Eka känni, kerrotaan muistoja
Millainen oli eka kännisi? Mitä joit ja mistä/miten hankittu? Minkä ikäinen olit? Mikä oli tilaisuus (vkonloppu, uusi vuosi, vappu jne?)
Itse olin 12-vee, uusi vuosi, 2 siideriä, joita join varovasti, koska pelkäsin humaltuvani aivan liikaa. Loppujen lopuksi en ainakaan omasta mielestä ollut juurikaan humalassa, mutta esitin sitten senkin edestä. Taisi mennä esitys läpi, sillä muut kommentoivat, ettei mulle sais antaa mitâän vettä väkevämpää :) Ai joo, siiderit pöllin vanhemmilta. En jäänyt kiinni.
Kommentit (27)
14-vuotiaana isovanhempien kanssa Roomassa ja papan 70v juhlat. Viini virtasi ja muistot hatarahkoja.
13 v, neljännes pullo kosanderia parin ryypyn päälle. Olin ihan sekaisin, en sammunut, mutta en paljoa muutakaan, oksentelin. Pullon varastimme, kun aikuiset ryypiskelivät.
Vierailija kirjoitti:
12 vee - kaverin mutsin kotiviinit - yrjö lensi
Oltiinkohan samassa porukassa?
Ei mitään muistikuvia edes milloin vedin ekat kännit, varmaan seiska-kasiluokalla, ei muistikuvia kenen kanssa, mitä join tms. En muista noin kauas juuri mitään. N33
14 vuotiaana sain vanhemmita omenaviinipullon vappuna. Join 2/3 osaa ja rakastin kirjallisuus. En pystynyt lukemaan kesken ollutta Kaari Utriota.
11-vuotiaana. Olin tavannut netissä kivan irakilaismiehen ja hän kävi ostamassa meille juomat. Pitkin iltaa joimme ja lopulta rakastelimme hellästi, mutta kiihkeästi koko yön.
Varmaankin jotain 15 luokkaa, heitin pullon suomiviinaa limun kanssa alas ja heräsin jostain metästä melkein jäätyneenä keskellä yötä, kaverit hylänneet
18-vuotiaana (lähes 19) penkkareissa. En kehdannut myöntää kenellekään etten ole juuri juonut aikaisemmin. Oli siis tarkkaa ettei mene överiksi, koska siitä huomaa helposti ekan kännin. Päätin siis ottaa varovasti ja juoda välissä aina vettä. Join lonkeroa sekä kossun ja limukan sekoitusta (miedossa suhteessa). Baarissa join breezeriä. Kännissä oli hauskaa ja opin tykkäämään bilettämisestä. Kolmas känni olikin sitten överiksi mennyt. Join red cattia ja kirkasta sekä yrjösin baarissa rinnuksilleni. Kyllä hävetti ja opin rajani.
Joskus yläasteella, kun kaverin täysi-ikäinen isoveli haki meille kaupasta lonkeroa. Jokunen tuli otettua ja ihan kivaa pikku hiprakassa oli.
Hienostihan se meni, join itseni tajuttomaksi ja heräsin putkasta.
Olin 15v ja oli uuden vuoden aatto. Joimme kahden kaverini kanssa Pohjantähti-viinipullon (väkevä viini, mahtaako sitä enää olla). Eipä siitä kolmeen pekkaan kovin kummoista humalatilaa saanut, mutta näyttelimme senkin edestä.
Olisinkohan ollut obaut 13 vuotias.
Join muutaman keskioluen ja lähdin humalassa toikkaroimaan omille kotikulmille loput kaljat muovikassissa.
Puolituttu jätkäporukka tuli vastaan ja epäili, että olin vienyt heidän kaljansa jostain jemmasta.
Tuli lievästi turpiin, mutta ystävystyin saman revohkan kanssa myöhemmin ja dokasimme usein yhdessä.
Olin 12-v ja meillä oli jotkut juhlat kotona. Kaikki oli ulkona grillaamassa niin itse sitten keksin juoda boolia salaa sisällä. Jäin kiinni kun olin oksentanut oman huoneen matolle ja nukahdin vaatteet päällä sänkyyn. No vanhemmat ei herättänyt. Aamulla matto oli pois ja kyseltiin mikä on olo ja mitä eilen tuli touhuttua
12 vuotiaana puolikas puollo minttusuklaata (tai en muista, joimmeko kaverin kanssa sen kokonaan). Oksensin, ei ollut kivaa, tulin ajoissa kotiin, en jäänyt kiinni vanhemmille. Siitä lähtien en ole voinut sietää minttusuklaata, siis suklaata, jossa minttua, yököttää edelleen nyt 56 vuotiaana
Ei ole tarvetta juoda, joten vieläkin kokematta.
Olin 14. Oltiin kasiluokan päättäjäisten jälkeen ulkona ja juotiin bestiksen kanssa kumpikin yksi tai kaksi siideriä. Ei oltu siis kovin humalassa, mutta ekaa kertaa tunsi miten kivaa päihtyneenä olo voi olla. :D
Se oli laivalla 15 vuotiaana. Olin tyttöystävän kanssa. Juotiin jotain minttuviinaa hiukan ja silloin pantiin ekan kerran myös.
12 v ja oli kyllä jonkun aikaa todella hauskaa kunnes sitten ei enää.
Vappuaattona kasiluokalla. Puolitutuilla oli viinaa lantrattuna johonkin limsaan, ja sitä hörpittiin porukalla. Joltain kaverilta sain lämpimän kaljatölkin, ja muistan kuinka oli reteä olo kävellä se kädessä kaupungilla. Se reteä olo karisi ostoskeskuksen vessassa, kun huomasin, että olin unohtanut vaihtaa siteen, ja se oli valunut toiseen lahkeeseen sisäreiden kohdalle jättäen vaaleisiin farkkuhin rusehtavan läntin. Kuten siihen ikään kuului, esitin olevani "tosi kännissä" ja huonovointinen, ja sipsutin hieman horjuen, mutta reidet yhdessä kotiin.
12 vee - kaverin mutsin kotiviinit - yrjö lensi