee pitkäksi matkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä palveluita alueelta puuttuu? Google mapsin mukaan 10 minuuttia Tampereen keskustasta. En tiedä miten lähellä pitäisi asua, jos tuon kokee pitkäksi matkaksi.
Kahvilat, ravintolat, baarit ja kunnollinen ruokakauppa nyt ainakin puuttuu. En tiedä tuleeko yllätyksenä, mutta kaikilla ei ole omaa autoa. Lähes 10km matka ylihintaisesta kaupunkilähiöstä palveluiden äärelle on kyllä pitkä. Nyt ei puhuta omakotitaloasumisesta maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että googlemaps kuvat otetaan autosta, ajellaan tietä pitkin eteenpäin ja kamera laulaa? Tokihan kaikki paikat siten ovat rakennustyömaata kun se on sillä hetkellä ollut rakennustyömaata kun googlemapsin auto käynyt paikalla.
Ei mapsin kuvat ole 24/7 vaihtuvia vaan useiden vuosien välein. Eivät ne kerro nykyhetkestä välttämättä yhtään mitään.
No mitä niiden raksatyömaiden paikalla on nyt?
Metsiä? Järviä? Puistoja?
Vai lisää betonilähiöitä?